Voisko joku sukututkimusta tunteva neuvoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Mä oon ihan jumissa. Haluaisin tehdä sukupuuta itsestä vanhempaan päin. Mutta.. mistä saa tietoa? Ilmeisesti kirkkoherranvirastosta, mutta kun en asu enää kotipaikkakunnallani jossa sukuni tiedot ilmeisesti ovat. Saako niitä kirkonkirjoja jotenkin lainattua omaan kirkkoherranvirastoon? Maksaako paljon? Mistä mä tiedän mitä kirjoja pyydän lainaksi? Netin arkistoista onnistuin löytämään tasan 2 sukulaista 1900 luvun alusta, mutta edes niiden jälkeläisiä ei löydy.

Kiitos vastauksesta! Ainoa et tuo sikututkimus.fi on käyty jo läpi eikä oikein saa selkoa, ainakaan minä :D Ja meidän kansalaisopistossa oli tänä vuonna vain jatkokurssi :( Muistatko kirjan nimeä?

http://prisma.s-verkkokauppa.fi/webapp/wcs/stores/servlet/prisma/sukututkimus-askel-askeleelta

Hyvä perusopas. Onnea harrastukseen. Itsellä tähän ei ollut aikaa, mutta aihe kiinnostaisi. Ehkä eläkkeella sitten.

Kirjoita siihen seurakuntaan, jonka jäseninä sukuasi on/on ollut. Kerro sukulaisen nimi ja syntymäaika. Pyydä tästä henkilöstä sukututkimusta varten syntymäkylä, talo, vanhempien tiedot ammatteja myöten, sisarusten tiedot. Pyydä myös kuolleista kuolinsyyt ja hautaamispäivät. Pyydä vihkipäivä ja mahdollisesti muualta muuttaneen puolison tiedot, mistä ja milloin muutti. Tästä pääset alkuun. Tiedot maksavat.

Kiitos taas! Ainoa et tuo edellinen ei onnistu, koska seurakuntaa ei enää ole olemassa. Pitänee käydä kirkkoherranvirastossa jos oisivat siellä minua viisaampia :)

[QUOTE="a p";27803052]Kiitos taas! Ainoa et tuo edellinen ei onnistu, koska seurakuntaa ei enää ole olemassa. Pitänee käydä kirkkoherranvirastossa jos oisivat siellä minua viisaampia :)[/QUOTE]

Kerro se seurakunta!

125 vuotta nuorempaa tietoa et netistä löydä, mutta jos sinne asti saat sukupuuta tehtyä, niin sen jälkeen saattaa hyvinkin päästä etenemään ihan netin voimalla. Tuoreempia tietoja ei useimmissa seurakunnissa/arkistoissa pääse itse selaamaan, mutta voit tilata seurakunnalta tietoja sukututkimusta varten. Kannattaa rajata TARKASTI mitä haluat tietää, hinta on nimittäin yleensä 33 euroa/työtuntia, ja hyvin nopeasti tulee tunteja enemmänkin kasaan.

Minäkin haluaisin tietää mikä seurakunta...

[QUOTE="a p";27803052]Kiitos taas! Ainoa et tuo edellinen ei onnistu, koska seurakuntaa ei enää ole olemassa. Pitänee käydä kirkkoherranvirastossa jos oisivat siellä minua viisaampia :)[/QUOTE]

Jos seurakuntaa ei enää ole olemassa, kirkonkirjat on siirretty talteen muualle. Se kyllä selviää, mistä voit tietoja ruveta kyselemään.

Jos seurakuntaa ei enää ole olemassa, kirkonkirjat on siirretty talteen muualle. Se kyllä selviää, mistä voit tietoja ruveta kyselemään.

Yhteistyössä