voiteet etc..

Terve..
Mistä tietää mitä kannattta/pitää ostaa ennen lapsen tuloa? Siis tarkoitan nyt kaikkia voiteita, salvoja, vanuja etc. Kun niitä on niin paljon laidasta laitaan. Voisko joku neuvoa pikkasen että mitä tarvii ostaa tämmösiä "pikkutarvikkeita"? Myös muita tavaroita jotka ei kuulu "pinnasänky,vaunut" kategoriaan..

olisin kiitollinen avusta...

pumpulipuikkoja navan ja korvien varovaiseen puhdistukseen,
Ihan perus rasvaa vaikkapa apteekista pepun voitelua varten ja Bepanthen salvaa mikä sopii sekä sinulle, esim rintoihin, ja myös vauvalle iholle peppuun jos alkaa punoittamaan jne.

Sen kummallisempia ei mielstäni aluksi tarvitse!
jos tulee tarvetta öljyyn, nitä saa sitten ostettua vaikkapa Citymarketista. Natusanilla ainakin on.

yxz
Vanulappuja tarvitsee vauvan kanssa, kun silmät rähmivät ja voi niillä muutenkin silmiä putsailla. Samoin vanupuikot ovat ehdottomat, kun napaa täytyy putsailla. Jokin perusrasva on hyvä olla olemassa, sillä jos ei vauva tarvitsekaan sitä, niin äidin kädet tarvitsevat kaiken läträyksen jälkeen jossain vaiheessa rasvaa ja se sopii hyvin siihenkin tarpeeseen. Nämä ovat mielestäni ainoat, joita tarvitsee hankkia ennen vauvan syntymää valmiiksi kotiin.

Muita tuotteita kannattaa sitten hankkia aivan tarpeen mukaan, kun on nuo lasten tarpeet yksilölliset. Meillä on ollut yhden kanssa talkki tarpeen ja muilla se on ollut täysin tarpeeton, sama juttu on ollut sinkkipastan kanssa.

Mä oon ennimäksi käyttänyt perunajauhoja vaan, tosi tehokata sitä voi laitta niskaan kainaloihin joka paikkaan. Sitten olen käyttänyt hieman zinkkivoidetta jos peppu on ollu tosi punainen, ja tietysti kylpemiseen kylpyvaahtoa ja hieman öljyä mitä oon laittanut suoraan kylpyveteen, noilla minä olen jo pärjännyt 8 kk ja poika voi tosihyvin :)

Yhteistyössä