Voisko enteillä synnytyksen käynnistymistä vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 38+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 38+0

Vieras
Voiko enteillä, kun nyt on koko illan välillä kovettunut vatsa ilman kipua ja lisäks mukula on tosi aktiivinen ja potkimisen sijaan punkee päätään tonne alas ja vihloo sen takia?

Ja tää on ehkä tyhmä kysymys, mutta onko lapsi ollut silloin aktiivinen vai ihan hiljakseen kun synnytys on käynnistynyt? Ja miten yleensäkin synnytyksessä, myllertääkö se siellä samaan aikaan?

No ennen synnytystä vauva yleensä laskeutuu, ja silloin alkaa noi vihlomiset alapäässä. Ja sitä voi jatkua viikkojakin. Mullakin muistaakseni oli semmosta, tosi hankala kävellä, etenkin portaissa... Ja kivuttomat supistukset kuuluu asiaan, ne harjoittaa kohtua, ja valmistelee tulevaa varten. Ja mulla oli aina aktiivinen vauva kohdussa, mutta muistelen, että loppua kohti rauhoittui.

Nuo vatsan kovettumiset ovat harjoitussupistuksia, mitka eivat sinallaan kerro synnytyksen ajankohdasta mitaan. Joillakin niita on jo raskauden puolesta valista saakka, kun toisilla ei tule ainuttakaan ennen oikeaa synnytysta.

Itsellani menossa rv 38+6 ja valilla tosiaan vihloo alapaahan, kun vauva tunkee paataan alaspain. Tuokaa ei kerro mitaan synnytyksen ajankohdasta. Tietysti kertoo siita, etta vauvalla alkaa olla jo kokoa ja laskettu aika lahestyy.

Itse olen lukenut, etta vauva on rauhoittunut joitakin paivia ennen synnytysta, eli liikkeet ovat vahentyneet.