Vuokraisitteko asunnon mustalaisille?

  • Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti
"tuija"
[QUOTE="aloittaja";24813174]Kiitos vastauksista. Meillä ois Ok.talo joka pitäis vuokrata ja yhdet mustalaiset ois kiinnostuneet. En tunne heitä, samalta kylältä kuitenkin. Emme taida kuitenkaan uskaltaa.... Jo ihan senkin vuoksi kun heillä tapana olla isolla porukalla. Ties mihin kuntoon tämän saisivat(kai)?[/QUOTE]

itse olette menossa?
 
kokemus
[QUOTE="aloittaja";24813174]Kiitos vastauksista. Meillä ois Ok.talo joka pitäis vuokrata ja yhdet mustalaiset ois kiinnostuneet. En tunne heitä, samalta kylältä kuitenkin. Emme taida kuitenkaan uskaltaa.... Jo ihan senkin vuoksi kun heillä tapana olla isolla porukalla. Ties mihin kuntoon tämän saisivat(kai)?[/QUOTE]

2kk vuokratakuu ja kirjallinen sopimus kaikesta.

Asunto jätetään siihen kuntoon kun oli muutettaessa. Jos heillä huomautettavaa jostain niin kirjatkaa ylös.Remonttia saa tehdä luvan kanssa.
Ylensä ovat todella siistiä porukkaa.
 
LOL
Vuokraisin. Mustalaiset ovat niin siistiä porukkaa, että ei tarvitsisi ainakaan pelätä asunnon kunnon puolesta.
LOL :LOL: meneppä kiertelemään mustalaisten asuttamia ok taloja niin on "siistit" pihat että :LOL:
Sisäsiisteydestä en osaa sanoa mitään kun olen vaan 5eri perheessä käynyt ja kieltämättä siellä jalalla piti rojua siirtää että tilaa sait. Puhumattakaan kahvipöydässä kuinka likanen pöytäkin oli :(
 
se riippuu mistä roikkuu.
Että jos ovat "kunnollisesta" suvusta eikä mitään euroopan omistajia ja käyttääntyvät asuntoa kohtaan asiallisesti ni sitten vuokraisin.
Mutta jos ois elukoita (kissoja tai koiria tai tupakoivia niin en vuokrais. Käytiin nimittäin tässä kattomassa yhtä kämppää jossa oli sisällä poltettu ja hyi jestamandleera sitä hajua :/ elukat jos niitä ei pidä kurissa niin tekee tapeteista ym entisiä )
 
en. Porukat oottaa pääsyä taloon jossa asuu mustalaisperhe tällä hetkellä. He ovat saaneet talosta häädön ( yksityinen omistaja ). He ovat
3x luvanneet poistua talosta, viimeksi elokuun lopussa. Vieläki ne siellä on. iso vika on myös vuokranantajassa joka on vähä vässykkä kun ei halua poliisin kanssa tavaroita hakea, koska perheellä ei ole muuta kotia ja pelkää myös et laps otetaa huostaan kun perhe on asunnoton.

tämä samainen sankariperhe oli edellisen vuokratalonsa laittanu myyntiin..

Joten en vuokraisi
 
MATTIMEIKÄLÄIEN
Kyllä minä ainakin vuokraan mustalaisille itse asiassa miellummin ku suomalaiselle ku suomalaiset on nii helevetin paskasia toisin ku mustalaiset ne on hirveen tarkkoja puhtaudesta ja aina parempi ku luottotiedot menneet on ainaki pitkäaikainen vuokralainen ja vuokra on aina varma kun sosiaalitoimisto maksaa mutta taas suomalaisen kanssa saa aina jännittää että ei kai se vaa ryyppää kaikkia rahojaan ja tuoha paikkoja nimittäin kokemusta on vuokrasin asunnon suomalaiselle tytölle ja häätää piti ja paskonu oli kattilaa ja asunnon tärvelly kokonaan että remontti oli tehtävä sinä päivänä opin tärkeän opetuksen en vuokraa suomalaiselle joka on yhtään viinaan menevän näköinen
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja MATTIMEIKÄLÄIEN;28706189:
Kyllä minä ainakin vuokraan mustalaisille itse asiassa miellummin ku suomalaiselle ku suomalaiset on nii helevetin paskasia toisin ku mustalaiset ne on hirveen tarkkoja puhtaudesta ja aina parempi ku luottotiedot menneet on ainaki pitkäaikainen vuokralainen ja vuokra on aina varma kun sosiaalitoimisto maksaa mutta taas suomalaisen kanssa saa aina jännittää että ei kai se vaa ryyppää kaikkia rahojaan ja tuoha paikkoja nimittäin kokemusta on vuokrasin asunnon suomalaiselle tytölle ja häätää piti ja paskonu oli kattilaa ja asunnon tärvelly kokonaan että remontti oli tehtävä sinä päivänä opin tärkeän opetuksen en vuokraa suomalaiselle joka on yhtään viinaan menevän näköinen
Taidat itte olla manne joka just ei oo sitä kämppää saanu. :DDD manne mannee
 
Jos vuokralainen olisi eläkkeellä tai työtön ja kela, sossu tms. maksaisi vuokran suoraan minun tilille. Naisromanit pitävät kodin todella hyvässä kunnossa.
 
