Voisko joku selventää mulle tätä hyvän mielen joulurahaa ja joulupuulahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Kun mä en näistä yhtään tajua mitään.
Siis pitääkö, että tommosen 70?:n kortin saa pistää nimensä johki listaan vai että saa semmosen joulupuulahjan? Täällä mitä oon vähä lukenu niin jossai oli et kirjotti nimen listaan?
Siis mietin vaa, ettäkun meille tuli postissa se kortti, enkä oo missää sanonu et oltas mitenkää erityisen tiukoilla...Nii ei kai meille nyt vaan tuu mitää lahjaa enään mistään?
Tuli niin kumma fiilis siitä kortistakin, että onko tää nyt oikein ja miksi se meille tuli...

Mll-lahjat ja lahjakortit jaetaan MLL:n, kaupungin perhetyöntekijöiden, sosiaalikeskusten ja
lastensuojelujärjestöjen antamien vinkkien perusteella.
Kriteerinä kortin myöntämiselle on, että perheessä on todellinen taloudellinen tarve
ruokalahjakortille. Vähintään kahden seuraavista kriteereistä tulee täyttyä hakevan perheen
kohdalla:
- yksinhuoltajuus
-pitkäaikaistyöttömyys
-vanhemman tai lapsen vaikea sairaus tai vammaisuus
-suurperhe, jolla erityisiä toimeentulovaikeuksia
-hyvin nuoret vanhemmat
-pätkätyöt, mikäli tästä seurauksena pienituloisuus
-pienituloisuus
-muu kriisitilanne
-ylivelkaantuminen, mikäli aiheutunut em. syistä"

Oletettavaa on, että mitä useamman kriteerin täyttää, sitä todennäköisemmin avun saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Siis onko noita 70?:n kortteja varten ollut joku keräys? Oon ihan pihalla ku lumiukko :ashamed:

Joku teidän tuttu on sit ilmottanut teidät tai joku jonka mielestä te sen "ansaitsette" jos kerta ite et oo missään mitään puhunut.

Outoa kyllä et niitä annetaan sellasille joilla ei todellista tarvetta ole :/

Me ei ainakaan saatu korttia eikä lahjoja, tänään kyselin niistä mutta kaikki jo jaettu. erittäin tiukilla ollaan oltu jo pidempään ja harmittaa kun ystäväperhe sai vaikka heillä taloudellinen tilanne paljon parempi.. :/

Voi apua. Noista kriteereistä ei kyllä taida meidän kohdalla mikään oikein toteutua...
Missään ei olla moista haettu. Neuvolassa sanoin, että mies lomautettu (3viikkoa töitä, 1vapaata) ja että itse aion olla vielä hoitovapaalla ensivuoden ja perään heitin että "en tiedä millä näkkärillä eletään" siis ihan heittona vaan! Ei kai ne nyt tuommoista tosissaan ota?
Ja miehen lomautuskin peruttiin, ehti oleen sen yhden viikon kotona...

Olimme sossun asiakkaita n. 10 v. sitten ja kun kysyin lahjakorttia, niin sanottiin että teillähän on hyvin asiat kun ei ole alkoholi tai muita ongelmia. Vaikka olimme todella tiukilla 2 pientä lasta ja molemmat työttömänä. Ei saatu mitään. Olisi pitänyt olla alkoholisti, niin oltaisi saatu.

Kyllä kuvittelisin että tarkoitetaan nuorilla vanhemmilla teinivanhempia mutta tosiaan olen kuvitellut muutakin tässä keräyksessä, siis ketkä saa niin vaikea sanoa.Olisinkohan mä nuori vanhempi 32-vuotiaana. :D

Ja siis ei olla käyty ikinä sossussa...Mä kävin perheneuvolas juttelees synnytyksen jälk. masennuksesta joka sitten kyllä todettiinkin, mutta ei kai nyt tuommosen takia sitä saa?

Hyvä joulumieli -keräyksen lahjakortin saaneet perheet valittiin avun tarpeen mukaan. Kortteja jaettiin perheille, joissa ainakin yksi lapsi on alle 15-vuotias. Lahjakortin saamisen kriteerinä oli myös vähintään yksi seuraavista:

- pienituloisuus

- yksinhuoltajuus

- suurperhe

- vanhemman sairaus tai vammaisuus

- pitkäaikaistyöttömyys

- ns. pätkätyöt

- ylivelkaantuminen

- kriisitilanne

- hyvin nuoret vanhemmat

Varmaan sun omantunnon takiakin kannattaa lahjottaa eteenpäin jollekkin joka oikeesti tarvitsee. Se kortti teidän nyt itse pitää käyttää, mutta saman summan jos jollain tapaa lahjotatte jossain muodossa johonkin järkevään paikkaan. Keräyksiin ei varmaan kannata rahaa laittaa kun ne tuntuu menevän vääriin paikkoihin, mut onko köyhiä tuttuja kenen lapsille voisi vaikka lahjat ostaa?

