Voisko joku auttaa, on täysi paniikki...yskiessä tuli verta!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Siis nyt kyllä aloittaj ylireagoit pahasti! En ole ikinä polttanut, olen nuori ja joka kerta kun mulla nuhaa ja yskää tulee limaan veriviiruja :)
Mulla on paniikkihäiriö, ei tää oo mulle uutta et reagoin näin :(

siis onko sulla tullu sitä verta vielä sen flunssan jälkeenkin?
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei kun mulla on ollut rintakehässä kipuja jo ennen flunssaa, mut panin se niskajumin piikkiin!

ei tarvitse alkaa pilkata kun ihminen on paniikissa!
Rintakehän kivut voivat hyvinkin johtua jumiutuneista selkä- tai niskalihaksista. Oikeasti, älä huoli.
 
ap
kiitos teille, mut nyt ei tunnu vaan helpottavan....soitin terveysneuvontaan ja se sano samaa kuin te, mut mä vaan kelaan koko ajan et tää on syöpää. Pitää mennä maanantaina lääkäriin.
 
numis
No, ei siitä varmaan haittaakaan ole, jos menet käymään lääkärissä. Toivottavasti ottavat myös keuhkokuvan varmuuden vuoksi ja sitten todetaan, ettei ole mitään vakavaa vikaa. Noita netin sairauskuvauksia ei tosiaan kannata ihan varta vasten lukea, eikä ajatella ikäviä asioita. Jos minulla olisi ollut kaikki sairaudet, mitä nuorempana epäilin, niin olisin kyllä ihan invalidi tai kuollut tällä hetkellä... Elämänkokemus opetti onneksi vuosien kuluessa, että lähes järjestään kyse on aina jostain ihan tavallisesta jutusta ja nykyään en panikoi mistään. Yritä keksiä jotakin tekemistä, jolla saat ajatuksesi muihin asioihin:)
 
www
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin ja voikohan kova urheilu katkoa keuhkoputkista verisuonia? Kävin just ennen kuin tuli se yskös niin tosi rankassa jumpassa ja juoksin 5 km.
jos sulla olis keuhkosyöpä en suko että jaksaisit juosta 5km

että on todennäköisesti jotain muuta
 
ap
no sitä minäkin toivon. Oon kyllä tosi hyvässä kunnossa ja jaksan touhuta ja urheilla. Jos olis joku vakava sairaus niin en kai jaksaisi?

silti, outoa että joka paikassa kehotetaan kääntymään heti lääkärin puoleen, jos yskoksillä on verta! Miksi, jos se kerran on noin yleistä??
 
vieras
Mä oon ihan samanlainen panikoija. Viime kesästä asti oon pelännyt sairastavani maksasyöpää, välillä "on ollut" sylkirauhassyöpä ja mahasyöpä. Nyt eilen löysin pari epäilyttävää luomea ja siitähän sitten saikin mukavat paniikit kun nyt onkin melanooma (joka on metastasoinut maksaan ja luustoon ehkä aivoihinkin). Oikeesti tää on ihan kamalaa ja rajottaa elämästä nauttimista kun koko ajan vaan pelkään kuolevani pian syöpään. Paniiikkihäiriöstä olen kärsinyt muutama vuosi sitten ja sillon oli lääkitys siihen, mutta nyt se on puhjennut uudestaan. En tiedl olisko synnytyksellä ja imetyksellä jotain tekemistä asian kanssa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon ihan samanlainen panikoija. Viime kesästä asti oon pelännyt sairastavani maksasyöpää, välillä "on ollut" sylkirauhassyöpä ja mahasyöpä. Nyt eilen löysin pari epäilyttävää luomea ja siitähän sitten saikin mukavat paniikit kun nyt onkin melanooma (joka on metastasoinut maksaan ja luustoon ehkä aivoihinkin). Oikeesti tää on ihan kamalaa ja rajottaa elämästä nauttimista kun koko ajan vaan pelkään kuolevani pian syöpään. Paniiikkihäiriöstä olen kärsinyt muutama vuosi sitten ja sillon oli lääkitys siihen, mutta nyt se on puhjennut uudestaan. En tiedl olisko synnytyksellä ja imetyksellä jotain tekemistä asian kanssa.
Haluaisitko jutella vaikka meilin välityksellä? Olis kiva saada kuulla kohtalotoverin ajatuksia...mäkin oon pelännyt kaikkia mahd. syöpiä, nytkin tän keuhkosyöpäpelon lisäks mullakin melanoomapelko ja imusolmukesyöpäpelko...tää on niin kamalaa!!!! Sullakin pieni lapsi?
 
