Voiskohan olla migreeniä?

Aamulla jyskytti vasemman silmän yläpuolelta tosi kovaa ja kipu paheni, kun vähänkin liikkui. Meinasin oksentaa ja vatsakin löysällä. Kaikki hajut ja ajatuskin ruoasta etoi :x

Meillä on suvussa migreeniä (en kyllä tiedä, onko miten periytyvää), mutta tuli mieleen, että olisikohan tämäkin sitä...?

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Kuulostaa tutulta. Mulla tosin tuntuu migreenikohtauksen aikana, että näkö on heikkoa ja pimeässä olo helpottaa.
Mulla otti valo silmiin tosi kovin aamulla ja vasenta silmää tykytti ihmeellisesti...vähän, kuin ois ollut elohiiri.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Voipi olla. Samanlaisia oireita täälläkin välillä ja migreenistä olen kärsiny jo 12vuotta.
Hui, niin kauan :/
Onko sulla jtn lääkkeitä tai helpotusta siihen?

On kyllä kurja tunne...
On ihan kunnon lääkkeet ja ne auttaa kyllä, mutta täytyy muistaa pitää aina mukana.

Voipi olla. Samanlaisia oireita täälläkin välillä ja migreenistä olen kärsiny jo 12vuotta.

On kyllä kurja tunne...
On ihan kunnon lääkkeet ja ne auttaa kyllä, mutta täytyy muistaa pitää aina mukana.
Hyvä juttu, että jokin helpotus löytyy.

Hiu
Mulla alkaa migreeni pienellä toispuoleisella niskasäryllä, joka siirtyy saman puolen silmään (mulla aina oikee puoli). Sit se onki menoa siitä.. Onneksi tällasta vaan muutaman kerran vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hiu:
Mulla alkaa migreeni pienellä toispuoleisella niskasäryllä, joka siirtyy saman puolen silmään (mulla aina oikee puoli). Sit se onki menoa siitä.. Onneksi tällasta vaan muutaman kerran vuodessa.
Miten se ilmenee sulla silmässä?

On kyllä kurja tunne...
Sun kannattaa kanssa käydä ihan lekurilla puhumassa ja hakea reseptiä. Se on tuskaa jos ei ole kunnon napit ja migreeni äityy pahaksi. Siinä ei buranat auta :/

Alkuperäinen kirjoittaja Hiu:
Mulla myös. Niskajumiin onkin lääkkeenä sirdalud ja sen kanssa migreeni lääke. Jos se kerkee nousta silmään ja päähän(mulla aina vasen puoli!) niin tekis mieli kaivaa silmä ulos lusikalla :D (nyt naurattaa, tositilanteessa itkettäis)

On kyllä kurja tunne...
Sun kannattaa kanssa käydä ihan lekurilla puhumassa ja hakea reseptiä. Se on tuskaa jos ei ole kunnon napit ja migreeni äityy pahaksi. Siinä ei buranat auta :/
Joo, täytyy vissiin mennä.

Oli kyllä niin paha olo aamulla, että hyi hitto :x Ja mä tietty jo maalailin vaikka mitä kauhukuvia, mutta onneksi mun mammani soitti ja kun kerroin, niin sanoi, että kuulostaa ihan migreeniltä. Mamma itse kärsii siitä myös.

Yhteistyössä