vuokra-asunnosta poismuuttaminen ja parvekelasien pesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No onhan se mukavampi muuttaa asuntoon, joka on puunattu, kuin asuntoon jota pitää alkaa itse puunaamaan. Mutta parvekelasit on asia mikä vähän riippuu...jos ne on läpeensä paskaset, niin pesisin ne. Muutoin jättäisin pesemättä, jos olisin siis poismuuttaja ja olisi hoppu.

Jos olisin sisäänmuuttaja ja ne olisivat likaiset, niin pesisin ne.

Mä oon varmaan ihan hirvee ihminen, kun aion jättää pesemättä kaikki ikkunat.. jos siis omatunto antaa periksi lähtiessä :whistle:

Me tosin asutaan tässä vajaa vuosi väliaikasesti, joten toivon ettei ikkunat kauheesti ehtis likaantua..

Niin..ku sitä mäkin tässä nyt pohdiskelen...Kun me tähän muutettiin, oli siivottu aika hyvin ja olen siitä todella kiitollinen, mutta kaikki ikkunat jätetty pesemättä. Silloin ne puunattiin siis itse...
Kyllä mä meinasin jättää nuo ikkunat pesemättä, mutta nuo parvekelasit piti pestä..Tajusin vaa äsken, että mä en ylety niihin kunnolla siis tuonne ylös asti ja olen viimeisilläni raskaana ni en viittis edes kiivetä..Mutta onko noloa jättää ne pesemättä? Ovat kuitenkin siis likaiset, näkee läpi, mutta lika näkyy...
Ja ei nyt ole ketään saatavilla ketä ne pesis..ihan äkkiseltää ainakaa...Äh.

no entäs kun muutettiin marraskuussa vuokra omakotitaloon jossa oli tosi likaiset ikkunat. Nyt ollaan muuttamassa pois, enkä ole pessyt ikkunoita, oisko paha jos en pesisi ollenkaan kun ei tahdo olla aikaa ja ei ole varaa palkata pesijää.

Niin..ku sitä mäkin tässä nyt pohdiskelen...Kun me tähän muutettiin, oli siivottu aika hyvin ja olen siitä todella kiitollinen, mutta kaikki ikkunat jätetty pesemättä. Silloin ne puunattiin siis itse...
Kyllä mä meinasin jättää nuo ikkunat pesemättä, mutta nuo parvekelasit piti pestä..Tajusin vaa äsken, että mä en ylety niihin kunnolla siis tuonne ylös asti ja olen viimeisilläni raskaana ni en viittis edes kiivetä..Mutta onko noloa jättää ne pesemättä? Ovat kuitenkin siis likaiset, näkee läpi, mutta lika näkyy...
Ja ei nyt ole ketään saatavilla ketä ne pesis..ihan äkkiseltää ainakaa...Äh.

Semmonen varrellinen pesijä. Jos ei oo tai ei halua ostaa, niin moppiin sitte se ikkunanpesurätti kiinni niin yltää ylös asti. Uskon, että tulee kyllä sanomista vuokraisänniltä jos ei pese ikkunoita ennen lähtöä...

Siis mihin moppiin??
Ja millä aineella noi olis sit parhain pestä?

Kokeilin äsken tolu-ikkunanpesu-aineella ja mikrokuituliinalla ja ero ihan uskomaton. Pakko ne on pestä, kyllä ne on niin paskaset..Mutta mulla ei tota ainetta tarpeeks...

Kertokaa siis miten te pesette ikkunat? Mä vihaan sitä puuhaa...

Siis mihin moppiin??

Kokeilin äsken tolu-ikkunanpesu-aineella ja mikrokuituliinalla ja ero ihan uskomaton. Pakko ne on pestä, kyllä ne on niin paskaset..Mutta mulla ei tota ainetta tarpeeks...

Fairy on maailman parasta ikkunanpesuainetta.

Siis mihin moppiin??

Siis ämpäriin laitat vettä ja tiskinpesuainetta (siis käsinpesu). Otat jonku rievun tai luutun, länttäät sen ämpäriin, puristat enimmät pois ja peset ikkunan. Toista jos on kovin likaset. Mä en koskaan huuhtele, suoraan kuivaan sillä kuivauslastalla ylhäältä alas ja reunat vanhalla harsolla. Jos kovin likaset ikkunat niin toista.

Ja ihan tavallisen mopin ympärille jos kietoo ison rätin, niin ei tarvi noussa jakkaroille ;) Mulla tosin on semmonen varrellinen ikkunanpesijä, on tosi kätevä. Pesen ikkunat vähintään kaks kertaa vuodessa, huhtikuussa ja lokakuussa.

Mä en ymmärrä, ikkunanpesussa ei kauaa edes kestä, mut laiskoja riittää, se on huomattu..

Pah! Mistä sinä toisten elämäntilanteet tiedät. Ja eiköhän riipu ikkunoiden määrästä kuin kauan menee ja siitä, paljonko on aikaa tehdä. Ikkuna per päivä on aika hidas tahti. Minä en koe kyllä erityisemmin velvollisuudeksi pestä kun hämähäkin verkot rehotti ikkunoiden välissä, kun muutettiin sisään ja yksityisen asunto vielä. Ja siis olivat sisään muuttaessa jo todella likaiset. Talvella vaan on hankala pestä ikkunoita ulkoa.

Hyi jotkut ihmiset on ällöttäviä ja elää saastaisissa kodeissa. Edelliseen kämppään kun muutettiin niin jotain paskaa oli metrin verran lattiasta ylöspäin seinissäkin. Vaikka just oli laitettu uudet lattiat ja tapetit ym. alle puoli vuotta sitten sinne. Niillä oli koira, jota ilmeisesti ei ikinä pesty + muksuja. Viikon puunattiin että saatiin asunto puhtaaksi. Itse kun muutettiin sieltä pois niin pesin kaikki paikat, mutta ei se ollut suuri homma kun mulla on tapana pitää koti puhtaana muutenkin. Nyt muutettiin ihan uuteen niin ei tarvinnut muiden sotkuja siivoilla. Eli joo, pesisin ne ikkunat. Johan hävettäis jättää pesemättä.

Ikkunanpesuun tosi hyvä aine on etikka! Sekotussuhde n. puol desilitraa etikkaa litraan vettä. Sitä kun suihkepullolla sumuttaa ikkunaan ja pyyhkii jollain hyvällä rievulla kuivaks, niin kirkasta tulee! Ja melko nopeeta puuhaa noin. ;)
Tällä meillä on pesty ikkunat jo pariin otteeseen ja en taida enää kalliita aineita ostaakaan..

Ite oon niin tunnollinen, että näin lämpimällä säällä varmaan pesisin lasit poismuuttajana, talvella tietenkin ois eri juttu jättää pesemättä.

en ole kertaakaan päässyt muuttamaan asuntoon, jossa edellinen asukas olisi pessyt ikkunansa. hyvä kuulla, että niinkin siistejä muuttajia on! tästä nykyisestä kun muutan, pesen ikkunat(kin), sillä vuokraemäntäni on tarkka lady :whistle:

Ikkunat kuuluu mun käsityksen mukaan pestä, kun muuttaa pois, tosin toki säävarauksella. Voi tulla sanomista, nyt kun aurinko paistelee ja lika näkyy tosi selkeästi.

Itse pesin juuri parvekelasit ja oli alle tunnin homma. Fairy-vettä suihkupulloon, rätillä hinkkaus, lastalla suurimmat vedet pois ja lopuksi sanomalehtimytyllä kuivaus. Helppo homma ja loistava lopputulos. :)

Yhteistyössä