vuokra-asunnossa hometta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milja"

Vieras
Meidän vuokra-asunnossa on hometta. Voimmeko hakea vuokra summat takas, siitä päivästä lähtien kun terveystarkastaja meillä kävi? Mitä mahtaa laki sanoa, kuka tietää?

Näinhän se on. Mutta, mitä jo laki sivua katoin, niin siellä sanottiin: "oikeus saada vapautus vuokran maksamisesta tai vuokra kohtuullisesti alennetuksi haitan kestoajalta"
Meille ei mitään, vaan maksamme täyden vuokran täysin homeisesta asunnosta jossa olemme koko aika kipeinä.

En näe tuossa mitään muuta vaihtoehtoa kuin että teidän pitää muuttaa HETI pois asunnosta.
Saatte jo oireita tyhmä jää semmoiseen asuntoon.
Vuokraisännältä tuskin tulette mitään korvauksia saamaan ilman käräjiä joten kannattaa miettiä onko siinä mitään järkeä.

Muista myös että ette vie uuteen kotiin vanhoja sänkyjä, patjoja, sohvia mitkä on imeneet itseensä homeitiöitä. Oireet jatkuu muuten uudessakin puhtaassa kodissa.

SRK:n diakoniatyöntekijältä kannattaa käydä kysymässä apua.
Myös vaatteiden kohdallla kannattaa miettiä, tarvii pesun mielelläni 95 asteessa kolmesti, vähintään ettei enää oireita tule ( näin meillä)

ONko se vuokrattu keneltä? Jos on kaupungin tms "yleisen vuokranantajan" kämppä niin on omahdollista saada vuokranalennusta kun pyytää, mut yksityisellä puolella riippuu sitte täysin vuokranantajasta että millainen on.

No jos olisin sinä niin kyllä mä muuttaisin ja pian pois siitä kämpästä.

Mulla yksi vuokralainen rupes uhoo mulle ku soittelin maksamattoman vuokran perään että mun täytyis korvata sille sen terveyden menetyksestä ku se on raskaanakin.... niin!!
Kysyin tältä vuokralaiselta sitten että mistä asti on ollu oireita ni kerto että no ihan alusta asti.
Sanoin takasin vaan että kuules homman nimi on kyllä se että sen maksamattoman vuokran lisäks jos näin on että siellä jotain tommosta häikkää on niin saapi maksaa vielä vähän lisää siitä hyvästä että on asunu melkein vuoden siinä asunnossa eikä ole sanallakaan sanonu että siellä olis mitään vikaan, aina vaan kehunu kämppää ym. kun ollaan oltu puheissa. Että ikävä kyllä myös vuokralaisella on velvollisuuksia. Se puhelu loppu siihen. Ei tahtonut kuulla enempää, irtisano kämpän ja vuokravakuus jäi sitten mulle.
Ja isännöitsijä kävi mittaamassa kosteudet muuton jälkeen eikä siellä mitään ollu eikä sen jälkeenkään kukaan ole valittanu mitään.

Mutta siis joo sun tapaukseen niin ilmeisesti olet asiasta puhunut vuokranantajan kanssa?
Mut joo siis itse kyllä muuttasin ja aika rivakkaan pois.

No jos olisin sinä niin kyllä mä muuttaisin ja pian pois siitä kämpästä.

Mulla yksi vuokralainen rupes uhoo mulle ku soittelin maksamattoman vuokran perään että mun täytyis korvata sille sen terveyden menetyksestä ku se on raskaanakin.... niin!!
Kysyin tältä vuokralaiselta sitten että mistä asti on ollu oireita ni kerto että no ihan alusta asti.
Sanoin takasin vaan että kuules homman nimi on kyllä se että sen maksamattoman vuokran lisäks jos näin on että siellä jotain tommosta häikkää on niin saapi maksaa vielä vähän lisää siitä hyvästä että on asunu melkein vuoden siinä asunnossa eikä ole sanallakaan sanonu että siellä olis mitään vikaan, aina vaan kehunu kämppää ym. kun ollaan oltu puheissa. Että ikävä kyllä myös vuokralaisella on velvollisuuksia. Se puhelu loppu siihen. Ei tahtonut kuulla enempää, irtisano kämpän ja vuokravakuus jäi sitten mulle.
Ja isännöitsijä kävi mittaamassa kosteudet muuton jälkeen eikä siellä mitään ollu eikä sen jälkeenkään kukaan ole valittanu mitään.

Mutta siis joo sun tapaukseen niin ilmeisesti olet asiasta puhunut vuokranantajan kanssa?
Mut joo siis itse kyllä muuttasin ja aika rivakkaan pois.

Ei vuokralaisella ole mitään velvollisuutta metsästää hometta tai vaurioita kämpästä. Se on sinun syysi vuokranantajana, jos kämpässä on jotain suurempaa vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä vittua selität ämmä?;26087505:
Ei vuokralaisella ole mitään velvollisuutta metsästää hometta tai vaurioita kämpästä. Se on sinun syysi vuokranantajana, jos kämpässä on jotain suurempaa vikaa.

No ehkä EI, mutta normaalilla järjellä varustettu ihminen kyllä KERTOISI, jos epäilee/huomaa jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä vittua selität ämmä?;26087505:

Oletko ihan pöllö, kun toinen juuri kertoi vuokralaisen aina vain kehuneen asuntoa, eikä sanallakaan maininneen, että on jotakin ongelmaa, kunnes ruvettiin yhden vuokran perään kyselemään.

Ja sen jälkeenhän on asianmukaiset mittaukset teetättetty.

Uusimmat

Yhteistyössä