Vttu kissan ripuli!!! mä teetän kissasta lapaset!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta entinen kissan omistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos sillä on ripuli ja ei ole pystynyt pidättelemään. On oven takana odottanut paiseessa, että pääsiskö paskalle ja apua ei ole tullut. Hoida kissan ripuli (normaali kissan kakka on kiinteä kinkare) ja hommaa hiekkalaatikko eteiseen.

hiekkalaatikko ON eteisessä ollut aina ja siltikin kakat on aina lattialla oli kiinteetä tai ei... olen huomannut että raksuista ei menen ripulille mutta tää kissa on nirso ettei suostu syömään raksuja.. ja sitten pehmyt ruoka (sheba tms) vetää löysäksi..

meidän kissalla oli maitoallergia, joka aiheutti ripulin. lääkäri määräs ekaks pelkkää Hyla raejuustoa, jotta maha rauhoittui ja sitten maidotonta pöperöä.

Niin ja meidän yhdellä kisulla on kala-allergia, sekin aiheutti ripulia sille. Nyt ei enää kalaa saa... Allergiatkin voi tosiaan aiheuttaa ripulia. Jos mikään kotikonsti ei auta niin vie kissasi eläinlääkäriin.

Kuule mun kaverin kissa pasko ripulit melkeen joka päivä ja tää tollo ei vieny sitä lääkäriin, sit ku vei niin kissa raukalla paljastu diabetes! Että suosittelen viemään nopsaan sinne lääkäriin!

Ja shebaa kun syöttää niin ei ihme että vatsa kuralla. Madota kissa, hae eläinkaupasta jotain herkkä vatsaiselle kissalle sopivaa ruokaa ja sekoita sitä gefilus piimään tai hyla-raejuustoon tai hyla-kermaviiliin ja syötä sitä. Ei se kissa itseään nälkään tapa jos on kuiva-naksuja tarjolla, ei ole mikään selitys se, että ei kelpaa. Jos ei auta, niin eläinlääkäriin. Ja kaikenmaailman shebat jätät kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Ja shebaa kun syöttää niin ei ihme että vatsa kuralla. Madota kissa, hae eläinkaupasta jotain herkkä vatsaiselle kissalle sopivaa ruokaa ja sekoita sitä gefilus piimään tai hyla-raejuustoon tai hyla-kermaviiliin ja syötä sitä. Ei se kissa itseään nälkään tapa jos on kuiva-naksuja tarjolla, ei ole mikään selitys se, että ei kelpaa. Jos ei auta, niin eläinlääkäriin. Ja kaikenmaailman shebat jätät kauppaan.

mikä vika shebassa on? ja entäs muut kissan pehmyt ruuat? mä kun luulin että ne olisi hyviä kissalle? Paljonko madotus maksaa? Ja entäs onko ne eläinkaupan ruuat ihan hirmu kalliita?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:

mikä vika shebassa on? ja entäs muut kissan pehmyt ruuat? mä kun luulin että ne olisi hyviä kissalle? Paljonko madotus maksaa? Ja entäs onko ne eläinkaupan ruuat ihan hirmu kalliita?

Ihan kun katsoo niitä shebojen sun muiden ravintosisältöjä ja vertaa niihin eläinkaupan tuotteisiin, niin selkeä, huima ero on. Ja kosteissa ruuissa voi olla jopa yli 70% vettä, eli mieti mistä maksat mielummin, siitä alle 20% syötävää vai ainakin 70% syötävää, mitä eläinkaupan tuotteissa on. Siinä on sellanen etu niissä eläinkaupan raksuissa, että kun kissa pystyy käyttämään isomman osan ravinnosta hyödyksi (ei ole turhia täyteaineita, vaan enemmän lihaa) niin se ulostaa paljon vähemmän ja syö paljon vähemmän. Ruoka ei siis tule kovin paljoa kalliimmaksi, koska sitä tarvitaan paljon vähemmän. Kannattaa valita ruoka, jossa on mahdollisimman vähän lisäaineita ja mahdollisimman täyspainoista ruokaa (ei mitään jauhoja kauheeta määrää ). Lisänä voit antaa seitiä, raejuustoa, muikkuja, sydäntä, maksaa ja sisäelimiä muutenkin jne.

Niin ja madotuksesta, voit hakea apteekista jonkun matolääkkeen ja madottaa itse tai viedä eläinlääkäriin madotettavaksi. Halvemmaksi tulee itse madottaa, kun ei tarvitse maksaa kauheita toimenpide maksuja, vaan pelkästä aineesta, joka ei ole itsessään törkeän kallis.

et tällaisia perusasioita tiedä kissoista ja kehtaat vielä mesota, että miksi kissa ripuloi? ihan kuin se sulle vittuillakseen olisi vatsa sekaisin. hanki kissatietoutta ja pidä lemmikistäsi huolta!

Yhteistyössä