En ikävä kyllä vuokraisi mistään hinnasta! Suurin osa pitää sellaista meteliä ettei siinä muut nuku samassa taloyhtiössä ja ties mitä tekee kämpälle.. Yleistämättä tietty ;)
Ja kyllä, ollaan asuttu kerran romanien alakerrassa ja epäilen et nää oli sieltä lievemmistä päästä..
 
vierailija
Ei ole rasistinen kommentti. Hyvää hyvyyttä me vuokrattiin. Asuivat Ok ja tuli vuokra puoli vuotta kun tuli ensimmäinen veden tasauslasku 890e ei kuulemma kuulunut heille, muutti heidän sukulainen. Itse tekivät vaihdon vaikka pyysin etukäteen vuokravakuutta ja vuokraa. 2 viikkoa myöhässä tuli vuokra ei vesimaksua eikä vakuutta. Seuraavana kuukautena ei tullut mitään nyt häätö edessä. Itsellä ei ole ylimääräistä rahaa ja vastikkeet ja pankkilaina pitää maksaa, kusessa oon itse. Pitää maksaa häätö mikä maksaa mulle. Laki enemmän vuokralaisen puolella kuin vuokran antajan.
 
Helposti. Romaanit pitävät erinomaista huolta kodeistaan.
Suoraveloitus vain Kelalta minun tilille ja takuuvuokra (3kk) niin kätellään.👍
 
vierailija
Kuka hullu niille vuokraa asunnon? Ehkä, jos sosku maksaa sekä paikka on jo valmiiksi rempan tarpeessa. Siis niin, ettei siihen ketään saa muuten vuokralle..

Siltikin täytyy olla valmis ottamaan takkiin, vuokra suoraan vain sinun tilillesi. Asunnon vakuutukset - jos niitä myydään, mitkä korvaavat esim vuokralaisten mahdollisia tuhoja - kannattaa laittaa ennen muuttoa valmiiksi...

T: Realisti
 
vierailija
Helposti. Romaanit pitävät erinomaista huolta kodeistaan.
Suoraveloitus vain Kelalta minun tilille ja takuuvuokra (3kk) niin kätellään.
Ootko ryhtynyt asuntosijoittajaksi vai oliko tää vain hyoteettinen juttu?

Ottaisitko muuten muslimia samoilla ehdoilla? EIkös ne ole siistejö kanssa.? Sama juttu kuin kaikilla perinteisiin arvoihin vannovien keskuudessa: akot pysyy kotona siivoomassa, joten siistinä kämppä pysyykin.

Romaanit taas pitävöt huolta lukutaidosta, etenkin jos ovat laadukkaita. Sinulle suosittelisin sivistysmielessä muutamia klassikoita.
 
Musta ei kyllä olis asuntosijoittajaksi, koska mun olis ylipäätään todella vaikeeta vuokrata kovin monelle kämppää. Tai tiettyjen kriteerien pitäisi olla kohdillaan. Ja kieltämättä harvemmin romaneilla on. Ei sillä etteikö hyviä vuokralaisia ole muutenkin vaikea löytyy.

Mut kaipa nöä todelliset tuholaiset on aika harvassa. Taustalla sitten yleensä mielenterveysongelmia, alkoholismia, huumeita tai näitä kaikkia.

Tuli joskus asuttua Kontulassa vuosi. Aikamoista meininkiä siellä näki. Joissakin rappukäytävissä kyllä hajumaailma oli melkoisen etova. Tuli siellä kyllä nähtyä eri kansallisuuksien erikoispiirteitä, myös suomalaisten. En edes tiennyt sellaista porukkaa olevan. Tai ainakaan niin paljoa... Kirjan saisi jo noista yhden vuoden kokemuksista helposti. Pääosin kyllä huumorilla muistelen, vaikka melkoisen karu se kulttuurishokki oli maalaispojalle.

Toki kyllähän ysärillä esim. Hervanta oli vähän rajumpi paikka kuin nykyään. Melkein vois sanoa, että No-Go zone :)
 

Yhteistyössä