Vuokra-asunnon saanti ja menetetyt luottotiedot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2425
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2425

Vieras
Tilanne tämä.. Minä, mies ja vauva. Asutaan yhdessä, mutta meillä pitäisi yrittää etsiä uutta vuokra-asuntoa. Nykyisessä on sisäilmaongelmia, ja naapureina sisällä tupakoivia juoppoja, ja ei auta vaikka isännöitsijää "häiriköi" näillä ongelmilla, monet kerrat.. Ei mitään tapahdu. Ei haluta asua tämmöisessä asunnossa, syystäkin. Mies löysi netistä vuokra-asunnon joka olisi täydellinen..
MUtta toisella meistä, minulla, on luottotiedot menneet. Oli silloin jo kun muutettiin tähän paikkaan asumaan mutta saatiin asunto, koska siellä mun tiedoissa on merkintä että velka on kuitenkin maksettu, ja tämä vuokranantaja oli ymmärtäväinen kun selitettiin tilanne.
Tässä asunnossa on asuttu jo 1,5v, ja aina maksettu vuokra täsmälleen ajallaan. Ja sitä ennen myös maksettu vuokrat aina, luottotiedot ei oo menny niiden takia..

Mitenhän mahtaa olla, onko toivoakaan saada uutta asuntoa..? Kovin helppoa se tuskin on mutta antaako ne vuokraajat mahdollisuuden selittää. Tuo nykyinen anto mutta taidetaan olla sen vuokralaisista "järkevimmästä päästä" kun kattoo mitä nuo naapurit on.
Tai onko mahdollista, että vuokrasopimuksen tekisi vaan miehen nimellä? Mutta me kaikki asuttaisiin asunnossa?

Enkä kaipaa saarnaa, että oma vika mitäs olet ryssiny.. Ollut jo kauan nyt raha-asiat kunnossa ja vuokrat maksettu AINA..

Sanoisin, että kysykää rohkeasti. Pyytäkää vaikka aiemmalta vuokranantajaltanne suositus ja kertokaa uutta asuntoa vuokraavalle ihmiselle tilanteenne ja se, ettei mitään maksuongelmia enää ole.

Jos ei muuten, niin suostuisiko esim. jos maksaisitte yhden ylimääräisen kuukauden vuokran takuuvuokraan? Jos siis rahaa olisi ja jos asunto todella on täydellinen.

Ei olla ikinä saatu vuokra-asuntoa, jos minä olen ollut myös hakijana. Kaikki velat maksettu, miehellä kaikki ok. Mä oon opiskelija/töissä ja mies kokopäivätyöntekijä. Molemmilla on yli 6 vuoden työsuhde.. Kaupungilla oon jonottanut jo 2 vuotta. Yksityiseltä saatiin kun mies haki vain... :(

Mä taas olen AINA saanut asunnon yksinäni vaikka luottotiedot menneet eikä velkoja edes maksettu.

Yksityisiltä (sossun takaus niin pitävät todella luotettavana), vvo:lta sekä kaupungilta.

Yksityisille on riittänyt, kun on sanonut että sossusta tulee takuuvuokra ja sossu maksaa vuokran, joten on joka kuukausi varma maksu.

Mä taas olen AINA saanut asunnon yksinäni vaikka luottotiedot menneet eikä velkoja edes maksettu.

Yksityisiltä (sossun takaus niin pitävät todella luotettavana), vvo:lta sekä kaupungilta.

Yksityisille on riittänyt, kun on sanonut että sossusta tulee takuuvuokra ja sossu maksaa vuokran, joten on joka kuukausi varma maksu.

No me ei olla ikinä saatu tuloja sossusta tai kelasta (asumistukea tms), eli vuokratakuu tullut omasta pussista, mutta ei. Ei olla mistään ikinä saatu. Velat maksettu jo vuosia sitten, mutta luottotiedot puhdistaa 2 vuoden päästä. HUOH.

Opiskeija asunto saatiin, kun maksettiin 3kk vuokrat etukäteen + takuuvuokra :/

Kyllähän me viidaan vaikka takuuvuokraa maksaa enemmän, jos eivät ihan mahdottomia ala pyytelemään, ei kuitenkaan rahassa kieritä. Me ei olla vielä käyty katsomassa sitä asuntoa paikan päällä mutta siinä olis pian esittely joka on avoin kaikille ja aiotaan käydä. Alue olisi lapsiperheelle parempi, ja jos asunto ei vaan olis samanlainen homeenhajuinen läävä kuin tämä (no, asunto ei haise, mutta rappukäytävä ja varastotilat..).

Niin ja me ei saada sossusta mitään, kun mies käy töissä. Itse pitää maksaa takuuvuokra ja vuokrat yleensäkin. No asumistukea saadaan.

Me kun muutettiin yhteen niin vuokrasopimus tuli miehen nimiin. Yksityiseltä ollaan vuokrattu omakotitalo. Mulla siis luottotiedot menneet ja velkoja on edelleen, maksan niitä kyllä koko ajan pois.

Yhteistyössä