Voiskohan nuo lapset jo jättää yöksi keskenään kotiin ?

Kun olis kerrankin mahdollisuus päästä miehen kanssa kahdestaan kylpylähotelliin yhdeksi yöksi.

Vanhin tytöistä on 14,5v,toiseksi vanhin 13v ja pienemmät 9v,7v ja 5v.
Kun meillä ei ole ketään sukulaista tai tuttua,joka voisi yöksi tulla,korkeintaan illalla voisi joku käväistä. Naapurit on ihan lähellä,jos jokin hätä tulisi.Isommat kyllä vakuuttelevat,että kyllä he yhden yön pärjäisivät keskenään,mutta silti...

Olisko se nyt ihan lasten heitteillejättöä ? Paljon ovat olleet kotona päiväsaikaan keskenään,mutta yötä eivät koskaan...
 
Noihan voi saada päähänsä suurinpiirtein mitä vaan!
Kyllä mä jonkun aikuisen niille hankkisin "hoitajaksi" aika kova vastuu ois 14,5 vuotiaalla. Ei siis kukaan esim joku lasten kummi tulis pitää pyjämä bileitä tytöille,kysy vielä.
 
NoNNiss
kyllä mä uskon, ja jos lupaatte jonkun ylläriextrajutun koko poppoolle palkkioks hyvästä käytöksestä (tuotte tullessanne vaikka pitsaa,viette leffaan, tuotte leffan tms) tai sitten isommille annatte hieman "palkkaa" =)
 
Kyllä ne isommat varmasti jo osaa nukkuvista sisaruksista huolta pitää =)
Ja jos hätä tulee niin varmasti osaavat apua naapurista/ hätäkeskuksesta hälyttää.
Kyllä mä uskaltaisin jättää ohjeiden ja puhelinnumeroiden kera :D
 
Varmasti pärjää 14,5-vuotias noin isojen lasten kanssa hyvin, ja varmaan tottunut kattomaankin omien sisarustensa perään. Menkää ihmeessä että saatte vähän kahdenkeskistä aikaa, puhelimet on keksitty ja tosiaan jos naapuriinkin voi hätäpaikan tullen mennä. =)
 
Riippuu lapsista, noista pienimmistä siis... 5-vuotias on ehkä vielä turhan pieni, reipas 7-vuotias varmasti pärjää isompien kanssa.

Nykyään kun kaikki tuntuu olevan heitteillejättöä, niin en ehkä jättäisi. Ennen oli kutakuinkin normaalia, että lapsenlikka hoiti.
 
Minä äiti
Kyllä minä voisin omana jättää.

Mut pitää olla numero hätävara paikkaan et jos tulee hätä niin voivat soittaa. Ja hyvät neuvot ja opastukset lapsille et ovet lukkoon illalla. Ja hellat pois päältä jne,
 
Kyllä mun mielestä vois, itsekin olen 14 vuotiaana ollut yön lapsen vahtina tuttavalla. Sitten taas pelkkiä vanhempia en jättäisi keskenään ainakaan ilman että naapurit kävis jossain vaiheessa vilaisemassa että ei oo ylimääräisiä vieraita..
 
Jos vanhemmat muksut on tähän saakk aolleet vastuuntuntoisia ja luotettavia, eivätköhän sitä ole yhden yön verran ilman aikuisen valvontaakin. Ja jos vielä haluavat jäädä keskenään eli kenenkäänei tarvitse jäädä nenä vinossa kotiin, kyllä minä uskaltaisin jättää.
 
Siis kun me ei olla KERTAAKAAN 14 vuoden aikana oltu miehen kanssa kahdestaan yötä missään.Isommat ovat kyllä hyvinkin tottuneita hoitamaan pienempiään,mutta vain päiväsaikaan.
Tosin nuo pienet ovat aina olleet hyviä nukkumaan,ettei kai niillä yölläkään mitään ongelmia pitäisi tulla.

Kauheeta tämä pähkäily...
 
