Vuokra-asunnon muutto? Käytännön järjestelyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä ne tehdään jo ennen muuttoa. Ei kukaan mitään lattiakaivoja ala tarkistella. Lähinnä tsekataan, ettei kämppää ole tuhottu asumisen aikana. Ei siinä muuttojen välissä siellä kukaan käy katsomassa.

Täällä ei suostuta tekemään sitä ennen muuttoa. Mennään kuulemma ohjeen mukaan. Kaikilla näillä asunnoilla siis sama vuokranantaja. Kyllä tuo ulosmuuttotarkistus pitää täällä tehdä, kun kämppä on tyhjä ja siivottu. Sitä ennen sitä ei suostuta tekemään. Siivouksesta on annettu tarkat ohjeet ja hinnasto, mitä maksaa jos xx paikka ei ole puhdas.

[QUOTE="julmis";30430202]Siinä vaiheessa, kun lopetat tuollaisen teinimeiningin vuokraluukkuineen ja hankit ihan oikean omistusasunnon.[/QUOTE]

Mä olen omistanut monta omistusasuntoa elämässäni ja omistan nykyäänkin kiinteistöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;30430828:
Täällä ei suostuta tekemään sitä ennen muuttoa. Mennään kuulemma ohjeen mukaan. Kaikilla näillä asunnoilla siis sama vuokranantaja. Kyllä tuo ulosmuuttotarkistus pitää täällä tehdä, kun kämppä on tyhjä ja siivottu. Sitä ennen sitä ei suostuta tekemään. Siivouksesta on annettu tarkat ohjeet ja hinnasto, mitä maksaa jos xx paikka ei ole puhdas.

Täälläkin tarkka siivousohje ja ankara laskutus jos jotain pielessä, vaikka kuinka pientä. Tottakait myös lattiakaivot katotaan.

Itsekin olen ollut elämässäni sekä omistusasuja että vuokralainen. Ei liity ikään eikä aikuisuuteen millään tavalla.

Minä olen töissä isolla vuokranantajalla. Meillä on ohjeena, että lattia kaivot jne voi kyllä putsata joitakin päiviä ennen muuttoa ja ja neuvotaan, että pakatessa jo kannattaa pyyhkiä hyllyt, pestä sauna ja ikkunat jne. Muuttopäivänä sitten vaan lopuksi imuroi ja moppaa.

Minä olen töissä isolla vuokranantajalla. Meillä on ohjeena, että lattia kaivot jne voi kyllä putsata joitakin päiviä ennen muuttoa ja ja neuvotaan, että pakatessa jo kannattaa pyyhkiä hyllyt, pestä sauna ja ikkunat jne. Muuttopäivänä sitten vaan lopuksi imuroi ja moppaa.

Miten muuttopäivänä sit ehtii hakea uuden asunnon avaimet, tyhjentämään oman asunnon, sen jälkeen se pitäisi siistiä muuttomiesten jäljiltä, sen jälkeen isännöitsijän pitäisi tehdä ulosmuuttotarkastus (jos se hänelle sopii, mihin aikaan hänet pitäisi tilata paikalle?) ja sitten vasta uusi vuokralainen voi alkaa kantamaan omia tavaroitaan sisään.

Ja uuden vuokralaisen pitää myös tehdä oma sisäänmuuttotarkistus ja raportoida omat löytämänsä viat ja valokuvata ne.

Tosin ikä, ja henkinen ikä eivät aina mene ihan yks yhteen.

Minä en tajua tätä suomalaisten hinkua asua omistusasunnossa. Tai siis, jos olisin vähänkin parempituloinen, niin en takuulla asuisi omassa asunnossa. Minä ostelisin muutaman sijoitusasunnon, osin lainalla siis, ja asuisin ite vuokralla. Nyt on sen verran pienet tulot, että ei ole varaa maksaa vuokraa, kun pankista sai niin halpaa rahaa... tosin jo lähtevät korot nousuun, niin saatanpa myydä tämän. Ostan sitten vaikka pienen yksiön myyntivoitolla, vuokraan sen ja muutan ite vuokralle.

Ei nimittäin mieltä se lämmitä, että kun olen tämän kämpän maksanut, niin sitten pitää maksaa putkiremontti, kattoremontti, piharemontti, kylppäriremontti jne. Enkä millään matikalla tajua, että miten tästä omansa saisi takaisin, ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;30430828:

Meillä taas tultiin tekemään Saton puolesta asunnon tarkistus muutaman päivän päästä irtisanomisesta, vaikka kuukausi vielä asunto sen jälkeen hallinnassamme.. Enkä kyllä ikinä ole mitään lattiakaivoja siivonnut.. Enkä oo itsekään huomannut uudessa kämpässä sen enempää lattiakaivoja, tai hajulukkoja tarkastella. Ja AINA on saatu vuokratakuut takaisin, eikä koskaan ole tullut mtn sanomista asunnon loppusiivouksen suhteen. Ja tälläkin kertaa jätän esim.ikkunat pesemättä sekä ne lattiakaivot kurkkimatta..

[QUOTE="tuusannuuska";30431344]Meillä taas tultiin tekemään Saton puolesta asunnon tarkistus muutaman päivän päästä irtisanomisesta, vaikka kuukausi vielä asunto sen jälkeen hallinnassamme.. Enkä kyllä ikinä ole mitään lattiakaivoja siivonnut.. Enkä oo itsekään huomannut uudessa kämpässä sen enempää lattiakaivoja, tai hajulukkoja tarkastella. Ja AINA on saatu vuokratakuut takaisin, eikä koskaan ole tullut mtn sanomista asunnon loppusiivouksen suhteen. Ja tälläkin kertaa jätän esim.ikkunat pesemättä sekä ne lattiakaivot kurkkimatta..[/QUOTE]

Ymmärrät varmaan,että tapoja on yhtä paljon kuin vuokranantajia. Siksi mä juuri ihmettelen, miten ihmiset ovat tottuneet järjestämään nämä muutot.

Tämä aiheuttaa ongelmia, koska mä en saa edes sitä takuuvuokraa ulos, ennen kuin olen muuttanut ulos ja tehdään sen jälkeen se ulosmuuttotarkastus ja toisaalta en voi muuttaa uuteen asuntoon ennen kuin maksan sinne takuuvuokran (pankista toiseen kestää 3 päivää).

Yhteistyössä