vuokra-asunto ja luottotiedot, perhana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei hitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei hitto

Vieras
Ois kaupungin vaihto edessä ja katsoin netistä kyseisen kaupungin vuokra-asunto tarjontaa, löysin erään sivuston missä asunnot oli tosi edullisia siihen nähden kuinka upeita oli, tyyliin rivitaloasunto 3h+k+s 500e/kk. Ainut ongelma on että luottotiedot on menneet (miehellä verovelka joka olisi pitänyt ottaa pois niinkuin muiltakin on otettu mutta kun muutti toiseen kaupunkiin asumaan niin ei jostain syystä otettu, taistelee siitä) Ja mä oon ite sössiny omani ja häpeän sitä. He tietenkin tarkistavat luottotiedot mutta pystyykö sitä mitenkään selittämään? Vuokra ollaan aina maksettu moitteettomasti ja pärjätään rahallisesti ihan mukavasti, emme ole mitään "low lifeja" vaikka luotot on mennyt :/

Olennaista taitaa olla se, mitä paperilla susta sanotaan eikä se, mitä vuokranantajalle suullisesti selvität rahatilanteestasi. Tuskin kukaan on koskaan asuntoa hakiessaan sanonut, ettei kykene vuokria maksamaan mutta silti kämppä pitäisi saada.

Niin makaa kuin petaa, valitettava fakta teidän kannalta.

Olennaista taitaa olla se, mitä paperilla susta sanotaan eikä se, mitä vuokranantajalle suullisesti selvität rahatilanteestasi. Tuskin kukaan on koskaan asuntoa hakiessaan sanonut, ettei kykene vuokria maksamaan mutta silti kämppä pitäisi saada.

Niin makaa kuin petaa, valitettava fakta teidän kannalta.

Paperilla varmaan sanotaan myös se että aina olen vuokrat maksanut ajallaan vaikka aika korkea onkin. Säästä mut noilta ikivanhoilta latteuksilta.

aikoinaan sain luottotiedottomana asunnon yksityiseltä, kun esitin kahden vuoden ajalta tositteet vuokranmaksusta. Hain tositteet pankista. Itse ehdotin niiden esittämistä.

[QUOTE="aapee";26632848]Paperilla varmaan sanotaan myös se että aina olen vuokrat maksanut ajallaan vaikka aika korkea onkin. Säästä mut noilta ikivanhoilta latteuksilta.[/QUOTE]

Mikä latteus se on, että kun sössit omat asias et voi olla samalla viivalla niiden kanssa, jotka asiansa kunnolla hoitaa?

Katso nyt vaan peiliin äläkä kiukuttele, tarttee elää silleen ettei jälkäteen harmita tai sitten pitää suunsa kiinni kun on jo kakka housussa..Ihan oma syysi, ettei nyt asuntoa tule.

Ois kaupungin vaihto edessä ja katsoin netistä kyseisen kaupungin vuokra-asunto tarjontaa, löysin erään sivuston missä asunnot oli tosi edullisia siihen nähden kuinka upeita oli, tyyliin rivitaloasunto 3h+k+s 500e/kk. Ainut ongelma on että luottotiedot on menneet (miehellä verovelka joka olisi pitänyt ottaa pois niinkuin muiltakin on otettu mutta kun muutti toiseen kaupunkiin asumaan niin ei jostain syystä otettu, taistelee siitä) Ja mä oon ite sössiny omani ja häpeän sitä. He tietenkin tarkistavat luottotiedot mutta pystyykö sitä mitenkään selittämään? Vuokra ollaan aina maksettu moitteettomasti ja pärjätään rahallisesti ihan mukavasti, emme ole mitään "low lifeja" vaikka luotot on mennyt :/

Mulla sama tilanne.Monesti oon asunnon saanu kun oon sanonu, ettei vuokrat oo ikinä jääneet maksamatta.Oon saanu asunnon yksiytyiseltä ja välitysfirmoistaki.Yllättävän monella ei oo nykyään luottotietoja.Tsemppiä sulle! kysyähän voi.Ei se ota jos ei annakkaan

[QUOTE="vierailija";26632966]Yllättävän monella ei oo nykyään luottotietoja.Tsemppiä sulle! [/QUOTE]

Yllättävän monella taas on,ei pitäisi tinkiä vuokralaista valitessa jos vaatimuksena on luottotietojen kunnossa oleminen. Varmasti löytyy terveen taloushistorian omaaviakin vuokralaisia.

