VR ja korvaushakemus / kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen hakenut korvausta epäonnistuneesta lipun ostosta. Verkkokauppa veloitti lipun hinnan mutta lippua ei koskaan tullut. Aspa kehoitti tekemään korvaushakemuksen netissä. Kohta on mennyt kaksi viikkoa hakemuksen laittamisesta, mutta VR ei ole mitään minulle s-postiin ainakaan laittanut, eikä ole soitettukaan. Onko tietoa miten nuo ylipäätään hoitavat tuon homman - vai onko rahat menneet lopullisesti kankkulan kaivoon...kyse ei ollut pikkusummasta.

Menit sitten firefoxilla ostamaan? Minä soittelin sinne samantien, kun ei lipuista mitään tietoa tullut mihinkään ja ottivat tilitiedot puhelimessa, toista viikkoa taisi mennä, että rahat tuli tilille. Onneksi oli rahaa tilillä ostaa toisetkin liput, eri selaimella.

Ei siitä mitään sähköpostiin ilmoiteltu, pankkitilillä näkyi sitten suoritus.

Uskon kyllä, että korvaavat lipun, mutta selkeästi jäänyt johonkin jumiin, jos ei mitään viestiä ole sieltä tullut.
Siellä oli jo vuosi sitten ja yhä tänä keväänä (ja varmaan yhä vieläkin) bugi, ettei Firefoxia käyttäessä verkkomaksun jälkeen tapahtuma palautunutkaan myyjän sivuille eli rahat kyllä meni, mutta VR ei havainnut maksusysteemissään maksun tulleen perille. Maksoit liput, muttet kuitenkaan saanut niitä. Kaverille oli käynyt noin jo vuosi sitten. Nauroi minulle, että käytin väärää selainta viime keväänä lippuja ostaessa, kun minulle kävi samoin. Oli ihan tuttu juttu VR:lle, ensimmäinen kysymys oli, että mitä selainta käytit. Joku varoituskin siellä muka oli, mutta ei ainakaan heti silmään pistävä, että olisin sen huomannut ennen maksamaan menoa.

Jos tuosta samasta bugista on kyse, niin eipä ole mitään kiirettä ole ollut sitä korjata. Saahan sillä ilmaista lainaa tyhmiltä maksajilta. Eikä edes onnistunut uusia lippuja saamaan niillä nettipankissa näkyvillä tiedoilla, vaan joutui ostamaan uudet liput ja pakko ne oli ostaa, että pääsi hautajaisiin.

Siellä oli jo vuosi sitten ja yhä tänä keväänä (ja varmaan yhä vieläkin) bugi, ettei Firefoxia käyttäessä verkkomaksun jälkeen tapahtuma palautunutkaan myyjän sivuille eli rahat kyllä meni, mutta VR ei havainnut maksusysteemissään maksun tulleen perille. Maksoit liput, muttet kuitenkaan saanut niitä. Kaverille oli käynyt noin jo vuosi sitten. Nauroi minulle, että käytin väärää selainta viime keväänä lippuja ostaessa, kun minulle kävi samoin. Oli ihan tuttu juttu VR:lle, ensimmäinen kysymys oli, että mitä selainta käytit. Joku varoituskin siellä muka oli, mutta ei ainakaan heti silmään pistävä, että olisin sen huomannut ennen maksamaan menoa.

Jos tuosta samasta bugista on kyse, niin eipä ole mitään kiirettä ole ollut sitä korjata. Saahan sillä ilmaista lainaa tyhmiltä maksajilta. Eikä edes onnistunut uusia lippuja saamaan niillä nettipankissa näkyvillä tiedoilla, vaan joutui ostamaan uudet liput ja pakko ne oli ostaa, että pääsi hautajaisiin.
VR:n asiakaspalvelu on kyllä luokatonta. Ja jos on tiedossa bugi, ja sitä ei korvata, niin törkeää!

Kieltämättä kilpailu raideliikenteessä voisi ehkä potkaista perseelle tuota monopoliasemaansa häikäilemättä hyväksikäyttävää, huonosti palvelevaa ja jämähtänyttä lafkaa.

Yhteistyössä