vuorotyö ja lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "katija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"katija"

Vieras
Minkä ikäisen lapsen/lapset voisitte jättää kotiin yövuoron ajaksi? Mielenkiinnosta kysyn kun itse teen vuorotyötä ja kova miettiminen aina lasten hoitojärjestelyistä...

En osaa sanoa, riippuu lapsesta. Esikoisen olisin voinut varmaan 12v mutta tota pienintä en vielä (nyt 13v). Itse olin yksin koko viikonloppuja alkaen 12v ja tykkäsin ja olin kunnolla (enimmäkseen). Jos mun lapset olis yhtä järkeviä kun mä aikoinaan, ei olis mitään ongelmaa.

No jos isä hoitaisi niin eihän mulla mitään ongelmaa olis :D Vaan hänellä reissutyö ja välillä sattuu juuri mun yövuoro- päivällä/päiville. Tosin noita yövuoroja ei ole kuin 2-3 krt/ 3 vko.
Mun tytöt ovat nyt 13 ja 11, ja haluaisivat olla keskenään, mutta tähän asti olen vienyt ne mummille. Eivät vaan htään tykkää. Mun yövuoro alkaa klo 22 ja loppuu 7.00. Ärsyttävä tilanne jotenkin :/

No toistuvasti yövuoron ajaksi ei kyllä kovin nuorta lasta eikä nuortakaan voi jättää yksin/keskenään.

Jos yövuoro täysin poikkeus normaaliin, tapahtuu esim. pari kertaa vuodessa, niin jonkun 14-vuotiaan ehkä jos tämä on muuten luoetettava ja tilanne pohjustettu hyvin ja nuorella joku jolle soittaa.

Yhteistyössä