Vuoristorata-ilmiö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Makrilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Makrilli

Vieras
Pari, jonka riidat äityvät hengenvaarallisen väkivaltaisiksi, hehkuttaa onneaan aina tasaisin väliajoin; päiväkausia jatkuneiden riitojen jälkeen, kun asiat on taas hetkeksi sovittu. Tuntuu irvokkaalta lukea rakkaudentäyteisiä tilapäivityksiä facebookista, kun tietää, mikä tilanne oli pari päivää sitten.

Onko tuttu ilmiö? Miten nämä ihmiset eivät tunnu oikein hahmottavan omaa tilannettaan?

Mulla on yhdet tälläiset tutut. Joskus tekisi mieli kommentoida, mutta kun ei ole minun asiani, niin pysyttelen hiljaa. Selkeä kaava toistuu heillä. Sen jälkeen kun kuulin että leikkivät puukkohippaa, tajusin, mitä ne edelliset hehkutukset olivat olleet. En enää tohdi tykätä niistä päivityksistä. Ja kun riitojen syynä on mustasukkaisuus, en varmaan uskalla enää edes kommentoida ollenkaan.

[QUOTE="vieras";24660008]Mitäpä tuohon voi sanoa. Tuollaisten ihmisten kaikki jutut on muutenkin sitä samaa, jätän huomiotta. Yksi tuollainen pari on aikoinaan kuulunut tuttavapiiriin, osoittautuivat täysin epäluotettaviksi asiassa kuin asiassa.[/QUOTE]

Minua turhauttaa, kun olen yrittänyt auttaa tätä ihmistä. Kun hän tarvitsee apua, hän on itsekin sitä mieltä, ettei vuoristorata voi jatkua. Mutta sitten hän tekee katoamistemput, eikä ilmoita itsestään. Selviää, että hän on palannut parisuhteeseensa ja kaikki on taas mitä parhaiten. Olettaa minun valehtelevan puolestaan, mutta en voi.

Yhteistyössä