Voisko joku auttaa, on täysi paniikki...yskiessä tuli verta!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teillä millaisia oireita mitkä saa epäilemään/pelkäämään syöpää?
Mikä tahansa kipu tai outo olo, väsymys, särky, kohouma, yskä, hikoilu, niskajumitus tai oireen lukeminen vaikkapa palstalta, kelpaa laukaisemaan pelkotilan.
 
jep
ap:lle ja muille et tiedän tunteenne. Mulla on kans maksassa kaiken maailman taudit...mulla oli raskaushepatoosi, eli viitteitä siitä et maksa ei käy täysillä. joka aamu kun herään niin katson ekana peiliin että joko oon keltainen et saan lähteä sairaalaan luvan kanssa. Ihoa mukamas kutittaa ja oikeaa kylkeen koskee. Maksa-arvot on aina olleet yli arvojen mut ei pahasti...kaikkein luultavammin mulla on rasvamaksa joka arvoja nostaa. Krapulassa olo on pahinta kun tulee paniikki päälle et maksa pettää ja kuolen muutaman tunnin sisällä.....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
ap:lle ja muille et tiedän tunteenne. Mulla on kans maksassa kaiken maailman taudit...mulla oli raskaushepatoosi, eli viitteitä siitä et maksa ei käy täysillä. joka aamu kun herään niin katson ekana peiliin että joko oon keltainen et saan lähteä sairaalaan luvan kanssa. Ihoa mukamas kutittaa ja oikeaa kylkeen koskee. Maksa-arvot on aina olleet yli arvojen mut ei pahasti...kaikkein luultavammin mulla on rasvamaksa joka arvoja nostaa. Krapulassa olo on pahinta kun tulee paniikki päälle et maksa pettää ja kuolen muutaman tunnin sisällä.....
Ei oo totta, ihan niinkuin mä! Joka aamu alkaa mullakin sillä et katon peiliin et joko oon kellastunut :/ oikeassa kyljessä on painavaa tunnetta ja kipuja, jotka kyllä todennäköisimmin johtuu lapojen välissä olevasta jumista, mut syöpäpelko vie kyllä voiton ja oon ihan vama että syövästä se johtuu.
 
jep
hassua että löytyy yhtä pöljiä kuin mä...ei pahalla ;) Mä en syöpää pelkää koska mulla on ollu tää sama jo vuosia ja maksasyöpä kai tappaa aika nopeaa..mulla sen sijaan on kirroosit ja sappitaudit yms. Ja lääkäriin ei tietenkään voi mennä. Mun taudit myös helpottuu aina sillon kun on muuta ajateltavaa...:whistle:
 
ap
mä nostan tätä vielä, kun oon taas koko aamupäivän googlettanu keuhkosyövästä ja kaikki oireet täsmää. Oon ihan sekaisin huolesta!

Kysyn siis vielä onko muita joilla flunssan jälkeen tullut keuhkoputkista veristä limaa. Tänään ei ole limaa tullut, mutta kuiva pieni yskä jatkuu ja rintakivut. :( En tiedä miten kestän huomiseen, pääsenköhän edes samana päivänä keuhkokuviin? Ja kauanko niiden saamisessa kestää?
 
samasta kärsivä
Voi ap, älä googlaa. Mä pelkään hulluna et mulla suolistosyöpä ja olen googlannut kaikki sivut:( Ja kyllä, oireet täsmää aina.
Sulla on ollut flunssa, ei keuhkosyöpää.

Onks sulla mitään lääkitystä, terapiaa pelkoihin?
 
ap
on mulla noita opamoxeja, eilen illalla otinkin ja se auttoi. Mutta en haluaisi alkaa vielä syömään mitään ahdistuslääkkeitä, kun on tuo imetys. :(

Mulla oli tuolla ed. sivulla mun spostiosoite, jos haluat niin kirjoittele vaikka meiliä, jos haluut kohtalotoverin kans keskustella. Kyllä tää haittaa jo elämää, nää pelot. :(
 
miä
Mun veljellä oli sama tilanne, usein tuli yskiessä verta ja meni sitten lääkäriin. Keuhkoissa oli (hyvälaatuinen) kasvain, joka leikattiin pois. Nyt veli on terve.