Kun ei muulla pysty pätemään niin pitää tulla "naureskelemaan" ja alentamaan muita tämmösiin ketjuihin.

Reippaasti vaan selittämään avoimesti hattu kourassa. Ja jos on sulla esim jo vanha tilanne niin sekin on eduksi.

[QUOTE="vieras";26633032]Onnea muuttoon, ja ennen kaiikkea tsemppiä Sinulle!

Täällä pikkuihmiset koettavat kohotta egoaan, siksi sataa paskaa niskaan mm luottohäiriöisille. Nuohan voivat menna niin monesta syystä nuo luottotiedot.[/QUOTE]

No siis, jotainhan pitää kämmätä, tavalla tai toisella, että noin käy. Mutta kun se on tapahtunut jo, ja jos siitä ei edes ketjussa kysytä, niin se kertoo vain kommentoijan pikkusieluisuudesta jos kommetoi tyyliin "no olisit miettinyt sitä silloin" yms.

Jos kyse on kaupungin omistamista vuokrakämpästä niin sillon voikin olla et ne luottohäiriöt ei paina ihan niin paljoa, varsinkin kun kyse ei ole vuokrista syntyneistä. Samaa ajatusta taitaa olla VVO:lla ja Satolla, eli niillä tahoilla joilla on muutenkin "tulorajat" asuntoihin.
Kannattaa ihan soitella sinne asuntotoimistoon niin saat parhaan vastauksen.

Itse vuokranantajana kyllä ottaisin asukkaaksi sellaisen, joka on hoitanut raha-asiansa moitteettomasti. Nyt vaan reilusti soittelemaan ja selität tilanteen :) Josko kuitenkin tärppäis!

Ei ole este asunnon saannille ja varsinkaan kun ei häiriöt ole tulleet vuokrista. Vuokranantaja voi myös pyytää tositteen maksetuista vuokrista, jonka saat edelliseltä vuokranantajalta. Vakuus voi olla myös normaalia suurempi silloin kuin on merkintöjä, merkinnöistä riippuen.

Jos joltain sivustolta löytyy upeita vuokra-asuntoja epäilyttävän halvalla, kyseessä on yleensä huijaus, jossa hyväuskoisilta huijataan vuokratakuu sekä vuokrarahat. Onko siis asunnontarjoaja luotettava? Mitä tietoa firmasta löytyy netistä?

Jos olisin vuokranantaja en vuokraisi luottotiedottomalle. Vaikka kuinka olisi aina maksanut vuokrat ajallaan. Jos on kerran sössinyt raha-asiansa voi sössiä ne uudelleen. Tietenkin valitsisin sellaisen vuokralaisen jolla luottotiedot kunnossa.

[QUOTE="joku";26633617]Jos olisin vuokranantaja en vuokraisi luottotiedottomalle. Vaikka kuinka olisi aina maksanut vuokrat ajallaan. Jos on kerran sössinyt raha-asiansa voi sössiä ne uudelleen. Tietenkin valitsisin sellaisen vuokralaisen jolla luottotiedot kunnossa.[/QUOTE]

Tiedätkö kuinka monta upouutta luottohäiriömerkintää Suomessa vuosittain syntyy? Tiedätkö kuinka monella vuokralla asuvalla nyt on häiriömerkintä, vaikkei sitä vielä asuntoa vuokratessa ollut?

Yhteistyössä