Voisitteko ottaa tällaisen lahjan vanhemmiltanne vastaan?

• Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
Elikkä olen harrastanut ratsastusta koko ikäni, ja oma hevonen onkin ollut nuorempana.
Olen 22-vuotias ja minulla on 2 vuotias tytär, ketä hoidan vielä kotona.
Vanhempani ovat nähneet miten paljon käyn tallilla ja ratsastamassa edelleen, ja kysyivät jos haluaisin että he ostaisivat minulle hevosen. Ihana ajatus, mutta...
Olen kuitenkin pärjännyt kaikinpuolin omillani heti sen jälkeen kun aikuiseksi kasvoin, ja tuntuu että ehkä heidän asia ei ole mulle hevosta enää ostaa, mutta ei mulla ole itsellänikään kyllä varaa...
Voiko tässä iässä ottaa tällaisen lahjan vielä vastaan?

mietin
Unohtui tohon kirjottaa, että vanhempani maksaisivat myös tallivuokrat sun muut, siihen asti kun menen töihin, ja alkaisin sitten hoitaa niitä itse. Hevosen hintaa ei siis ikinä kuitenkaan tarvitsisi maksaa takaisin... Mulla odottaa vakituinen työpaikka kyllä ja sitten kun olen töissä on varaa ylläpitää hevosta.
Meillä on noita hevosjuttuja tallessa, harjat, loimet, satula(minkä voisi myydä ja saada siitä rahat), ja mulle ratsastuskamppeet..

mä en tiedä ottaisinko vastaan.. se et on perheellinen ja sit tulee siihen työt päälle niin millä ajalla sä sitä hevosta käyt hoitamassa? oletko laskenut et kaikkien pakollisten omien kulujen jälkee on varaa kustantaa ne hevosen menot ( ja vaikka kuinka olis tutun talli niin ei se ilmaista ole kuitenkaan) lääkärimaksut, kengittämiset, ruuat jne.

"minna"
Jos vanhemmat haluavat sulle tuollaisen lahjan antaa, totta kai voit ottaa sen vastaan. Eihän se ole mitenkään pois siitä sun omillaan pärjäämisestä. Muutenkaan mä en oikein ymmärrä tätä nykyajan trendiä, että vaikka pää kainalossa on pärjättävä omillaan.

[QUOTE="minna";22114888]Jos vanhemmat haluavat sulle tuollaisen lahjan antaa, totta kai voit ottaa sen vastaan. Eihän se ole mitenkään pois siitä sun omillaan pärjäämisestä. Muutenkaan mä en oikein ymmärrä tätä nykyajan trendiä, että vaikka pää kainalossa on pärjättävä omillaan.[/QUOTE]

Ei se ole mitään nykyajan meininkiä, vaan enemmänkin aikaisempien sukupolvien. ei ennen isovanhemmat ostelleet lapsenlapsille toppavaatteita vaan periaate oli, että kun on kerran kotoa lähdetty, niin ei tule mitään tukea. Nykyään tuntuu olevan tavallista että vanhemmat avittavat lapsiperheitä ja nuoria aikuisia.

"Rötväles"
Ottaisin ilman muuta! Riippuen tietysti vanhemmista, etteivät he sitten ala määräilemään muuta elämää sen varjolla "kun me se hevonenkin sulle ostettiin niin sun tarvis tehdä tässäkin asiassa niin kuin me parhaaksi näemme..."

Yhteistyössä