Vuokrasopimus luvattu allekirjoittaa, voinko perua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuokralainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuokralainen

Vieras
Vuokrasopimuksen allekirjoituspäivä on sovittu, mutta vakuutta ei ole maksettu vielä. Voinko perua jo sovitun allekirjoitttamisen? Millä hinnalla? Onko kellään kokemuksia tällaisesta tilanteesta?

Vuokrasopimushan ei sido minua ennen allekirjoittamista, vai? Määräaikaisen vuokrasopimuksen irtisanominen on sopimuksessa 2 kk vuokra, mutta koska vuokrasopimusta ei ole vielä allekirjoitettu, niin en ole sitoutunut siihen?

[QUOTE="Jmm";28777333]Suullinenkin sopimus on pätevä, mutta milläpä senkin todistaa[/QUOTE]

Suullinen sopimus on ainaostaan pätevä "toistaiseksi voimassaolevana"; tällöin on tavallinen yhden kuukauden irtisanomisaika voimassa...

Joo, onhan se. Olen valmis kyllä korvaamaan yhden kuukauden vuokran, mutten kyllä kahta. Kyseessä ei ole yksityinen vaan iso firma. En ole vielä kysynyt asiaa vuokranantajalta... Pelottaa jo etukäteen...

Turhaan olet huolissasi, tuollaisen ison vuokrayrityksen vuoksi ei kannata maksaa edes sitä yhden kuukauden vuokraa. Sanot vaan, että suunnitelmasi ovat muuttunut tai muuta vastaavaa.

jos se vakuuskin uupuu niin eihän silloin allekirjoiteta mitään. itse olen ensin joutunu maksaa vakuuden ja todistaa tämä kuitilla jolloin se sopimuskin allekirjoitetaan.

Tässä nyt vielä huhuilen muiden ihmisten kokemuksien perään? Onko kukaan muu ajanut itseään yhtä tyhmästi näin typerään tilanteeseen? Omaa vikaahan tämä...

kai sen perua voi, koska poikani sai asunnon niin että se henkilö joka olisi halunnut vuokrata asunnon ei sitä ottanutkaan. oli perunut viime tingassa. vuokrasopimus on laillinen vasta kun takuuuvuokra ja vuokra on maksetu, eneen ei asuntoon saa muutttaa eikä avaimia luovuttaa

Asiaa näin sunnuntain viimeisinä tunteina vielä tutkineena en ole varsinaisesti päässyt selvyyteen.. Ainoastaan sen verran olen saanut selville, että on sopimusvapaus, eli voi kieltäytyä tekemästä sopimuksia, mutta toisaalta kyseessä voisi olla sopimuksentekotuottamus, jolloin on velvollinen vahingonkorvauksiin, ainakin. Piru vieköön

Asiaa näin sunnuntain viimeisinä tunteina vielä tutkineena en ole varsinaisesti päässyt selvyyteen.. Ainoastaan sen verran olen saanut selville, että on sopimusvapaus, eli voi kieltäytyä tekemästä sopimuksia, mutta toisaalta kyseessä voisi olla sopimuksentekotuottamus, jolloin on velvollinen vahingonkorvauksiin, ainakin. Piru vieköön

Ei se ole varmaan ollenkaan noin monimutkaista. Huomenaamulla soitat sinne ja pahoittelet asiaa et suunnitelmas on muuttunu. Sit katsot mitä ne siihen sanoo ka arvioit tilanteen vasta sitten. Kyllä ne sulle kertoo jos olet velvollinen korvauksiin mutta tuskimpa vain!

• Tykkää
Reactions: Akaatti ja Porho
Sano että jäit työttömäksi tai maksukykyyn tuli muuten muutoksia joten totesit ettei sinulla oikein olisi siihen asuntoon varaa. Takuuvarmasti antavat perua sopimuksen kuin ottaisivat vuokralaisen jolta eivät saa ehkä rahojaan..

Sopimukset on sitä varten ettei voi lupauksia ja sovittuja asioita noin vain perua. Teillä ei ole vielä mitään sopimusta, joten ilmoitat vain ettet asuntoa ota ja sillä siisti. Ei sinun tarvitse mitään selitellä tai perustella tai korvata.

[QUOTE="monna";28782687]Sano että jäit työttömäksi tai maksukykyyn tuli muuten muutoksia joten totesit ettei sinulla oikein olisi siihen asuntoon varaa. Takuuvarmasti antavat perua sopimuksen kuin ottaisivat vuokralaisen jolta eivät saa ehkä rahojaan..[/QUOTE]

Siis minkä sopimuksen? Ap ei ole tehnyt vielä mitään sopimusta ja häntä ei sido mikään eikä tarvitse selitellä. Riittää kun ilmoittaa ettei ota asuntoa.

Meille kävi niin päin, että haimme VVO:lta tiettyä asuntoa. No, se annettiin jollekin muulle. Tässä välissä ehdimme allekirjoittaa sopimuksen muualle, kalliinpaan asuntoon uudistuotantoon. Ilmeisesti VVO:n asunnon saaneet ovat peruneet viime hetkellä, sillä nyt sama kämppä on taas nettisivuilla, ja vapautuu parin päivän päästä. Vakuutta (1 kk vuokra) emme ole vielä maksaneet, mutta pakko on kai pysyä sopimuksessa. Harmittaa! No, täytyy vaan ajatella tulevan asuntomme hyviä puolia vaikka turha rahanmeno ketuttaakin.

Yhteistyössä