Vuodon määrästä, onko haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mööh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mööh

Jäsen
28.04.2008
303
2
18
Eli mulla lapsen syntymän jälkeen (1,5v sitten) alkanut menkat runsastumaan koko ajan. Nyt kolmas päivä menossa, edellisen vrkn vuotomäärää laskin, 11 kertaa tyhjensin 30ml yli vuotaneen kuukupin. Pahimmillaan 3krt/2h tuli yli. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa, tää päivä vielä menee samoilla linjoilla. Voiko tästä olla haittaa ja voiko asialle mitään tehä? Työnteosta ei oikeen tuu mitään, ku koko ajan pitää hypätä vessassa. Ja samoin alapää on tosi kipeä tavanomaisten alavatsa/ selkä kipujen lisäksi.

Kyllä varmaan kannattais käydä gynen juttusilla.

Ja nyt mut teilataan, mutta onko sulta testattu kilpirauhasarvoja? Mulla vajaatoiminta aiheutti tosi runsasta vuotoa, kolmena päivänä sai parin-kolmen tunnin välein vaihtaa imukykyisintä tampoonia.

Mene lääkäriin ja pyydä reseptillä cyklokapron- nimistä lääkettä, se vähentää vuotoja. Itsellä 12 pilleriä päivässä kun muuten ei vois töissä käydä menkkojen aikana lainkaan, menis työpäivä jatkuvaan vessassa ravaamiseen. Ne auttaa hyvin ja ainakaan mulle ei niistä tule mitään sivuvaikutuksia.

[QUOTE="akka";30368729]Mene lääkäriin ja pyydä reseptillä cyklokapron- nimistä lääkettä, se vähentää vuotoja. Itsellä 12 pilleriä päivässä kun muuten ei vois töissä käydä menkkojen aikana lainkaan, menis työpäivä jatkuvaan vessassa ravaamiseen. Ne auttaa hyvin ja ainakaan mulle ei niistä tule mitään sivuvaikutuksia.[/QUOTE]

Ei siellä kai itse mitään pyydellä. Varsinkaan jonku palstapirkon suosituksesta. Antaa lääkärin hoitaa hommansa. Ja yksilöllistä sekin, mikä lääke passaa kenellekin.

Ei useampaan vuoteen otettu kilpirauhastestiä. Täytyisi varmaan varata sit aikaa lääkäriin. Ärsyttää vaan ku menee ajat aina niin kauas. Pitääköhän gynelle saada lähete, vai voiko ite suoraan varata? Muutenki otan mielelläni kommentteja vuodoista vastaan, jos jollaki kokemuksia on...

Alkuperäinen kirjoittaja mööh;30372319:
Pitääköhän gynelle saada lähete, vai voiko ite suoraan varata?

Kunnalliselle pitää olla lähete. Kannattaa harkita yksityistä, jos joudut maksamaan terveyskeskusmaksun ensin sinne tavalliselle lääkärille ja poli-maksun sitten gynelle. Hinnassa ei ole suurta eroa ja sinne yksityiselle saa ajan piankin ilman jonottelua.

Reilut kuukautiset vaivana tääläkin, muutamana päivänä kk tulee kuukupista yli ellei tyhjennä parin tunnin välein. Nämä viimeisimmät kuukautiset venähti sitten kuukauden mittaiseksi! Ensin tiputtelua,reilu vuoto, pari pvää tyhjää,taas niukempi verinen vuoto, tyhjää ja taas reilu vuoto. Anemia jo todettiin ennen tätä ja rautaa menee toisesta päästä sisään, toisesta sitten ulos. Mitään vikaa ei löytynyt, "hoitona" tarjosi qlaira ehkäisypillereitä tai mirena kierukkaa. Tässä nyt sitten harkitsen mitä tekisin.

Ostin jo laatan pillereitä mutta luettuani tuoteselosteen jätin pillerit ottamatta. Vaikuttava lista sivuvaikutuksia..
Mirena sitten, jaa-a, kokeilla täytyy ilmeisesti ellei nämä muutu ja mikään muu ei auta. Nyt ei ole ehkäisyä käytössä kun ei ole tarvetta ja siksi en haluaisi mitään hormonihärveleitä alkaa käyttämäänkään. Tuskin menkat muuttuu, tällä 2vkoa vuotaa, 2vkoa taukoa on mennyt useampi vuosi. Tiputteluvuotoa ei ole saatu kuriin ja siihen jo tottunut. Nyt jos alkaa koko kuukausi mennä pilalle niin sitten en enää kestä!

Sattumalta tuossa lainasin kirjan ruoalla terveeksi, uusi elämä vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Siinä mainittiin että runsaat vuodot voisi olla seurausta liiallisesta hiilihydraattien saannista. Että kuukautiset on kehon puhdistumista ennen mahdollista raskautta ja mitä enemmän vuotaa sitä enemmän on puhdistettavaa kropassa. Saattaisi ainakin omalla kohdallani pitää paikkansa.Ja tuossa joku mainitsi kilpirauhasen, mulla on vajaatoimintakin ja siihen thyroksin lääkitys, tiedä sitten mikä sen osuus on tässä asiassa. Siihenkin tuon vhh ruokavalion pitäisi suotuisasti vaikuttaa. Ajattelin alkaa testaamaan sitä ja katsoa mitä kropalle tapahtuu. Jos ei vaikuta mitään niin sitten mirenaa kehiin. Siitä sitten tiputtelua puoli vuotta ja muut oireet, ou jee!! Olispa normaalit menkat :/

Yhteistyössä