No ei me mun mielestä olla HYVIN nuoria kun mä oon 22 ja mies 30...?

No ette todellakaan jos mikään muu kriteeri ei täyty niin ikävä sanoa enkä pahalla sano mutta ette kyllä olis sitä korttia tarvinnut. Yksi kortti todelliselta tarvitsijalta pois :/

Reilua jos toiset saa tollasia vaikka ei kriteerit täyty tai muutenkaan ei ole tarvista. Meillä molemmat pitkäaikais työttömiä ja eletään alle toimeentulotuen niin eipä ollut mahdollista saaha korttia kun ei ollut hajuakaan että syyskuussa olis pitänyt olla hakemassa

Ja siis ei olla käyty ikinä sossussa...Mä kävin perheneuvolas juttelees synnytyksen jälk. masennuksesta joka sitten kyllä todettiinkin, mutta ei kai nyt tuommosen takia sitä saa?

Kyllä minä uskon, että me saimme juuri minun masennuksen takia. Ja siihen kun vielä yhdistetään tuo sinun heittosi niin en ihmettele että saitte :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei me mun mielestä olla HYVIN nuoria kun mä oon 22 ja mies 30...?

No ette todellakaan jos mikään muu kriteeri ei täyty niin ikävä sanoa enkä pahalla sano mutta ette kyllä olis sitä korttia tarvinnut. Yksi kortti todelliselta tarvitsijalta pois :/

No siis mulla on hirvee olo kun toi tuli.
Ja nyt mä pelkään että sieltä alkaa tulee vielä jotai pakettejakin, ei kai?
Kyllä tuo mukelo saa ihan varmasti riittävästi lahjoja sukulaisilta. Ei me tarvita tommosia avustuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Reilua jos toiset saa tollasia vaikka ei kriteerit täyty tai muutenkaan ei ole tarvista. Meillä molemmat pitkäaikais työttömiä ja eletään alle toimeentulotuen niin eipä ollut mahdollista saaha korttia kun ei ollut hajuakaan että syyskuussa olis pitänyt olla hakemassa

syyskuussa hakemassa? Ei me mitään olla haettu ja neuvola missä heitin ton näkkäri jutun oli marraskuussa samoin se psykologi käynti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä minä uskon, että me saimme juuri minun masennuksen takia. Ja siihen kun vielä yhdistetään tuo sinun heittosi niin en ihmettele että saitte :)

No voi perhana. Pitää varmaa alkaa vähä varoon mitä suustaan heittelee. Vaikka mies tossa toteskin, että kerrankin mun möläytyksistä jotain hyötyä...

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

syyskuussa hakemassa? Ei me mitään olla haettu ja neuvola missä heitin ton näkkäri jutun oli marraskuussa samoin se psykologi käynti.

Niin mulle puhelimessa sanottiin kun viime kuun lopussa sitä soittelin. Ja sitten kun sossusta hain lisäavustusta jouluruokiin ja pientä avustusta lasten lahjaan niin ei mitään saatu =(

Alkuperäinen kirjoittaja Tollanen löyty...:
Mä veikkaan syyksi kriisitilannetta ja suomennettuna miehen lomautus, vaikkei se kauaa kestänyt mutta eihän neuvola sitä tiedä.

No niin, ei ne kyllä tiedä. Mutta hassua kun monilla kuitenkin lomautukset ihan jatkuvia kun meillä vielä pääsi mies noin "helpolla" että vain viikko kuusta kotona, ei se ihan hirmusti tuloihin vaikuta vielä kun ne saa kuitenkin liitolta sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja Tollanen löyty...:
Mä veikkaan syyksi kriisitilannetta ja suomennettuna miehen lomautus, vaikkei se kauaa kestänyt mutta eihän neuvola sitä tiedä.

No niin, ei ne kyllä tiedä. Mutta hassua kun monilla kuitenkin lomautukset ihan jatkuvia kun meillä vielä pääsi mies noin "helpolla" että vain viikko kuusta kotona, ei se ihan hirmusti tuloihin vaikuta vielä kun ne saa kuitenkin liitolta sitten...

Ei saa liitolta siinä 7 päivän "omavastuuaika"...

Yhteistyössä