Vuokralla asuvat ovat vajakkeja

• Viestiketjun aloittaja Omistaja
  • Ensimmäinen viesti
Omistaja
Olen miettinyt että vuokralla asuvien on pakko olla jotenkin vajaita. Varsinkin vielä yli 30-vuotiaana vuokralla asuvien. On siinä jotain outoa jos ei osaa pelata korttejaan siten että kykenee saamaan lainan. Jokainen täysjärkinen peruspulliainen siihen pystyy! Ei tarvitse olla älyttömän korkeasti koulutettukaan.

Täytyy pikemminkin olla jumalattoman rikas pystyäkseen asua vuokralla! Tosi tyhmä saa ihminen olla jos asuu sillä tavalla puolet elämästään tai peräti koko elämänsä.

Itse ostin oman asunnon jo alle 20-vuotiaana. Minulla on myös sijoitusasunto, jota vuokraan reilulla voitolla. Naureskelen vaan tyypeille, joille sitä vuokraan. Että ovat tyhmiä luusereita, mutta mikäs siinä jos saan lypsettyä rahaa. ;)

Kun ei kaikki haluavat sijoittaa omaan asuntoon ja vielä Suomessa, missä talous ja asunnon hinnat romahtavat vain. Jotkut myös töiden takia eivät halua oman asunnon, kun vaihtavat asuntoja ja paikkoja, jotkut ovat sellaisia kenelle se ei ole tärkeä...kaikki ollaan erilaisia, eivätkä kaikki voi ajatella samalla tavalla kuin sinä ajatelet. Itse kans sama mieltä että ehdottomasti ei vuokralle, mutta en ikinä olisi tullut mieleen että ne jotka asuvat vuokralla ovat luusereita, hohhoija taas.

vierailija
Sitten varmaan suurin osa saksalaisistakin on luusereita kun Saksassa vähemmistö omistaa asunnon. Ihan tyytyväisenä asuvat vuokralla. Joskin Saksassa vuokra-asuminen on edullisuudessaan kannattavaa. Todellinen vaihtoehto.

Minä olen iki- onnellinen ettei meillä ole asuntolainaa nyt, kun hallitus leikkaa meidän perheen palkkatuloja 600-900e/kk. Ei enää ison perheen asuntolainaa lyhennettäisi, mutta vuokra on onneksi pienempi kuin lainanlyhennykset asumiskuluineen

Ymmärrän vuokralla-asujia. Varsinkin tällaisina aikoina, kun työpaikat eivät ole itsestäänselvyys ja joskus joutuu jopa muuttamaan toiselle paikkakunnalle töitten perässä. Helpompi lähteä, kun ei ole sitoutunut minnekään.
Eipä nykyään tahdo saada edes kaupaksi asuntoja/taloja.

vierailija
Vaikka asun omistusasunnossa ja vuokraan yhtä asuntoa samaan tapaan kuin sinäkin, niin en ymmärrä omistusasumisen ihanuutta saati hyötyä. Se on suomalaisille tärkeää ja kuuluu tapakulttuuriimme, mutta muualla maailmassa on paljon myös vuokra-asumista. Elämisen arvot keikkuvat muussa kuin asunnon omistamisessa.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
vierailija
Mä sain perintönä omistusasunnon ja olin aikamoisessa transsissa noina aikoina. Ajattelin, että useampi asunto ois kiva. Myin omistusasunnon ja vuokrasin 6 asuntoa, joilla en noin rationaalisesti ajatellen tehnyt mitään. Mietin aina työpäivän jälkeen minne menis nukkumaan ja alkoi lopulta tulla tosi eteerinenkin olo. Ei ollut säälin tunteita.

p@ula
Olen miettinyt että vuokralla asuvien on pakko olla jotenkin vajaita. Varsinkin vielä yli 30-vuotiaana vuokralla asuvien. On siinä jotain outoa jos ei osaa pelata korttejaan siten että kykenee saamaan lainan. Jokainen täysjärkinen peruspulliainen siihen pystyy! Ei tarvitse olla älyttömän korkeasti koulutettukaan.

