Voisitteko katsoa tämän asunnon ihan mielenkiinnosta "läpi"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Ihmetys";28298245]Siis tossahan mennään ulkokautta kodinhoitohuoneeseen,pesuhuoneeseen ja saunaan???
Ei varmaan ongelma kesällä mutta entäs talvella lasten kanssa 20 asteen pakkasessa??

Mä en ymmärrä yleensäkkään noita jossa mennään ulkokautta..,

Entä pyykinpeu?[/QUOTE]

Eikös sinne kodinhoitohuoneeseen ollut haitariovi keittiöstä?

[QUOTE="poikia3";28298242]No ei kyllä ole! Sillä puolella saat katsella kaksioita kerrostalosta täällä pääkaupunkiseudulla. Huonolta alueelta saattaa saada jopa kerrostalokolmion.[/QUOTE]

So?

Hinnassa on silti puolet ilmaa.

[QUOTE="vieras";28298232]Näin just ja jos toinen haluaa maalata talon eri väriseksi ja toinen ei suostu tai mitä tahansa muuta muutosta, jota toinen haluaa ja toinen ei. Kunta varmasti vaatii tietynlaista yhtenäisyyttä, kun kyseessä on paritalo. Naapurisopu Suomessa yleensäkin saattaa olla aika huono.[/QUOTE]

Jos talon väriä haluaa muuttaa, joutuu täällä Espoossa kyllä hakemaan asialle kaupungin luvan, joten ei ole nyt ihan noin yksioikoista.

[QUOTE="vieras";28298205]Hinnassa puolet ilmaa.[/QUOTE]

Jaa, millä perusteella? Espoossa missään alueelle ei maksa alle 2000e/neliö.
Tuossa on aika halpa neliöhinta.

[QUOTE="poikia3";28298263]Jos talon väriä haluaa muuttaa, joutuu täällä Espoossa kyllä hakemaan asialle kaupungin luvan, joten ei ole nyt ihan noin yksioikoista.[/QUOTE]

Niin, mutta jos toinen haluaa väriä muuttaa ja toinen ei suostu. Kyse siitä. Jos esim. naapuritalo saa luvan maalata ja sitten paritalon toinen asukki haluaa oman talonsakin samanlaiseksi kuin naapuri, mutta toinen puolisko ei suostu. Voi olla ikuista taistelua. Isoissakin taloyhtiöissä taistellaan kaikenmoisista korjaus ym. asioista ja siellä äänestetään ja enemmistö voittaa. Paritalossa hankalaa, jos molemmat vastustaa kaikkea, mitä toinen haluaa parantaa tai muuttaa.

[QUOTE="vieras";28298254]Eikös sinne kodinhoitohuoneeseen ollut haitariovi keittiöstä?[/QUOTE]

Aa-oliko?
No sitten ei mitään...
Katoin kännykällä ja kuva oli niin pieni :(

[QUOTE="vieras";28298255]So?

Hinnassa on silti puolet ilmaa.[/QUOTE]

Sun mielestä on, mun mielestä tuo on jopa halpa. Kuten jo sanoin meidän 30 neliötä pienempi, paremmalla alueella sijaitseva paritaloneliö on kalliimpi kuin tuo asunto.

Kallis on.. esimerkiksi Helsingistä saat metron lähettyviltä Laajasalosta samanlaisen kämpän ja havemmalla, eli tohon alueeseen nähden hinnasta vois tiputtaa pois ainakin 60000e.

Paritalossa on tosiaan miinuspuolena tuo jo aiemmin mainittu eli joistakin remonteista on sovittava naapurin kanssa - riippuu paljon naapurista, miten remonteista pääsee sovintoon.
Kuluja: sähkö, vesi, kiinteistövero, kaukolämpö, jätemaksu, vakuutus...
Ilmanvaihtokanavat suositellaan nuohottavaksi 10v välein, maksaa useampia satasia. Rakennusvuosi 2003 --> kodinkoneet, lämminvesivaraaja yms. Näiden uusimiseen kannattaa myös varautua, nykyään ei tahdo kodinkoneet kestää edes kymmentä vuotta :(
Kannattaa selvittää tarkemmin tuo viemärirasite.
Tontti ei ole kyllä kovin iso.

