Vuoro päiväkoti/Jatketun aukioloajan päiväkoti?!

Onko kellään lasta jommassa kummassa? Miten on tykänny olla? Meillä mies reissuhommissa, viikot pois kotona ja mulla vuorotyö. Pitäis alkaa katteleen lasta muuhun paikkaan hoitoon ku pph:lla voi olla vaan klo17 asti. Miten noissa hommat toimii? Esim. tuo jatketun aukioloajan päiväkoti vois olla hyvä vaihtoehto meille.
 
Meidän herra on kahdessa päiväkodissa, tavallisessa ja jatketun ajan (auki klo 22 asti). Mun iltavuoroina on tuolla jatketun ajan, muuten tavan pk:ssa, etäisyyksen takia näin, kun tuo jatketun ajan pk on täysin eri suunnassa kun mun työpaikka, aamuvuoropäivinä meidän pitäis lähteä vähintään 45 minuuttia aikasemmin kun tuonne tavalliseen tarhaan, ja nytkin lähdetään puol seiskalta...

Meillä tää ratkasu tosin nyt ollut käytössä vasta elokuulta, siihen asti tuo normaali päiväkoti toimi jatketun ajan pk:na. Mutta hyvin tuo meidän ukko (2 vuotta) siellä viihtyy, molemmissa päiväkodeissa siis. Eli mä ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa, että on hyvä paikka. Yleensä vielä niin, että kun puol ysiltäkin haen (välivuorossa ollessani), niin useimmiten herra siellä yksin hoitajan kanssa, saa yksityishoitoa :), joskus ollut pari-kolmekin lasta kyllä.

Ja mutsi on töissä vuoropäiväkodissa, hyvin on lapset kaikki sinnekin kuulemma kotiutunu, monet viettää enemmän öitä tarhalla kun kotonaan (vanhemmilla yötöitä).
 
Meillä kuopus on 24/7 auki olevassa päiväkodissa ja on hyvin viihtynyt. Hoitoajat ovat tosi joustavat. Hoitoa tarvitaan klo 7 ja 21 välillä, joten meille ei mikään muu hoitomuoto olisi mahdollinen. Aika usein tulee päiville lisää pituutta, kun työkaverit ovat sairaslomalla, ja kun on osa-aikatyössä, kaikki "ylimääräinen" työ on tervetullutta.. Silloin riittää ilmoitus, että nyt oltais taas pidempään, tai tultais vähä aikasemmin...

Eli lyhyesti: Suosittelen! :D
 

Yhteistyössä