Tiikeri
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon ihan samanlainen panikoija. Viime kesästä asti oon pelännyt sairastavani maksasyöpää, välillä "on ollut" sylkirauhassyöpä ja mahasyöpä. Nyt eilen löysin pari epäilyttävää luomea ja siitähän sitten saikin mukavat paniikit kun nyt onkin melanooma (joka on metastasoinut maksaan ja luustoon ehkä aivoihinkin). Oikeesti tää on ihan kamalaa ja rajottaa elämästä nauttimista kun koko ajan vaan pelkään kuolevani pian syöpään. Paniiikkihäiriöstä olen kärsinyt muutama vuosi sitten ja sillon oli lääkitys siihen, mutta nyt se on puhjennut uudestaan. En tiedl olisko synnytyksellä ja imetyksellä jotain tekemistä asian kanssa.
Mä oon samanlainen. Tällä hetkellä pelkään, että minulla on vatsasyöpä tai paksusuolessa kasvain. Pari vuotta sitten olin varma, että minulla on aivokasvain. Vuosi sitten oli vakuuttunut, että minulla on ms-tauti jne jne..Raskasta ja haittaa elämää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiva, jos edes joku! :) Tässä osoitteeni: kukkurallaa@luukku.com
Mä laitan sulle kans postia huomenissa :) Oikeesti olis kiva jakaa näitä tuntoja jonkun kanssa joka ymmärtää.

T. tuo vieras joka kirjoitti maksa-, sylkirauhas-, mahasyövän sekä melanooman pelosta..
 
vieras
Tää on muuten jännä homma, että aina se oire tuntuu viittaavan pahimpaan skenaarioon, siis veriviiru ysköksessä=keuhkosyöpä, tumma luomi=melanooma jne... Eikä tuu ajateltua, että se veriviiru ysköksessä vois johtua vaikka kuivasta ilmasta. Itsellä ollut tätä samaa "vikaa"...
 
slörde
Täällä kans yksi luulosairas ex-tupakoitsija, joka kärsinyt ajoittain verisestä yskästä. Lääkäri ei lähtenyt kuvaamaan edes keuhkoja, sanoi vain, että on ERITTÄIN epätodennäköistä, että nuorella (=31 vuotta) ihmisellä on keuhkosyöpä. Yskät ovat menneet ohi ja hengissä ollaan. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiikeri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon ihan samanlainen panikoija. Viime kesästä asti oon pelännyt sairastavani maksasyöpää, välillä "on ollut" sylkirauhassyöpä ja mahasyöpä. Nyt eilen löysin pari epäilyttävää luomea ja siitähän sitten saikin mukavat paniikit kun nyt onkin melanooma (joka on metastasoinut maksaan ja luustoon ehkä aivoihinkin). Oikeesti tää on ihan kamalaa ja rajottaa elämästä nauttimista kun koko ajan vaan pelkään kuolevani pian syöpään. Paniiikkihäiriöstä olen kärsinyt muutama vuosi sitten ja sillon oli lääkitys siihen, mutta nyt se on puhjennut uudestaan. En tiedl olisko synnytyksellä ja imetyksellä jotain tekemistä asian kanssa.
Mä oon samanlainen. Tällä hetkellä pelkään, että minulla on vatsasyöpä tai paksusuolessa kasvain. Pari vuotta sitten olin varma, että minulla on aivokasvain. Vuosi sitten oli vakuuttunut, että minulla on ms-tauti jne jne..Raskasta ja haittaa elämää.
Mä olisin voinut kirjoittaa molemmat tekstit. Oikea diagnoosi meille on karsinofobia, syöpäfobia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja slörde:
Täällä kans yksi luulosairas ex-tupakoitsija, joka kärsinyt ajoittain verisestä yskästä. Lääkäri ei lähtenyt kuvaamaan edes keuhkoja, sanoi vain, että on ERITTÄIN epätodennäköistä, että nuorella (=31 vuotta) ihmisellä on keuhkosyöpä. Yskät ovat menneet ohi ja hengissä ollaan. :)
Olipa helpottavaa, KIITOS! Tosin, muistitko kertoa lääkärille tupakoineesi? Mä tupakoin aikoinani melkein askin päivässä, mun keuhkosyäöpäpelkoni siis on aiheellinen :(