Minä äiti
Antakaa lapsille hyvät neuvot. Ja vaikka siskon peti yhteen huoneeseen niin on turvaa toisista. Tai vaikka kaikki saavat nukkua teidän sängyssä.

Ja tiedoksi et poppareita ei ruveta sitten tekeen jne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:35 Vanha traanimaha kirjoitti:
Siis kun me ei olla KERTAAKAAN 14 vuoden aikana oltu miehen kanssa kahdestaan yötä missään.Isommat ovat kyllä hyvinkin tottuneita hoitamaan pienempiään,mutta vain päiväsaikaan.
Tosin nuo pienet ovat aina olleet hyviä nukkumaan,ettei kai niillä yölläkään mitään ongelmia pitäisi tulla.

Kauheeta tämä pähkäily...
No menkää menkää sit ihmeessä, hushus kylpylään siittä :D Varmasti ne nuoret siellä kotona pienempiensä kanssa yön pärjäävät aivan hyvin. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:35 Vanha traanimaha kirjoitti:
Siis kun me ei olla KERTAAKAAN 14 vuoden aikana oltu miehen kanssa kahdestaan yötä missään.Isommat ovat kyllä hyvinkin tottuneita hoitamaan pienempiään,mutta vain päiväsaikaan.
Tosin nuo pienet ovat aina olleet hyviä nukkumaan,ettei kai niillä yölläkään mitään ongelmia pitäisi tulla.

Kauheeta tämä pähkäily...
Osoita että luotat lapsiisi ja uskallat jättää vastuun vanhimmalle. Ja hippulat vinkuen jotain kivaa tekemään ihan kaksistaan miehen kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:37 Minä äiti kirjoitti:
Antakaa lapsille hyvät neuvot. Ja vaikka siskon peti yhteen huoneeseen niin on turvaa toisista. Tai vaikka kaikki saavat nukkua teidän sängyssä.

Ja tiedoksi et poppareita ei ruveta sitten tekeen jne.
Niin,vähän tuota mietinkin,että varmaan pitäisi kaikki laittaa yhteen huoneeseen nukkumaan,kun tuo esikko on kyllä niin sikeäuninen,ettei varmaan heräisi,jos pienin heräisi yöllä ja lähtisi hortoilemaan...
Ruuatkin ajattelin laittaa valmiiksi,ettei tarvitsisi kuin mikrossa lämmittää,vaikka isommat ovatkin jo hyviä ruuanlaittajia,mutta jos vaikka levy unohtuu päälle illalla :(
 
NoNNiss
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:38 vieras kirjoitti:
No menkää menkää sit ihmeessä, hushus kylpylään siittä :D Varmasti ne nuoret siellä kotona pienempiensä kanssa yön pärjäävät aivan hyvin. =)
oon samaa mieltä, kun pienet on tottuneet päiväsaikaan kumminkin oleen isompien kanssa, niin mikä hätä siellä nyt tulisi? sipsiä ja leffaa ja karkkia muksuille illaksi, niin mekin pienempänä oltiin kotona ja kivaa oli ;)

oikeesti, etteköhän te oo ansainnu yhen yön :heart: :hug:
 
Tuon ikäisenä minäkin jo hoitelin pienempiä...Mutta tuo mietityttää, ettei lapset ole koskaan olleet kenenkään muun yöhoidossa...Jos siis kerta nyt ensimmäinen kerta 14 vuoteen, että molemmat vanhemmat pois?
Voikin tulla pienille yllättäen tosi kovakin ikävä, jos tilanne on ihan uusi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:42 NaRikka kirjoitti:
Missäspäin asutte, mä voin tulla katsomaan tein lapsosia siksi aikaa yheks yöseeks.
Täällähän me,Rovaniemen ja Kemin välillä.Sehän se ongelma onkin,kun lähimmät sukulaiset asuu 300km päässä ja isovanhemmat on kaikki kuolleet.Eikä mulla ole ketään kaveria,jota vois pyytää... :(
 

Yhteistyössä