VS: KOTIHOIDONTUKI ,HOITAJA KOTIO

ria
ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA SIITÄ ETTÄ KOTONA HOITAIS JOKU MUMMO TAI JOKU TUTTU,KELASSA SANOTTIIN ETTÄ EI TARVITSE OLLA SUKULAINEN JA SAIS SILTI KOTIHOIDONTUKEA.(VAIKKA OPISKELEE..)KERTOKAA MISTÄ SAIS LUOTETTAVAN HOITAJAN MUKSULLE KOTIIN,KUN EI TAIDA TUTTAVAPIIRISSÄ OLLA KETÄÄN.OLEN TÄSSÄ FUNTSINUT KAIKKI HOITOVAIHTOEHDOT ETTÄ LAPSELLA OLISI PAREMPI OLLA.EI KAI TOMMONEN 1,3 VUOTIAS VIELÄ NIIN HIRVEESTI KAIPAA KAVERISEURAA...MULLA ITELLÄ ON AIKA ONGELMA NUO AAMUHERÄTYKSET MUUTENKIN JA OLEN AJATELLU ET OLIS IHANA KU TULIS KOTIIN HOITAJA JA SAIS JÄTTÄÄ LAPSEN VAIX NUKKUMAAN...MUTTA MISTÄ SE LUOTETTAVA HOITAJA?.
 
kokemusta on
Eli työvoimatoimistoon jätettiin työpaikkailmoitus ja haastattelujen kautta löydettiin oikea aarre. Yksityisenhoidontuki saatiin eli on samanverran kuin kotihoidontuki. Poikamme oli 10 kk -3 v. Ite maksettiin kaikki Tael-maksut ja ennakonpidätykset. Ei tule kovin halvaksi, mutta oli kätevää.

Kannattaa myös harkita, josko ei ottaisi kelan tukia vaan käyttäisi kotitalousvähennyksen eli 60 %, saattaa tulla halvemmaksi!!
 
itseänikin kiinnostaa josko veisin mummolaan/ mummo tulis meille hoitamaan, niin saisinko kotihoidontuen itselleni josta sitten pikku korvauksen antaisin mummolle joka taatusti haluaa hoitaa ilman korvausta. Näin saisin itselle "enemmän" tuloa mutta miten Kela reagoi? Periaatteessahan lapsi on kotihoidossa...Ei tarvis maksaa ees mitään Tael yms maksuja? onko kellään kokemusta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2005 klo 13:44 pojun äiti kirjoitti:
itseänikin kiinnostaa josko veisin mummolaan/ mummo tulis meille hoitamaan, niin saisinko kotihoidontuen itselleni josta sitten pikku korvauksen antaisin mummolle joka taatusti haluaa hoitaa ilman korvausta. Näin saisin itselle "enemmän" tuloa mutta miten Kela reagoi? Periaatteessahan lapsi on kotihoidossa...Ei tarvis maksaa ees mitään Tael yms maksuja? onko kellään kokemusta?
Jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa, saa lapsi AINA kotihoidontukea vaikka äiti tekisi ympärivuorokautisesti palkkatöitä. Kelaa ei sitten kiinnosta, mihin tai kenelle tuki menee. Silloin tosiaan voi kiertää verot, jos mummo haluaa pimeästi hoitaa. Eli ihan hyvä vaihtoehto!
 

Yhteistyössä