vuokra myöhässä, yksityinen vuokranantaja, miten ilmoitan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sosiaalisesti rajoittunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sosiaalisesti rajoittunut

Vieras
Vuokranmaksupäivä 10 päivään mennessä, nyt pystyn maksamaan pari viikkoa jäljessä vasta erinäisistä syistä. Miten ilmoitan vuokranantajalle? Olen hirveän arka, ahdistaa ajatellakkin että joutuisin hänelle soittamaan, mutta onko tekstiviesti liian huono? Jos joudun soittamaan, haluaisin teiltä kuulla mitä minun pitäisi sanoa? Olen todellakin erittäin pahasti sosiaalisesti rajoittunut(jopa sulkeutunut) ja minulla on paniikkihäiriö...

Älä lähettele mitään tekstareita, ei ihmiset niitä lue reaaliajassa. Soita huomenna heti 8.00 jälkeen ja selität tilanteen. Kyllä sä selviät, asiat on vaan hoidettava oli mitä paniikkihäröjä tahansa.

Toki tuollaisen asian hoitaminen puhelimitse olisi fiksumpaa, mutta jos se nyt vain on hirmu hankalaa niin kyllä tekstiviesti on luonnollisesti paljon parempi kuin ei mitään. :) Paniikkihäiriö on paniikkihäiriö, eikä sillekään mitään tuosta vain voi tehdä.

Mitä jos laitat sen tekstarin ja jos siihen ei mitään vastausta tule parissa päivässä niin sitten soitat ja varmistat onko viesti mennyt perille?

Vuokranmaksupäivä 10 päivään mennessä, nyt pystyn maksamaan pari viikkoa jäljessä vasta erinäisistä syistä. Miten ilmoitan vuokranantajalle? Olen hirveän arka, ahdistaa ajatellakkin että joutuisin hänelle soittamaan, mutta onko tekstiviesti liian huono? Jos joudun soittamaan, haluaisin teiltä kuulla mitä minun pitäisi sanoa? Olen todellakin erittäin pahasti sosiaalisesti rajoittunut(jopa sulkeutunut) ja minulla on paniikkihäiriö...

Miten ihmeessä sinä hoidat muuta asiat elämässä esim. neulola- ja lääkärisoitot, soitto virastoihin ym. paikkoihin?

[QUOTE="vieras";28811643]Miten ihmeessä sinä hoidat muuta asiat elämässä esim. neulola- ja lääkärisoitot, soitto virastoihin ym. paikkoihin?[/QUOTE]

En ole ap, mutta yllättävän monet asioinnit pystyy hoitamaan myös ilman puhelinta. Ja ne pakollisimmat hoituu sitten viime hetkellä hirveässä ahdistuksessa ja paniikissa, vähintään tuntien (joskus päivien) stressauksen jälkeen.

Itselläni tuo ongelma ei onneksi enää kyllä ole lainkaan niin paha kuin ennen. :)

voithan sä lähettää s.postia, tai tekstarin. Kirjoita vaikka näin: "Hei! Vuokrani eräpäivä (osoitteessa: tähän sun osoite) on kuun 10. päivä, mutta valitettavasti tässä kuussa minulle tuli yllättäviä lääkärikuluja/laskuja (kirjoitat siihen sen syyn miksi et voi mkasaa), joten tiedustelisin olisiko minun mahdollista suorittaa vuokranmaksu vasta 26.päivä elokuuta, tietysti viivästyskoron kanssa? (tuohon siis se päivä jolloin voit maksaa). Yst.terv vieras (eli oma nimesi)

Kyllä ehdottomasti pitää soittaa ja pyytää, että voiko vuokranmaksua siirtää ja sanot jo valmiiksi, että maksat koron kanssa. Päivämäärä, jolloin maksat, pitää sinun kertoa myös, jotta vuokranantaja osaa odottaa rahoja oikeana päivän.

Tuollainen asia, kun ei ole pelkästään ilmoitusluontoinen, vaan vuokranantajalla on omat laskut ja velvoitteet myös, joten asia pitää neuvotella nokatusten tai puhelimessa eikä pikkuviesteillä. Jos viestin lähetät niin vuokranantaja joutuu sulle soittaa sitten kuitenkin, jotta kaikki asiat tulee huomioiduksi.

