Vuokrasopimuksen purku

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulla on nykyisessä vuokra-asunnossa ensimmäinen mahdollinen irtisanomisajankohta 12 kk kuluttua vuokrasuhteen alusta, mutta olisiko minulla oikeutta purkaa vuokrasopimus aiemmin esimerkiksi turkiskuoriaisongelman vuoksi ?
Kolmisen kuukautta sitten näin niitä ensimmäisen kerran (toukkiakin pari) ja kaiken järkyttävän pyykinpesu, imurointi, tekstiilien tsekkaus yms. Rumban jälkeen sitten tehtiin 2 kpl myrkytyksiä.
Noh 1,5 kuukauteen ötököitä ei näkynyt, paitsi painajaisissa. Ennenkuin nyt taas niitä on ! Ja uudet myrkytykset tulossa.
Olen 6,5 kk asunnossa asunut.
Eihän tämä ongelma poistu siksikään että muita asuntoja ei myrkytetä ja ne siellä rakenteissa elelevät ja liilkuvat.
 
vierailija
Ei ole. Esimerkiksi. Juuri sinun laistesi takia porukka ei enää uskalla vuokrata asuntoja. Ei teidän kuoriaiset vuokranantajan vika ole, herrajestas sentään! Ota nyt järki käteen!
 
vierailija
Käykö se vuokranantaja niitä kuoriaisia teille laittamassa? Jos näin, voi pohtia vuokrasuhteen lopettamista. Jos sulla tulee paissa housuun, tuoko se sulle vaipan?
 
vierailija
Ei ole. Esimerkiksi. Juuri sinun laistesi takia porukka ei enää uskalla vuokrata asuntoja. Ei teidän kuoriaiset vuokranantajan vika ole, herrajestas sentään! Ota nyt järki käteen!
Niin, syytinkö vuokranantajaa ? En. Mutta ei minun niiden kanssa sielä mielestäni tarvitse elää.
Minulla ei tälläistä ongelmaa ole ollut IKINÄ, en edes ajatellut noiden tekstiilituholaisten olemassaoloa ennen nyk. Asuntoa. Samassa pihapiirissä muissakin pienkerrostaloissa näitä ollut ja myrkytetty.

Jos sinulla ei ole asiallista vastausta ole hyvä ja jätä vastaamatta ✌
 
vierailija
tuossa voi kyllä olla aihetta sopimuksen purkamiselle. Selvittäisin asiaa muualta kuin kaksplus palstalta missä porukka suurella tod näk ei tiiä vastausta.
Jep.
No kyllä, mutta lähinnä kyselin täältä, jos jollain sattuisi olemaan vaikka kokemusta mutta vastaukset on mitä on..
Jatkossa harkitsen tarkkaan ennenkuin kysyn täältä tai muualtakaan palstoilta mitään.
 
Vuokralaisella on oikeus purkaa sopimus esimerkiksi silloin, jos hänen tai hänen perheenjäsenensä terveydelle aiheutuu ilmeistä vaaraa huoneiston käyttämisestä, jos huoneiston hallinnan luovutus viivästyy olennaisesti sekä jos vuokranantaja laiminlyö olennaisen puutteen korjaamisen tai muutoin ryhtyy merkittäviin korjaustöihin.

 

Yhteistyössä