Täytyy pikemminkin olla jumalattoman rikas pystyäkseen asua vuokralla! Tosi tyhmä saa ihminen olla jos asuu sillä tavalla puolet elämästään tai peräti koko elämänsä.

Itse ostin oman asunnon jo alle 20-vuotiaana. Minulla on myös sijoitusasunto, jota vuokraan reilulla voitolla. Naureskelen vaan tyypeille, joille sitä vuokraan. Että ovat tyhmiä luusereita, mutta mikäs siinä jos saan lypsettyä rahaa. ;)
Sulla on jäänyt vajaalle sanojen käyttö. Tästä kannattaa aloittaa:
http://stm.fi/sote-sanasto

On tosi, että ennenmuinoin piti näyttää raskaustodistus, että sai pankista lainaa asunnonostoon. Siitä on aikaa - kun sitä piti kerjätä! Sitten tuli aika, jolloin lainaa kyllä sai tuloilla, joilla ei takaisinmaksu ole mahdollista edes periaatteessa. Ihme ja kumma, jos joku on siitä aivopesusta selvinnyt ilman vammoja:barefoot:

Isommat tytöt ovat kertoneet semmosia. Suuret ikäluokat alkoivat yllättäen kehittyä samalla, kun alettiin maksaa lapsilisiä ja sehän aloitettiin yllättäen samaan aikaa, kun Kemijoki padottiin. Loppui lohen nousu jokeen ja sitähän ihmiset olivat syöneet koko pitkän talvenkin suolakalana ja savustettuna. Noin lyhyesti se sote...

vierailija
Yleensähän vuokralla-asujille vuokran maksaa kokonaan tai osittain sosku. Heille omistusasunto ei ole mahdollinen
:LOL::D Mä tiedän useita ihmisiä jotka on ihan töissä käyviä ja maksavat vuokransa itse, eivät saa edes asumistukea. Mekin asumme vielä vuokralla omakotitalossa ja itse maksamme vuokramme. Pian kyllä muutamme omaan taloon. Kai se meidän vajakkius päättyy siihen. :rolleyes:

Ei vuokranantajamme edes suostuisi ottamaan tähän sellaisia vuokralaisia jotka saavat asumistukea tai sossusta rahaa.

vierailija
Miksemme asuisi vuokralla? Työtilanteemme on tuulinen, mies yrittäjänä kitkuttelee konkurssin rajamailla ja minun alallani jatkuvasti YT:t. Onpa hyvä ettemme ehtineet ottaa asuntolainaa. Tällä hetkellä vuokran maksaa valtio ja se menee ahkeran ja mukavan suomalaisnaisen sekä hänen perheensä elantoon. Eihän se minulta ole pois, jos tälläkin naisella olisi jättää ainoalle lapselleen perintöjä aikoinaan.

Meilläkin on helpompaa. Nukutaan yömme paremmin ilman huolia, huoltoyhtiö korjaa ja huoltaa asuntoa, remontit maksaa omistaja, jne.
Ei meillä kuitenkaan olisi mitään jättää lapsillemme. Elimme lapsuuden lamassa ja nyt toinen taantuma vie meiltä tuhkatkin pesästä. Ainakin saan rentoutuneemmin olla lapseni kanssa, ei tarvitse hänen muistella miten äiti ja isi tappeli jatkuvasti rahasta ja miten oli häätöuhka koko ajan yllä. Voi muistella että elämä oli ok, vaikka vuokralla oltiin.

vierailija
Minä asuin pitkään vuokralla, koska en asuntolainaa saanut KOSKA ei ollut ketään joka olisi sen lainan taannut (vanhemmat asuvat myös vuokralla eli ei siis ollut vakuuksia mistään suvulta). KAIKKI eivät siis saa asuntolainaa parikymppisinä vaikka se kannattavaa olisikin ja on vakituinen työ

vierailija
Minä asuin pitkään vuokralla, koska en asuntolainaa saanut KOSKA ei ollut ketään joka olisi sen lainan taannut (vanhemmat asuvat myös vuokralla eli ei siis ollut vakuuksia mistään suvulta). KAIKKI eivät siis saa asuntolainaa parikymppisinä vaikka se kannattavaa olisikin ja on vakituinen työ
Kyllä vuokrallakin asuva kelpaa takaajaksi on työpaikka ja säännölliset tulot.

