Voisitteko rukoilla isäni puolesta?/muita neuvoja maksakirroosipotilaan tilan helpottamiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämänitärkeimmät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämänitärkeimmät

Vieras
ILtaa kaikille, kysymys siis otsikossa.Pitkä tarina, mutta hätä suuri eli lukisitko.. Älkää,kiitos, vinoilko mitään, olen muutenkin pahoilla mielin. Isäni on juonut aiemmin lähinnä viikonloppuisin mutta nyt vuoden verran kirkasta viinaa päivittäin. Kertoo jo pari kuukautta oksentaneensa verta, iho kellertää ja mustelmia tulee herkästi, vatsa paisunut paljon, on väsynyt ja välillä kertoo samat asiat moneen kertaan lyhyen ajan sisään, virtsa kertomansa mukaan rusehtavaa. Vein hänet sairaalaan maanantai-aamuna, ja hänet lähetettiin tiistaina katkaisuhoitoon.

En tiedä oliko hänellä askites- nesteitä mahassa, muttei niitä ainakaan poistettu ole. Tänään kun hänelle soitin, kertoi vatsan pienentyneen ja että nestettä tulisi pois virtsan mukana. Maksakirroosia ei myönnä/ei tiedä tilansa vakavuutta, maksa-arvoista toinen yli 700, toinen ilmeisesti normaali. Munuaiset ja haima kertomansa mukaan ok. Sairastaa 2-tyypin diabetesta ja kilpirauhasenvajaatoimintaa, ylipainoa on ehkä 15kg, ikää kohta 55.

Voisitteko rukoilla sen puolesta, että hän paranisi ja lopettaisi juomisen? Tai antaa mitään neuvoa, esim luontaistuotteita mitä kokeilla, lisää tutkimuksia? Ei ole käynyt kuin siellä päivystyksessä ja vain tunnusteli maksan ja otti verikokeet. En tiedä pitäisikö minun ehdottaa vielä lääkärikäyntejä, jos niin mitä voisi tutkia vielä? En toivoisi hirveästi "lyttäämistä", olen jo tämän viikon asiaa surrut, itkenyt hysteerisesti ja varautunut pahimpaan..

Kiitos kaikille jotka auttavat mitenkään! Olen itse 25v jos jotakuta kiinnostaa ikä.

Hei. Syvimmät myötätuntoni ja vaikka en sieltä uskovammasta päästä olekaan, mielelläni sanasen laitan sinne jonnekin.

Itselläni isä 63v, juonut jo kohta 50 vuotta. Nyt eläkkeelle jääneenä yhä vain enemmän. Talvikautena käy kuntoutumassa sairautensa vuoksi vaan nyt kesällä ei ole menoja joten viina on virrannut. Teki vuosikymmeniä raskasta epäsäännöllistä työtä joka verotti myös, vuorokausirytmi sekaisin ja vakava diagnosoimaton masennus ( sairauden piikkiin kaikki ), geeneissä kulkee alkoholismi. Vaikea lapsuus, nuoruus ja äitini narsistinen paska, anteeksi vain.

Nyt lopetteli kolmen viikon putkea ja riitelivät taas äidin kanssa, lähti juomaan. Hautoo milloin itsemurhaa, milloin kotitilalle muuttoa (on meillä mökkinä).

Itse olen isäni kanssa todella läheinen ja keskusteluyhteys hyvä, autan ja kuuntelen, siksi muu lapsuudenperhe onkin hylännyt myös minut.

Isä on vielä muutoin terve, vain tuo perinnöllinen neurologinen sairaus vaivaa.

Muista ystävä hyvä silti, alkoholistin voi parantaa vain alkoholistin itse sitä halutessa, täysillä. Me läheiset voimme vain toivoa ja tukea, kunhan se pysyy omien voimavarojemme puitteissa. Rakkaus saa tekemään älyttömiä asioita, muista hoitaa myös itseäsi.

Iso halaus sinulle.

Hei. Syvimmät myötätuntoni ja vaikka en sieltä uskovammasta päästä olekaan, mielelläni sanasen laitan sinne jonnekin.

