Voisko tavallinen olla sittenkin tarpeeksi? Ja kuitenkin hyvää? Jäisi hyvä mieli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tytteli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tytteli"

Vieras
Kun näitä synttäri juttuja lukee, niin aina vaan enemmän arveluttaa omienkin lasten synttäri...ja kavereiden synttärit. Oisko se niin paha juttu, jos vois toimia ihan normaalisti ja tavallisesti? Siis synttäreille mennään tavallisissa puhtaissa vaatteissa, annetaan ikäkauteen sopiva lahja, ei kallis, mut ei mitään roskaakaan ja leikitään, syödään ja lähdetään pois?
Itellä kohta jo paniikki, et kuinka kummallista nyt pitää olla, että lapsi saa elämyksen tai kun vie lasta synttäreille, että onko lahja ihan huono tai muuta://
Toisilla vetää ihan yli kaikenmaailman "sirkuksen" kanssa ja toiset vie roskia lapselle lahjaksi :O
Oon kyllä pudonnut kelkasta varmaan jo aikoja sitten, mut eiköhän lapset kuitenkin nauti melko paljon sellasesta normaalista, missä heitä huomioidaan hyvin, mut eihän lapsi kuitenkaan muutu kaikkivaltiaaksi, vaikka täyttääkin jonkin vuoden!

Mä en ole lähtenyt mukaan noihin erikoissynttäreihin. Ei siinä mitään, myönnän heti, että lapseni ovat nauttineet suunnattomasti kavereidensa synttäreistä kasvitieteellisessä puutarhassa, tropicariossa, tanssikoulussa, sealifessa jne., mutta itse en varmaan sellaisia järjestä. Ja onhan se rahakysymyskin. toisaalta vieraat ovat viihtyneet meillä kotisynttäreissäkin. esikoinen täyttää ensi kerralla 11 vuotta. sen ikäinen voi sitten mennä jo vaikka leffaan parhaiden kavereidensa kanssa, jos kotona ei kiinnosta pitää synttäreitä.

Juurikin näin ajattelen itse, viidelle lapselle ei mulla vielä ole varaa järjestää erikoissynntäreitä, mut onhan se varmaan jollekin ihan erikoista, kun näkee meillä eläimiä kotona (paitsi yks allerginen ei voi tulla) ja on ihan kermakakkua...kaikki katosi, mitä pöytään laitettiin viimeksi, kun oli 10 lasta pöydässä:)

tavallisuus on ihan parasta! =) se on meidän perheen motto! ja ei, ei ole rahasta kiinni, olemme kahden akateemisesti koulutetun työssäkäyvän perhe, eli siitä ei ole kiinni... lapset vaan nauttii tavallisuudesta, niin kuin me aikuisetkin =)

Meillä oli synttäreillä levitetty yläkerran aulan lattialle isoista papereita koottu piirrustusalusta jok aoli hitti. Lapset oli tyytyväisiä kun sai pötköttää maassa ja piirtää tusseilla omat kuvat muistoksi s-sanakarille. Keskelle piirsi sankari oman kuva. Aikuisten läsnäolosta ja yhdessä puuhastelusta kai lapset nauttii eniten.

Kyllä.

Sirkukset saa mun puolestani jäädä niitten järjestettäväksi jotka sitä haluavat, joilla on siihen jotenkin erityinen tarve, erityisesti rahaa tms.

Tavalliset synttärit on meillä. Ja turha vinkua kenenkään että pitää vastavuoroisesti järjestää jos 'kaikki muutkin'. Ja pah. Ei muuten tarvitse.

Yhteistyössä