4-henkinen perhe
Minä olen iki- onnellinen ettei meillä ole asuntolainaa nyt, kun hallitus leikkaa meidän perheen palkkatuloja 600-900e/kk. Ei enää ison perheen asuntolainaa lyhennettäisi, mutta vuokra on onneksi pienempi kuin lainanlyhennykset asumiskuluineen
Pääkaupunkiseudulla vuokrat ovat kylläkin huomattavasti kalliimpia kuin oman talon maksaminen. Täältä ei tasan tarkkaan saa vuokrattua 165 neliön omakotitaloa 800 e/kk.

vierailija
Me myytiin vanha asunto ja nyt asutaan vuokralla. Työtilanne on epäselvä, joten ei tiedetä minne kannattaa muuttaa. Meillä on nyt hyvä kohtuuhintainen vuokra-asunto, joten ei ole kiirettä mihinkään. Lainaa varmaan saataisiin, mutta jos haluttaisiin välttämättä oma asunto voitaisiin muuttaa syrjempään ja saataisiin perheasunto vaikka käteisellä. Mutta ei me nyt haluta eikä se ole edes kannattavaa, mutta sitähän joidenkin on vaikea tajuta, joten saat luulla meitä persaukisiksi, jos se mieltään lämmittää.

vierailija
Myönnän että on vähän vajakki olo. Maksan 900e/kk vuokraa jolla maksaisi jo ihan hyvää lainaa. Mutta kun ei ole takaajia, säästöt eivät (vielä) riitä asuntoon läheltä. Jos muuttaisin kauemmas, työmatkat haukkaisivat ison siivun. Täällä vuokralla pönötän, maksan koko summa kun iha ite.

Kaikki ei halua ostaa/ omistaa asuntoa. Miusta on helppo asua vuokralla ja jos on tarvetta niin voi muuttaa toiseen asuntoon tai kaupunkiin, toisin kuin jos omistaisi asunnon. Vuokranantaja huolehtii asunnon huollosta ja pihasta mm. Ja muuten sosku ei maksa yhtään meijän asunnon vuokrasta ja asumistuki on pieni, tais olla jotain 150€ vuokra on n 500€

Ihanan helppoa ja vaivatonta asua vuokralla :) Voi muuttaa nopeasti, vaikka ulkomaille (kuten suunnitelmissa on muutaman vuoden päästä), eikä ole asunnon myymisen taakkaa. Jos joku repsottaa tai kaipaa laittoa, niin vuokranantaja hoitaa, eikä se maksa meille mitään :) Vuokrakin nousi tänä vuonna peräti 80 senttiä :D Sossu ei maksa senttiäkään meille, mistään, koska olemme työssäkäyviä ihmisiä :D

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
omassa asutaan
Kaikki ei halua ostaa/ omistaa asuntoa. Miusta on helppo asua vuokralla ja jos on tarvetta niin voi muuttaa toiseen asuntoon tai kaupunkiin, toisin kuin jos omistaisi asunnon. Vuokranantaja huolehtii asunnon huollosta ja pihasta mm. Ja muuten sosku ei maksa yhtään meijän asunnon vuokrasta ja asumistuki on pieni, tais olla jotain 150€ vuokra on n 500€
Meilläkin on huollot ulkoistettu ja voidaan yhtä hyvin muuttaa toiseen asuntoon tai kaupunkiin. Mikään ei estä laittamasta tätä asuntoa vuokralle tai myymästä sitä. Huonoja perusteluja sinulla vuokralla asumisen puolesta.

vierailija
kaikki ei nyt vaan tunnu ymmärtävän, ettei kaikilla ole niitä takaajia, jolloin on pakko asua vuokralla kunnes saa pienistä tuloistaan säästettyä omarahoitusosuuden asuntoon ja samalla maksaa sitä vuokraakin...kaikki eivät tosiaan peri mitään asuntoja eikä mamma ja pappa ole takaamassa. Elämän realiteetteja

Yhteistyössä