• Tykkää
Reactions: Porho
Jos ajattelen itseni vuokranantajan asemaan niin mieluummin niin että ilmoitat asiasta ajoissa. Vuokranantajalla on kuitenkin omia kuluja maksettavanaa, vastikkeet ym. niin vuokran myöhästymisestä olisa parempi tietää ajoissa.
Eli mieluummin vaikka tekstiviestillä kuin se että lykäät asiaa yhtään pidemmälle tulevaisuuteen. Jos olet aina aikaisemmin maksanut vuokrat ajallaan niin tuskin vuokran myöhästyminen nytkään haittaa.

ainenkin minä yksityisenä vuokranantajana arvostaisin sitä, että vuokralaiseni soittaa, jos on noin huono tilanne. Itseasiassa mua ei kiinnosta mihin hänen rahansa ovat menneet, mutta että soittaa ja kertoo koska pystyy maksamaan. Mitä aikaisemmin ilmoittaa, sen parempi. Mutta ainakin meidän vuokralaiset (2perhettä) ovat aina hoitaneet asiansa kunnioitettavasti ja jos he ottaisivat ajoissa yhteyttä niin olisin helposti valmis joustamaan. Ymmärrettävästi kaikilla on välillä tiukempia kuukausia ja jos tuollainen yhteydenotto tulisi niin helpottaisin varmasti sen kuun vuokrassa, koska silloin tiedän etteivät he joutuisi ainakaan mihkään lainakierteeseen ja talous pysyisi kasassa. Ihmisiä mekin ollaan ja ymmärretään, ettei aina elämä ole helppoa :)
Toki eri tilanne, jos alkaisi jatkuvasti tulla aneluita vuokranalennuksesta tai vuokrahelpotuksista tms...
Mutta soita heti..tekstiviesti on aika "outo" valinta.

Meille myös riittäisi tekstiviesti. Meillä on kymmenkunta vuokra-asuntoa ja on kuule ollut monta vuokralaista, jotka ei tosiaan ilmoita mitään myöhästyneestä maksusta. Jos soittaminen tuntuu liian vaikealta, laita tekstiviesti. Ehdottomasti tekstiviesti on parempi kuin jos et sitten soita ollenkaan ja asia jää roikkumaan.

[QUOTE="a.p";28812502]Laitoin vuokranantajalle viestin, koville se otti, sydän jyskyttää ja kurkkua kuristaa... Odottelen vastausta.[/QUOTE]

Helpommalla olisit soittamalla päässyt. Nyt jännäilet sitten hamaan tulevaisuuteen.

mäkin mietin, että jos oisit soittanut ja kertonut avoimesti asian ni oisit saanut vastauksen heti. nyt saat miettiä menikö viesti perille ja kaikkea muuta mahollista jos ei hän vastaa heti.

Kyllä pitää pystyä soittamaan. Kykenetkö varmasti asumaan yksin, jos et voi perusasioita hoitaa? Paniikkihäiriöön on olemassa lääkkeet, joihin kannattaa turvautua mikäli muu ei auta. Kyllä se soittaminen stressaa, mutta pitää vain ajatella että näin pitää toimia. Hankalatkin asiat pitää vain hoitaa.

Kyllä pitää pystyä soittamaan. Kykenetkö varmasti asumaan yksin, jos et voi perusasioita hoitaa? Paniikkihäiriöön on olemassa lääkkeet, joihin kannattaa turvautua mikäli muu ei auta. Kyllä se soittaminen stressaa, mutta pitää vain ajatella että näin pitää toimia. Hankalatkin asiat pitää vain hoitaa.

Kyllä pitää pystyä olemaan sairastumatta? Asiahan on nyt hoidossa.

Ajattelit sitten järjestää kaikille tämän kaltaisista ongelmista kärsiville osastopaikan tai tukiasunnon? :D

Ja kiitos kaikille positiivistä viesteistänne. Elämä ei todellakaan ole helppoa tämän ongelman kanssa, varsinkaan, kun se on vain vuosi vuodelta pahentunut... Lapsiakin on ja heidänkin asiat hoidan koulujutut ym, mutta helppoa ei ole sekään, sekä välttelen hankalien asioiden hoitoa viimeiseen asti.

Jos vuokraa ei ole maksettu eräpäivä kello viimeistään 00:00 (24:00) ja muuta ei ole sovittu on vuokralaisen asunnossa oleskelu tämän jälkeen
törkeää luottamuksen ja sopimuksen pettämistä. Laitonta myös.

Jos vuokralainen ei etukäteen ilmoita
että hän ei maksa vuokraa ajoissa.
Kaikki keinot jotka tekevät hänen jäljellä olevasta elämästä helvetin,
ovat sallittuja. Tätä asiaa ei poista myöhässä tullut suoritus, vuokrasuhteen päättyminen tai muutto.
Anteeksiantaminen ja sääli ruokkii ja lisää tätä ihmissaastaa.

Miettikö vuokralainen vuokranantajan hätää kun hän joutuu kuitenkin maksamaan asunnon vastikkeet vaikka pikavipillä jonka muuten maksaisi vuokrasta.

Yhteistyössä