Voitin eilen kohtalaisen summan rahaa ja mietin kerronko miehelle vai pistänkö "sukanvarteen"..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laura"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laura"

Vieras
Periaatteessa tekisi mieli soittaa saman tien miehelle (olen töissä), että tadaa, arvaa mitä, voitin 10.000 euroa arvasta!! Mutta toisaalta tekisi mieli jättää kertomatta ja laittaa rahasumma säästöön, käyttää sitten vähän kerrallaan tarpeen tullen tai todella säästää kaikki kalliiseen esteettisen kirurgian toimenpiteeseen (johon aion mennä lapsiluvun tultua täyteen). Mies on tosi säästeliäs ja välillä vähän paheksuu esim. minun vaate-/sisustusostoksia :) Tuollaisiin kivoihin elämän sulostuttajiin voisin siis käyttää tätä rahaa :)

Talous on meillä muuten hyvin balanssissa, että mitenkään kipeästi ylimääräistä rahaa ei tarvita, kun molemmilla hyvät liksat kuitenkin. Sinänsä summan "salaaminen" ei aiheuta mitään talouspuolen pulmia meillä.

Mitä te tekisitte minun sijassani?

Kertoisin, koska kyseessä on kuitenkin tavallista suuremmasta summasta.
Miehesi saa kuitenkin jossain vaiheessa tietää tuosta ja luottamus saattaisi mennä.

Onneksi olkoon, mahtava juttu!

Totta kai kerrot, samalla tavallahan sä voit niitä käyttää myöhemminkin vaikka oisit kertonut. Laitat erilliselle tilille ja otat sieltä kun on sellainen spesiaali menoerä tulossa, oli se sit kauneuskirurgiaa tai sisustusjuttuja.

Kertoisin kyllä, meillä raha-asiat ovat yhteiset. Voithan sinä kertoa, mutta laittaa silti rahat sinne sukan varteen? Miksi se siis pitäisi jättää kertomatta, vaatisiko mies rahat itselleen?

Kyllä mä kertoisin voittaneeni. Jos aioit mennä johonkin plastiikkakirurgiseen leikkaukseen niin kuvitteletko ettei miehesi huomaa että sulle on sellainen tehty? Vielä enemmän outoa jos sulla yllättäen onkin rahaa sellaiseen vaikka ei pitäisi olla.

No mietippä asia toisin päin.
Miehesi voittaisi tuollaisen summan ja pimittäisi sen sulta ja elelisi niillä leveästi.
Asia selviäisi sulle vuosien päästä. Olisiko miehesi sen jälkeen luottamuksesi arvoinen?

Mä kertoisin ja samalla sanoisin, että laitan osan säästöön tulevaisuutta varten (oli se tarve mikä vaan), mutta osalla kyllä veisin perheen kesällä jollekin kivalle reissulle, vaikka vaan risteilylle vähän paremassa hytissä tai kylpylään tai mitä vaan.

Sinun rahojasi, mutta kyllä mä haluaisin osalla ilahduttaa myös muuta perhettä.

Tai älä vielä kerrokaan, vaan varaa yllätykseksi joku kiva loma ja kerro vasta sitten :)

Yhteistyössä