voisko olla synnytyksen käynnistymistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
voisko tää lähtee tästä?
eilen tuli neljän tunnin ajan kipeitä supistuksia, jotka tuntuivat alaselässä ja alavatsassa/lantiolla. muutaman päivän tuntunut pientä jomotusta alaselällä (myös nyt tällä hetkellä, mutta ei kuitenkaan supistele)
eiliset supistukset teki todella kipeää, ja niitä tuli välillä minuutin ja välillä kahdeksan minuutin välein. (useimmiten kuitenkin 2-4min väliä) neljän tunnin jälkeen supistukset laantuivat pois.
tänä aamuna irtosi taas limatulppaa, jossa ei kuitenkaan ollut verta.
vauva on ollut laskeutuneena ja kiinnittyneenä jo vaikka kuinka kauan. viikkoja melkein 39.

Itse viikolla 37, ja viime yönäkin supisteli jonkin aikaa todella kivuliaasti. En kuitenkaan usko synnytyksen ihan oven takana vielä olevan. Mutta elättelen toiveita, että ainakin nuo kipeät supparit vähän tilannetta edistäisivät, ts. toisivat synnytystä lähemmäs :D

no mulla noi supistukset onneksi ajoittu päivään/iltaan, niin sain nukkua yön rauhassa :) äh. on tää loppuraskaus vaan aina yhtä tuskaista :D alaselkää kyllä taas jomottelee hyvinkin lupaavasti, ja selkä tuntuu juuri siltä, että supistukset voipi alkaa kohta pian.. mutta voihan toi ohikin mennä. sais nyt jo alkaa jotain tapahtumaan, kun mua on tosiaan viikko tolkulla supistellu jo, mutta noi eiliset supistukset oli niin paljon kipeempiä kun tähän mennessä, ja niitä tulikin niin pitkään, että toivo synnytyksestä pärähti päälle :D

Mulla ollut molemmissa raskauksissa tosi kipeitä supisteluja loppuvaiheessa, kivuliaita jo oikeastaan rv 20 jälkeen mutta varsinkin siinä viikosta 35 ylöspäin tuskanhiki pukkasi. Tuli välillä säännöllisesti mutta sitten lopahti. Viime raskaudessa limatulppakin irtosi rv 37. Siltikään ei synnytys suostunut mulla luonnollisesti käynnistymään vaan joutuivat vauvan kokoarvion takia lopulta käynnistämään rv 40 /koko arvio oli 4,7kg. Tilannetta tutkiessa supistukset olivat avanneet kohdunsuuta vain niin että olin parille sormelle auki.

Esikoista odottaessa vauva oli laskeutunut "paikoilleen" jo monta viikkoa ennen h-hetkeä, kuopusta synnyttäessä vauva laskeutui synnytyssalissa.

Selvästikin sulla on tässä parin viikon kuluessa synnytys lähellä ;)

nonnii, aamusta asti taas tullu näitä epäsäännöllisiä supistuksia.. osa on tosi kipeitä, osa vaan tuntuu jonkun verran jomotuksena alaselässä/häntäluun alueella. ei menny ohitte vaikka parisen tuntia nukuin tuossa.. tänään oli aamusta vatsakin aivan sekaisin, ja edelleenkin limatulppaa irtoilee. äääää.. eikö tää nyt vois alkaa kunnolla! tää on niin epäsäännöllisen epäsäännöllistä touhua. (supistuksia tulee taas 2-4min välein. tuossa päivemmällä tuli pitkä rupeama tasan 2min välein, mutta kun se järjetön kipu puuttuu mikä oli esikoisesta!)

Voi toki olla.

Ääh, olispa mullakin. Ei supistuksen supistusta, ei edes harkkoja, ei limatulppaa... Rv 39 ja laskeutunut vauva on ollut iät ajat, kohdunsuu auki ja paikat pehmeät. Olis kyllä kiva päästä tositoimiin pikkuhiljaa!

Mulla tuli toisesta kanssa viikko tollasta ennen kuin todella syntyi. Kun synnytys oli oikeasti käsillä, kivut ylty aivan toiselle tasolle kuin aiemmin. Ekasta ensimmäinen supistus tuli synnytyksen ollessa käynnissä.

voi ei :D älkää nyt pelotelko että tätä voi jatkua kuukauden! :D sitä kivun tason nousemista mäkin koko ajan odotan.. tai edes näiden säännöllistymistä. epäsäännölliset kun ei taida niin tehokkaasti tehdä tuol alakerras mitään? tai semmosen käsityksen oon jostain saanu. neuvolan terkkari oli kyllä sitä mieltä ettei ens viikkoon mene, mutta voi plää jos tätä oikeesti jatkuu kauan! selkäkin alkaa oleen ihan turtana jo, ku suurinosa kivusta tuntuu siellä.

voi ei :D älkää nyt pelotelko että tätä voi jatkua kuukauden! :D sitä kivun tason nousemista mäkin koko ajan odotan.. tai edes näiden säännöllistymistä. epäsäännölliset kun ei taida niin tehokkaasti tehdä tuol alakerras mitään? tai semmosen käsityksen oon jostain saanu. neuvolan terkkari oli kyllä sitä mieltä ettei ens viikkoon mene, mutta voi plää jos tätä oikeesti jatkuu kauan! selkäkin alkaa oleen ihan turtana jo, ku suurinosa kivusta tuntuu siellä.

No meillä taitaa olla se eka ihme vauva, joka jää sisään :(

Yhteistyössä