Hei laittakaa vaan kaikki kohtalotoverit meiliä, mua ainakin jotenkin lohduttaa, että on muitakin yhtä "kahjoja". En todellakaan voi puhua ystävilleni, koen asiasta hirveää häpeää...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiikeri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon ihan samanlainen panikoija. Viime kesästä asti oon pelännyt sairastavani maksasyöpää, välillä "on ollut" sylkirauhassyöpä ja mahasyöpä. Nyt eilen löysin pari epäilyttävää luomea ja siitähän sitten saikin mukavat paniikit kun nyt onkin melanooma (joka on metastasoinut maksaan ja luustoon ehkä aivoihinkin). Oikeesti tää on ihan kamalaa ja rajottaa elämästä nauttimista kun koko ajan vaan pelkään kuolevani pian syöpään. Paniiikkihäiriöstä olen kärsinyt muutama vuosi sitten ja sillon oli lääkitys siihen, mutta nyt se on puhjennut uudestaan. En tiedl olisko synnytyksellä ja imetyksellä jotain tekemistä asian kanssa.
Mä oon samanlainen. Tällä hetkellä pelkään, että minulla on vatsasyöpä tai paksusuolessa kasvain. Pari vuotta sitten olin varma, että minulla on aivokasvain. Vuosi sitten oli vakuuttunut, että minulla on ms-tauti jne jne..Raskasta ja haittaa elämää.
Mä olisin voinut kirjoittaa molemmat tekstit. Oikea diagnoosi meille on karsinofobia, syöpäfobia.
Ai sillä on ihan nimikin! Karsinofoobikko....jestas.
 
aiemmin kirjottanut vieras
Millähän keinolla tästä karsinofobiasta vois päästä eroon? Tää oikeesti pilaa elämän! Viime syksynä kävin "maksasyöpäni" kanssa lääkärissä, joka vaan totesi että erittäin epätodennäköistä on eikä katsonut aiheelliseksi tehdä kuvauksia. Maksakokeet, sekä PVK:n ja senkan otatti mun mielenrauhani vuoksi, jotka kaikki oli aivan kunnossa, mutta eihän se mua vakuuttanu, kun ei kaikilla maksasyöpää sairastavilla näy verikokeissa mitään... Vähän aikaa oli syöpäpelko aisoissa kun piti panikoida sikainflua, mut nyt tää on syöpäpelko on taas ottanut vallan ja entistä pahempana :( ja vaikka kuinka yrittää ajatella järkevästi niin tuo fobia kyllä jyrää järjen mennentullen..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aiemmin kirjottanut vieras:
Millähän keinolla tästä karsinofobiasta vois päästä eroon? Tää oikeesti pilaa elämän! Viime syksynä kävin "maksasyöpäni" kanssa lääkärissä, joka vaan totesi että erittäin epätodennäköistä on eikä katsonut aiheelliseksi tehdä kuvauksia. Maksakokeet, sekä PVK:n ja senkan otatti mun mielenrauhani vuoksi, jotka kaikki oli aivan kunnossa, mutta eihän se mua vakuuttanu, kun ei kaikilla maksasyöpää sairastavilla näy verikokeissa mitään... Vähän aikaa oli syöpäpelko aisoissa kun piti panikoida sikainflua, mut nyt tää on syöpäpelko on taas ottanut vallan ja entistä pahempana :( ja vaikka kuinka yrittää ajatella järkevästi niin tuo fobia kyllä jyrää järjen mennentullen..
Niin totta! Mä en tiedä miten tästä pääsisi. Mulla se ulottuu myös lapsiin ja mieheen. Mä en lapsille sano tästä mitään ettei "hulluus" tartu, mutta tarkkailen niitä kaiken aikaa. Miehen lähetän/pakotan heti lääkäriin kun yskäisee.
En tiedä miten vapauttavasta elämä tuntuisi kun tästä fobiasta pääsisi eroon.
 
ap
pelkään ettei tää lopu ikinä. Mä olen vakuuttunut että sairastun syöpään ja mun lapseni eivät edes muista äitiään, kun ovat niin pieniä, jos mä nyt kuolen syöpään. Mä pelkään syöpää myös miehelläni ja lapsellani. Sikainflua panikoin täälläkin aivan hysterian vallassa, se on onneksi jo hellittänyt.....
tää on niin helvettiä välillä. Mulla on hyviäkin kausia, onneksi, mutta varmaan viimeset kymmenen vuotta menny pelätessä. Eli melkein koko aikuisikäni. :(
 

Yhteistyössä