Vuokranantajat hoi! Kertokaas mitä mä tienaisin tästä asunnosta käteen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli omistan velattoman rivitaloasunnon ja olen ostamassa isompaa.
Mietin vielä vaihtoehtoa vuokrata tämä asunto, jos en myisikään pois, ainakaan ihan vielä.

Mutta mulla ei ole mitään kokemusta vuokranantajana olosta.

Kertokaapas hieman mitä kustannuksia, veroja jne. on odotettavissa?

Jos vuokralainen maksaisi kaksiosta 650e + sähkön+ vesimaksun 15e, niin mitä mulle jäisi tuosta summasta käteen?
Mitä kuluja tai veroja joudun tuosta maksamaan?

Hoitovastike on 130e.

Parempi kun myyt pois koko kämpän. Jos oikeasti olet niin avuton että finanssiasioissa kysyt neuvoa palstalta jossa päivästä toiseen pyörii todella vähä-älyistä väkeä, kotiäitejä, työttömiä, siwan kassatätejä, lähihoitajia, mielenterveyspotilaita sun muita älyn jättiläisiä niin minkäänlainen sijoittaminen ei todellakaan ole sinun juttusi.

[QUOTE="usko pois";28324703]Parempi kun myyt pois koko kämpän. Jos oikeasti olet niin avuton että finanssiasioissa kysyt neuvoa palstalta jossa päivästä toiseen pyörii todella vähä-älyistä väkeä, kotiäitejä, työttömiä, siwan kassatätejä, lähihoitajia, mielenterveyspotilaita sun muita älyn jättiläisiä niin minkäänlainen sijoittaminen ei todellakaan ole sinun juttusi.[/QUOTE]Tähän tietysti joku mamma jolla ÄO löytyy saappaanpohjasta kohta kommentoi että "eihän ap ole sijoittamassakaan kun kämppä on maksettu eli oma"

Eli vuokratulosta saat vähentää kulut, vastikkeet, remontointia ym. Mutta remontointikulut vähennyskelpoisia vasta vuokralaisten välissä, ei ennen ensimmäistä vuokralaista
650-130=520e
Tästä sitten maksettava pääomaveroa 28%
Eli puhtaaksi tuloksi 0,72*12kk*520e/kk=4492e puhdasta vuosituloa, jos ei mitään remonttia ym. tule.
Vuokralainenhan tietysti makselee itse sähkönsä ja vesilaskun.

Samaa mieltä kun joku edellinen, jos et tuon vertaa älyä ja täältä kyselet neuvoa niin myy asunto ja jatka bonusten keräämistä, ne vasta hyvä sijoitus onkin.

Nimim. 3 sijoitusasuntoa, kaikki velalla ja vuokralaiset kustantaa koko lystin.

[QUOTE="vieras";28324720]Eli vuokratulosta saat vähentää kulut, vastikkeet, remontointia ym. Mutta remontointikulut vähennyskelpoisia vasta vuokralaisten välissä, ei ennen ensimmäistä vuokralaista
650-130=520e
Tästä sitten maksettava pääomaveroa 28%
Eli puhtaaksi tuloksi 0,72*12kk*520e/kk=4492e puhdasta vuosituloa, jos ei mitään remonttia ym. tule.
Vuokralainenhan tietysti makselee itse sähkönsä ja vesilaskun.[/QUOTE]

Kiitos tästä asiallisesta tiedosta! :)

Harmi että aina pitää lukea yhdeksän idioottimaista vastausta, jotta löytää se yhden tietäjän. :)

[QUOTE="usko pois";28324703]Parempi kun myyt pois koko kämpän. Jos oikeasti olet niin avuton että finanssiasioissa kysyt neuvoa palstalta jossa päivästä toiseen pyörii todella vähä-älyistä väkeä, kotiäitejä, työttömiä, siwan kassatätejä, lähihoitajia, mielenterveyspotilaita sun muita älyn jättiläisiä niin minkäänlainen sijoittaminen ei todellakaan ole sinun juttusi.[/QUOTE]Taas kerran niin epäystävällinen vastaus. Itsekin joudun jatkuvasti miettimään, että uskaltaako täällä kysyä jotakin, koska aina joku sydämensivistymätön käy päälle.

[QUOTE="Huh huh";28324826]Taas kerran niin epäystävällinen vastaus. Itsekin joudun jatkuvasti miettimään, että uskaltaako täällä kysyä jotakin, koska aina joku sydämensivistymätön käy päälle.[/QUOTE]

Kyllä uskallat sinäkin!
Itse olen jo tottunut noihin typeryksiin, yleensä vasta se noin neljäs vastaus on normaali, sitä ennen ne on puhdasta idiotismia,mutta ei se multa ole pois. Eikä sulta.

Eikä ne naamaansa aukoisi, jos se omalla nimellä pitäisi tehdä, ei uskaltaisi.

[QUOTE="usko pois";28324703]Parempi kun myyt pois koko kämpän. Jos oikeasti olet niin avuton että finanssiasioissa kysyt neuvoa palstalta jossa päivästä toiseen pyörii todella vähä-älyistä väkeä, kotiäitejä, työttömiä, siwan kassatätejä, lähihoitajia, mielenterveyspotilaita sun muita älyn jättiläisiä niin minkäänlainen sijoittaminen ei todellakaan ole sinun juttusi.[/QUOTE]

Mihin kategoriaan sinä kuulut vähäisine älyinesi :D?

[QUOTE="usko pois";28324709]Tähän tietysti joku mamma jolla ÄO löytyy saappaanpohjasta kohta kommentoi että "eihän ap ole sijoittamassakaan kun kämppä on maksettu eli oma"[/QUOTE]

Ei vaan kommentoi että mihin sakkiin SÄ noista vaihtoehdoista kuulut?

Yhteistyössä