Volvo S40 vs. Nissan Almera

• Viestiketjun aloittaja mobilisti
  • Ensimmäinen viesti
mobilisti
Eli olen hieronut kauppaa kahdesta eri autosta. Toinen on Volvo S40 2.0 Turbodiesel vm. -97, aj. 300000 km, katsastettu, toinen Nissan Almera 2.0 Diesel, -98 aj. 295000 km. Autolla tarkoitus ajaa matka-ajoa. Kumman valitsisit?

"tiipii"
Paha sanoa, mutta mulla Nissan Almera vm.2004, ja justiinsa korjaamolla.. Siinä ollut varsinkin talvella sitä sun tätä pientä häikkää, ja nyt ykskaks joku perkuleen varoitusvalo syttyi ja koetettiin sitä sun tätä korjailla, muttei auttanut kun viedä korjaamolle..joten mä sanoisin, että Mersu matka-ajoon, mutta jos noista kahdesta on valittava, niin Volvon valitsisin!

"jarmo"
Volvon vaikka saisin samalla rahalla kaksi Nissania.Yllättävää, että Nissan on saatu vielä katsastettua. 10 vuotta vanhana Nissan on yleensä jo romuttamolla. Volvot kestävät ja ovat liikenteessä jopa 50 vuotta.

*-*
Tuossa Volvossa on tosiaan Renaultin moottori ja joissain on myös renaultin vaihdelaatikko, joka on umpi surkea. (Renaultin vaihdelaatikoissa pakki on ykkösen vieressä).

Itse ajoin viimen talven s40:llä sellaiset reilut 800 kilometriä viikossa. Pahimmat ominaisuudet olivat uraherkkyys ja se että auto reagoi pieneenkiin tuuleen tosi voimakkaasti. Me vaihdetttiin toiseen autoon tuon osittain tuon ajettavuuden takia.

Takakontti Volvossa oli kyllä mukavan tilava, mutta ajovalojenpolttimot pitää vaihtaa pari-kolme kertaa vuodessa, ne eivät pidä kosteista syys- eikä kevät säistä. Tätä ongelmaa oli muillakin tutuilla s40 omistajilla. Samoin kuin ne ajovalonpesimen pyyhkimet lakkaavat toimimasta ja ne joutuu repimään pois tai korjauttamaan (ajovalonpyyhkimenmoottori maksaa n. 300 euroa kpl...)

Yhteistyössä