Ei paha, vaikkakin kylppärin kaakelit ovat pahasti vanhanaikaiset, kaarioviaukot ovat auttamattomasti out ja kulmaliesi tuhlaa älyttömästi tilaa. Nämä ovat kuitenkin pikkuvikoja ja korjattavissa. Ainoa, mikä minua huolettaa on se, että kyseessä on paritalo. Jos naapurin kanssa tulee ongelmia, niin elämästä tulee yhtä helvettiä. Poliisi onkin sanonut, että paritalot pitäisi lailla kieltää.

Muista laskea talon kuluihin lämmön, sähkön ja veden lisäksi myös vakuutusmaksut, kiinteistövero, nuohous (jos takka) ja jätemaksut.

Tuollaisen voisin ostaa heti, jos se olisi omakotitalo. Paritaloa en ostaisi. Yksi iso ongelma oli varastotilan puute. Yläkerran vintti menisi meillä ainakin vieras- ja työhuonekäyttöön. En nähnyt siinä ulkovarastoa. Sellaista tarvitaan aina.

Vielä 70-luvulla tämä ent. Myllykylä oli idyllinen. Perheet rakensivat itse aravatalonsa. Nyt alue on tupaten täynnä taloja ja sitä ei entisekseen tunnista. Palvelut alueella ovat edelleen onnettomat. Nätti talo ja siisti sisältä, ei siinä mitään. Osta pois, jos tykkäät.

Toi viemärirasite on rasite nimenomaan sille naapuritontille, koska se viemäri tulee tälle tontille toisen tontin kautta.

"Viemärirasite naapurikiinteistön kautta tälle kiinteistölle"

Ja kiinnitykset on hyvä kun niitä on riittävästi, kaupan päälle ne tulevat "ilmaiseksi", kun niitä eitarvi itse hankkia. Tässäkin (kun on aika uusi asunto) varmaan on ns. "ikuisesti" voimassaolevat kiinnitykset, joita ei tarvi uusia.

Tässähän paritaloja yhdistää varastot, joten lähes omakotitalon veroinen vaihtoehto, kun asuinhuoneistoilla ei ole yhteisiä seiniä.

[QUOTE="vieras";28298398]Paritalossa on tosiaan miinuspuolena tuo jo aiemmin mainittu eli joistakin remonteista on sovittava naapurin kanssa - riippuu paljon naapurista, miten remonteista pääsee sovintoon.
Kuluja: sähkö, vesi, kiinteistövero, kaukolämpö, jätemaksu, vakuutus...
Ilmanvaihtokanavat suositellaan nuohottavaksi 10v välein, maksaa useampia satasia. Rakennusvuosi 2003 --> kodinkoneet, lämminvesivaraaja yms. Näiden uusimiseen kannattaa myös varautua, nykyään ei tahdo kodinkoneet kestää edes kymmentä vuotta :(
Kannattaa selvittää tarkemmin tuo viemärirasite.
Tontti ei ole kyllä kovin iso.[/QUOTE]

Omakotitalossakin pitää yllättävän monista remonteista sopia naapurin kanssa ja hakea lupa kaupungilta, joten ei tuo ole mikään ongelma.

Eniten minua ihmetyttää tuo kaukolämmön hinta. En tunne Espoota sen kummemmin, mutta tuo hinta on todella järkyttävä, itse kun maksan puolet vähemmän kuussa ja kuitenkin isosta kaupungista kyse. Kaveri kävi juuri oikeustaistelua naapurikunnassa, kun heille oli tonttia ostettaessa mainostettua halpaa kaukolämpöä, noin 40 € kuussa ja todellinen hinta olikin melken 80 euroa. Maksaako kaukolämpö todellakin yli satasen kuussa Espoossa??

[QUOTE="Ihmetys";28298245]Siis tossahan mennään ulkokautta kodinhoitohuoneeseen,pesuhuoneeseen ja saunaan???
Ei varmaan ongelma kesällä mutta entäs talvella lasten kanssa 20 asteen pakkasessa??

Mä en ymmärrä yleensäkkään noita jossa mennään ulkokautta..,

Entä pyykinpeu?[/QUOTE]

keittiöstä on kulku kkhuoneeseen . seinässä "haitarioven" kuvake.

Yhteistyössä