Voisko joku auttaa, on täysi paniikki...yskiessä tuli verta!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulla on ollut flunssa pari kolme viikkoo sitten mut enää kuivaa yskää. Välillä nousee hirveitä limakönttejä nieluun ja äsken sylkiessäni sellaisen ulos huomasin että siinä oli viiru verta!!!

nyt oon niin paniikissa siitä verestä että pulssi on yli sata, mul on paniikkihäiriö. Oon tupakoinu yli 12 v mut nyt ollu vuoden polttamatta, ikää 30 v ja tietysti nyt tuli keuhkosyövät mieleen ;( voiko tää olla mitään muuta?? Onko tuo veri aina merkki jostain vaarallisesta?? pelottaa, auttakaa joku...
 
...
yskä on varmasti vain katkonut hiussuonia. se, että ysköksessä on veriviiruja ei ole vaarallista,
kun taas yskiessä KIRKASTA verta vaan, on hakeuduttava pikimmiten sairaalaan
 
ap
mulla on nyt niin kauhee paniikkikohtaus päällä ei oo paperipussia ei mitään, tuntuu että pyörryn....

mä niin pelkään syöpää, mulla on pieni vauvakin ja oon polttanut niin paljon tupakkaa aikoinaan!!! Ei mulla oo räkää niistämiseksi asti tullut enää viikkoon joten ei kai se veri voi olla nenästä? Ja kun se sillain nousi sieltä keuhkoputkista se lima, oikein paksu kirkas köntsä jossa oli se viiru verta ;(
 
numis
Minulla on tullut monesti vähän kirkasta verta kun on ollut pitkittynyt flunssa, eikä siitä ole seurannut mitään. Kerran mainitsin siitä lääkärille, kun jouduin käymään loputtoman flunssan takia, mutta ei lääkäri reagoinut siihen mitenkään. Sitten olisin huolissani, jos ei olisi ollut yskää ennen sitä vaan jonkun satunnaisen yskäisyn mukana tulisi verta. Se veri ei sitä paitsi ole välttämättä edes keuhkoista vaan voi johtua vaikka vuotavista ikenistä tai nenä on tihuttanut vähän ja se valunut kurkkuun.
 
nymis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin mutkun mun yskä ei ollu mitenkään paha yskä, en usko et mulla on keuhkoputket menneet sen yskimisen takia rikki.

ei vittu, kauhee olo!!
No jos olet kolme viikkoa yskinyt kuivaa yskää, niin ei minusta mitenkään ihme, jos joku pieni hiusverisuoni keuhkoissa menee puhki. Ei minulla ainakaan ole syöpää, vaikka olen yskinyt verta monta kertaa. Viimeisestä kerrasta on varmaan jotain 10 vuotta, joten olisin kyllä kuollut jo siihen syöpään.

Veikkaan ettei tuo ole mikään muukaan hoitoa vaativa tauti, jos yskä on menossa jo ohi hyvää vauhtia.
 
numis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä googletin keuhkosyövän ja mula on myös noita rintakehän kipuja kuivaa yskää....voi luoja mä oon paniikissa!!!
No, jos tolle linjalle lähdet, niin tilaa sitten ambulanssi ja vaadi päästä päivystykseen. Itse en kiusaisi itseäni tutkimalla eri sairauksien tietoja, hyvänen aika sentään, jos sinulla on ollut flunssa, niin flunssaan kuuluu jos jonkinlaisia vaivoja!!! Esim. minulla tulee aina "keuhkot" (oikeasti kylkivälilihakset) kipeäksi, jos yskä kestää kauemmin kuin viikon, enkä lähde sen takia lääkäriin.
 
vv
Ensinnäkin nyt rauhoitut. Älä googleta mitään, aina oireet täsmäävät johonkin vakavaan. Vaikka se ei sitä todellakaan olisi. Puhun kokemuksesta, itsekin kuvittelen aina sairastavani vaikka mitä. Varmasti tuo pieni veriviiru on ihan mitätön ja johtuu tuosta kuivasta yskästä. Nyt soitat päivystykseen, niin saat kuulla että se on ihan harmitonta. :) :hug:
 

Yhteistyössä