Itselläni isä 63v, juonut jo kohta 50 vuotta. Nyt eläkkeelle jääneenä yhä vain enemmän. Talvikautena käy kuntoutumassa sairautensa vuoksi vaan nyt kesällä ei ole menoja joten viina on virrannut. Teki vuosikymmeniä raskasta epäsäännöllistä työtä joka verotti myös, vuorokausirytmi sekaisin ja vakava diagnosoimaton masennus ( sairauden piikkiin kaikki ), geeneissä kulkee alkoholismi. Vaikea lapsuus, nuoruus ja äitini narsistinen paska, anteeksi vain.

Nyt lopetteli kolmen viikon putkea ja riitelivät taas äidin kanssa, lähti juomaan. Hautoo milloin itsemurhaa, milloin kotitilalle muuttoa (on meillä mökkinä).

Itse olen isäni kanssa todella läheinen ja keskusteluyhteys hyvä, autan ja kuuntelen, siksi muu lapsuudenperhe onkin hylännyt myös minut.

Isä on vielä muutoin terve, vain tuo perinnöllinen neurologinen sairaus vaivaa.

Muista ystävä hyvä silti, alkoholistin voi parantaa vain alkoholistin itse sitä halutessa, täysillä. Me läheiset voimme vain toivoa ja tukea, kunhan se pysyy omien voimavarojemme puitteissa. Rakkaus saa tekemään älyttömiä asioita, muista hoitaa myös itseäsi.

Iso halaus sinulle.

Kiitoksia paljon tsempeistä, rakastan isääni älyttömän paljon, en vain tiedä mikä riittäisi voittamaan sen viinanhimon. Olen yrittänyt hoitaa itseänikin mutta välillä niin hankalaa olla miettimättä häntä.

Rukouksia otetaan vielä vastaan, isä ei halua kuolla vielä. Rukoilkaa kaikki jotka haluatte, ennen isä ei edes voinut syödä ja kun pyysin teitä rukoilemaan niin nyt jo syö, kaikki käänne parempaan on tervetullutta, sattumaa tai ei :)

Ja ennen kaikkea toivoisin rukoilemista senkin puolesta että tuo kavala alkoholismi saataisiin kitkettyä.

Kiitoksia kaikille, palaan päivittämään tilannetta parin päivän sisään.

Terve taas, rukousapua kaipailisin edelleen/muita vinkkejä. Sori etten tullut päivittää tilannetta mutta ollut aika kiireistä :/

Isä ollut nyt 4vk kuntoutuksessa selvinpäin, maksa-arvo pudonnut 160:een. Toivon todella että sosiaalitoimisto myöntää hänelle lisää aikaa kuntoutua (2vk kerrallaan), motivaatiota on. Tila kohentunut huomattavasti, en siis ole varma oisko pieni mahdollisuus ettei kirroosia olisi vielä syntynyt! Tähän kun ei taida olla kunnon kokeita. Nyt syö ja juo nesteitä hyvin, osallistuu toimintaan (liikunta, juttutuokiot) ja on niin pirteä kuin ihminen vaan olla voi. Silmät loistaen kertoo, mitä kaikkea on tehnyt. Raha alkaa vaan olla tiukilla, siksi olen rukoillut että saisi sen kuntoutusjakson, kotiinsa ei halua, koska pelkää retkahdusta :/

Jos kukaan viitsii rukoilla niin kiitos :) Tai onko kukaan saanut alkoholistia vakuutettua siitä, että selvä elämä kannattaa? Tarkoitan et jos kotiin lähettävät niin mitenhän siitä eteenpäin?

Jotakin mielekästä tekemistä olisi hyvä ainakin olla, sitten kun palaa kotioloihin. Ihminen tarvitsee tunteen, että on tärkeä ja merkityksellinen ja semmoinen että pääsee auttamaan muita, on ihan parasta. Semmoista projektia voi vaan olla vähän vaikea keksiä, jos on ihan raittiutensa alkumetreillä. Selviä kavereita myös tarvittaisiin ja vertaistukiryhmät (AA) olisi myös hyvä.

Oon ajatellut että veisin kissani hänelle hoitoon, voisi olla pitkäänkin, tykkää leikkiä ja olla sen kanssa, kattelee kissan touhuja :) kissa siis aiemminkin ollut sielä hoidossa joten on kissallekin tuttu paikka.

Pitää ehdottaa tuota AA-ryhmää. Kaverit on juoppoja joten se on aika huono homma :/ Naapurissa on tosin pari sellaista kaveria joista toinen raitis ja toinen kohtuukäyttäjä..