En tiedä, pitääkö vielä yhdestä veriysköksestä huolestua. Mutta jos jatkuu, niin mene ehdottomasti lääkäriin. Toisaalta kerroit että sulla on jo useamman viikon ollu flunssaa, voihan se varmasti johtua siitäkin?
 
vierailija
Vittu hei aikuistu!! Elämässä hei sattuu ja tapahtuu. Veriviiruja, todennäköisesti tulee nielun ärtymyksestä. Mutta jos sulla on yhtään kuumetta mee päivystykseen, voi olla keuhkokuumeen alku!!

mulla on nyt niin kauhee paniikkikohtaus päällä ei oo paperipussia ei mitään, tuntuu että pyörryn....

mä niin pelkään syöpää, mulla on pieni vauvakin ja oon polttanut niin paljon tupakkaa aikoinaan!!! Ei mulla oo räkää niistämiseksi asti tullut enää viikkoon joten ei kai se veri voi olla nenästä? Ja kun se sillain nousi sieltä keuhkoputkista se lima, oikein paksu kirkas köntsä jossa oli se viiru verta ;(
 
vierailija
Paha keuhkokuume / keuhkoveritulppa saa aikaan myös tämmöistä, että jos jollekkin yskiessä verta alkaa tulemaan niin pian vaan lääkäriin!

Mielummin käy turhaan, kun taas on liian myöhäistä!
 
vieraiIia
Mullakin tuli hieman verta ysköksen mukana ja sit googlasin nämä:

”Blood in the sputum is a common event in many mild respiratory conditions, including upper respiratory infections, bronchitis, and
asthma.”


Veriyskä tarkoittaa yskiessä suuhun nousevaa verensekaista eritettä, joskus harvoin myös pelkkää verta. Veriyskän yleisimpiä aiheuttajia ovat erilaiset tulehdukset (keuhkokuume, keuhkoputkentulehdus)…

Useimmiten veriyskä paranee itsestään.” -Wikipedia

Joskus ysköksissä saattaa olla pieniä veriviiruja, jotka johtuvat kovan yskimisen aiheuttamasta limakalvoärsytyksestä. Tämä on vaaratonta eikä vaadi terveyskeskuksessa käyntiä.”

Tästä huolimatta, jos yskittää ja limaa/verta tulee yskiessä, niin kannattanee ainakin soittaa terveysneuvontaan tai työterveyteen.
 
Mullakin tuli hieman verta ysköksen mukana ja sit googlasin nämä:

”Blood in the sputum is a common event in many mild respiratory conditions, including upper respiratory infections, bronchitis, and
asthma.”


Veriyskä tarkoittaa yskiessä suuhun nousevaa verensekaista eritettä, joskus harvoin myös pelkkää verta. Veriyskän yleisimpiä aiheuttajia ovat erilaiset tulehdukset (keuhkokuume, keuhkoputkentulehdus)…

Useimmiten veriyskä paranee itsestään.” -Wikipedia

Joskus ysköksissä saattaa olla pieniä veriviiruja, jotka johtuvat kovan yskimisen aiheuttamasta limakalvoärsytyksestä. Tämä on vaaratonta eikä vaadi terveyskeskuksessa käyntiä.”

Tästä huolimatta, jos yskittää ja limaa/verta tulee yskiessä, niin kannattanee ainakin soittaa terveysneuvontaan tai työterveyteen.
Mulla tuli myös keuhkokuumeen aikana. Lääkkeet ärsytti ruokatorvea. Sain vatsansuojalääkettä, niin homma loppui.
 
vierailija
Pikkasen myöhässä😄 mut ite ihan samanlainen, Jos ei syöpää epäile niin jotain vakavaa ainakin. Google tressaavan luulosairaan unelma. Nykyään on onneks suht asiallisia ja luotettavia sivuja, mut silti aina pelkään sitä pahinta
 
vierailija
Mulla on ollut flunssa pari kolme viikkoo sitten mut enää kuivaa yskää. Välillä nousee hirveitä limakönttejä nieluun ja äsken sylkiessäni sellaisen ulos huomasin että siinä oli viiru verta!!!

nyt oon niin paniikissa siitä verestä että pulssi on yli sata, mul on paniikkihäiriö. Oon tupakoinu yli 12 v mut nyt ollu vuoden polttamatta, ikää 30 v ja tietysti nyt tuli keuhkosyövät mieleen ;( voiko tää olla mitään muuta?? Onko tuo veri aina merkki jostain vaarallisesta?? pelottaa, auttakaa joku...
Luulen että sinullavon tulehdus keuhkoissa eli vaikkava brinkiitti. Älä hätäile. Tytkimuksiun ja kuvauksiin.
Ei tällainen ole syöpää…
 

Yhteistyössä