Missä yhteydessä? Jos jonotan kaupan hedelmävaa'alla sun takana, kiinnitän huomiota korkeintaan siihen, kauanko jumitat mun edessä, ja onnistutko samalla vahtimaan mahdollisesti mukana olevaa muksuasi, vai tyhjentääkö se karkkihyllystä taskuihin puolet tikkarimyyntierästä sillä aikaa.
Jos törmätään eläinlääkärin vastaanotolla, kiinnitän huomiota siihen oletko onnistunut kouluttamaan rokotusta odottavasta piskistäsi sellaisen, että se ei pyöri tiellä, räkytä tai käy mun tai koirani nilkkoihin. Jos koira osaa käyttäytyä ja vaikutat helposti lähestyttävältä (hymyilet/katselet ympärillesi), saatan istahtaa viereen ja vaihtaa sanasen tai pari.
Jos osutaan perhekerhoon samaan aikaan, juttelen ilman muuta, jos en jonkun tutumman kanssa jää jo alkuun suustani kiinni. Tässäkin tapauksessa jätän ehkä lähestymättä jos muksusi on täysi riiviö johon sinulla ei näytä olevan mitään otetta...
Jos osutaan naistenvessan lavuaareille baarissa lauantai-iltana samaan aikaan, suhtautumiseni riippuu taas siitä, jurotatko seiniin tuijotellen, huuteletko kaverillesi vessakopin oven taakse vai pesetkö kätesi ja samalla (positiivisella mielellä) vilkuilet ympärillesi, jolloin saatan jäädä tarinalle.
Mä en ehkä hirveästi "suhtaudu" ihmisiin ulkonäön perusteella, vaan enemmän käytöksen ja sen asenteen perusteella, mikä jokaisesta jollain tavalla paistaa läpi.
Koska usein törmään uusiin ihmisiin tilanteissa, joissa lapset tai eläimet on osana tilannetta, arvioin kyllä kieltämättä helposti ihmistä jossain määrin siltä pohjalta, mikä on sen suhde ja tapa vuorovaikuttaa sen elollisen olennon kanssa, joka sillä kulkee mukana ja vastuullaan. Se kertoo mulle enemmän, kuin ulkonäkö.