Maksakin on elin joka voi korjaantua, jossei liian pahoja vaurioita ole tapahtunut..

Hyvä kuulla että isäsi lähti jo ensimmäisestä kerrasta katkasuun, ja hän oli todella onnekas että pääsi sinne suoraa! Yleensä "pääsee" lääkäristä takas kotia odottamaan katkasuun pääsyä.. Ja senhän sit tietää lähteekö sinne kotoa enää kukaan..

Toivon myös sinulle voimia jaksaa uusissa mäissä... Ja olisit itsellesi armollinen, alkoholisti ei yleensä ikinä lopeta yhden katkasun jälkeen. Harjoittelevat elämää ilman alkoholia yleensä useita kertoja ennen kuin uskovat ja ymmärtävät, että elämä on ihmisystävällisempää ilman alkoholia..

Mun mies on samanikäinen. Rukoilen ilman muuta omalla tavallani. Rukoile säkin, että mun mies tulisi järkiinsä. Jos ei perheensä niin itsensä vuoksi. Hänellä ei vielä ole ilmennyt niin vakavia fyysisiä terveysongelmia, että hengenlähtö olisi lähellä. Mutta saattaa olla että hänen mielentilansa on hengenvaarallinen. Jos ei se nyt ihan välitöntä vaaraa aiheuta niin ainakin välillistä...

Maksakin on elin joka voi korjaantua, jossei liian pahoja vaurioita ole tapahtunut..

Hyvä kuulla että isäsi lähti jo ensimmäisestä kerrasta katkasuun, ja hän oli todella onnekas että pääsi sinne suoraa! Yleensä "pääsee" lääkäristä takas kotia odottamaan katkasuun pääsyä.. Ja senhän sit tietää lähteekö sinne kotoa enää kukaan..

Toivon myös sinulle voimia jaksaa uusissa mäissä... Ja olisit itsellesi armollinen, alkoholisti ei yleensä ikinä lopeta yhden katkasun jälkeen. Harjoittelevat elämää ilman alkoholia yleensä useita kertoja ennen kuin uskovat ja ymmärtävät, että elämä on ihmisystävällisempää ilman alkoholia..

Toivon todella että korjaantuu. Onnekas on kyllä että pääsi, ja ainakin tähän mennessä ollut hyvin sitoutunut hoitoon. Olen mielestäni pitänyt itsestänikinn huolta, tietysti isän tila huolettaa :/

Hei. Valitettavasti epäilen että isälläsi on jo maksakirroosi. Minun isällä se on. Jossain vaiheessa elimistöön rupeaa kertymään Ammoniakkia joka ei poistu muuten kuin vatsan toiminnalla. Vatsan täytyy toimia 2-4 kertaa päivässä. Oireina mm. Sekavuus. Valitettavasti terveyskeskuksessa ei ole edelleenkään tarpeeksi ammattitaitoa hoitaa kyseistä sairautta. Mä olen taistellut siskoni kanssa useita kertoja hoidoista erinäisistä paikoissa.

Jeesus, pyydetään että autat ap:n isää! Vapauta viinasta, armahda! Pyydän myös, että autat minunkin isääni. Vapauta hänetkin alkoholismista! Kutsu, paranna ja pelasta Suomen alkoholisteja kaikista yk-luokista! Aamen !

Hei! Tiedän tuon tunteen ja toivon todella että isäsi parantuu ja muista, vaikka sairaalassa laittaisivat kotiin kovien mahakipujen vuoksi ja eivät tutki niitä, PAKOTA tutkimaan, menetin oman isäni maksakirroosin aiheuttamaan maksasyöpään, joka oli ilmennyt kovina kipuina ja ollut juomatta siihen mennessä 8 vuotta. Ja toivotaan todella että parantuu alkoholismista, niin paljon hänelle tekemistä kuin vain mahdollista ja ei saa olla päiviä vain yksin. Semmoisia taloja on missä toipuvat alkoholistit voivat käydä ruokailemassa ja puhumassa, touhuamassa ja olemassa muiden samassa tilanteessa painivien kanssa ja siellä on myös ohjaajat, siitä oli ymmärtääkseni iso apu isälleni, joten kannattaa kysellä jos aluellasi olisi sellainen!:) Toivon todella paljon hyvää isällesi ja sinulle:)

Yhteistyössä