Vuokralla-asujat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viedäänkö koko käsi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viedäänkö koko käsi?

Vieras
Kuinka moni on saanut tehdä pientä pintaremonttia kotonaan? Ja ootteko itse maksaneet, vai maksaako vuokranantaja?
Ja mitä ootte itse maksaneet, ja missä vuokranantaja tulee vastaan?

Suunnitellaan keittiöön remppaa, lupa on mutta kun ajatellaan että kalusteet jäävät asuntoon niin meinataan vielä hiota vuokranantajaa että tulis edes puolet vastaan.. Mahdsotontako?
Ja kyseessä on yksityinen. Asuimme ennen tätä VVO:n asunnossa ja siellä ei ollut edes lupaa rempata mitään muuta kuin tapetteja ja maalausta seiniin.

VVO:lla asun ja 10 vuotis remppa oli edelliseen asuntoon. Nykyäänkin VVO ja enpä ole muuta tehnyt kun maalannut ja vaihtanut tapetteja. Isompaa remppaa viitsisi edes tehdäkään omalla kustannuksella. Maalit ja tapetit sain VVO:lta.

Alkuperäinen kirjoittaja viedäänkö koko käsi?;26395569:
Kuinka moni on saanut tehdä pientä pintaremonttia kotonaan? Ja ootteko itse maksaneet, vai maksaako vuokranantaja?
Ja mitä ootte itse maksaneet, ja missä vuokranantaja tulee vastaan?

Suunnitellaan keittiöön remppaa, lupa on mutta kun ajatellaan että kalusteet jäävät asuntoon niin meinataan vielä hiota vuokranantajaa että tulis edes puolet vastaan.. Mahdsotontako?
Ja kyseessä on yksityinen. Asuimme ennen tätä VVO:n asunnossa ja siellä ei ollut edes lupaa rempata mitään muuta kuin tapetteja ja maalausta seiniin.

Et kai sä toisen kämppään keittiöremppaa omalla rahalla tee? Mieti nyt hyvä ihminen ennen kuin rahasi heität menemään.

Olemme itse vuokranantajia, ja teeme niin, että maksamme materiaalit, mutta vuokralainen tekee tai teettää työn itse. Aika yleinen käytäntö. En ole kyllä koskaan kuullut, että vuokralaiset tekisi omalla rahalla keittiöremontin.

mä asun vuokralla. Keittiöstä oon työtasojen levyt vaihtanut,mutta jos joskus muutan pois niin vien nuo omani mukanani ja laitan alkuperäiset paikoillee. Uudet listat haluisin tonne lattianrajaan,mutta tuskin saan niitäkään.. niin ja seiniä oon maalaillut :)

Vuokranantajallamme ei ole mielenkiintoa tätä asuntoa varten. Asuu itse parin tunnin ajomatkan päässä.
Täällä on rempattu noin 10 vuotta sitten, kalusteet ovat kyllä hyvässä kunnossa, joten sen takia ei tarvitsisi edes vuokranantajan puolelta tulla vastaan, saatikka olis tarvinnut hyväksyä meidän uudistusta (ihan vain oman silmän takia).. Mutta kehtaako nyt pyytää heitä tulemaan rahallisesti vastaan jos me halutaan tehdä se remppa..? :/
Ja kyllä laitamme rahaamme tähän vaikka onkin vuokra-asunto. Haluamme kodin tunteen tänne, ja asumme tässä kauan.

Vuokranantajahan voi irtisanoa teidät koska vaan ja joudutte muuttamaan pois.

Hyvinkin sen voi tehdä jos remppaatte asunnon komiaksi omilla rahoilla. Saa paremman vuokran joltain muulta tai myydä pätkäyttää rempatun asunnon.

Älkää nyt ainakaan mitään kallista remonttia tehkö. Kannattaa muistaa, että se vuokranantaja voi kuitenkin esim. myydä sen kämpän, vaikka miten aikoisitte asua siinä kauan. Ymmärrän kyllä senkin, jos vuokranantaja ei halua maksaa "turhasta" remontista.

Samaa mieltä monen muunkin vastaajan kanssa. Ette te voi pistää omia rahojanne toisen omaisuuteen! Miksette osta omaa?

Tottahan toki te remppaatte omalla rahalla keittiön -> vuokranantaja nostaa vuokraa tai sit vaikka tosiaan myy koko kämpän hyvällä voitolla...

Yhteistyössä