Voisitteko auttaa? Kertoisitteko mikä meikkivoide ja puuteri tai yhdistelmä tms olisi hyvä todella pintakuivalle iholle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Mielellään kerro ihan merkki, että osaan käydä ostamassa. Ihoni on hyvässä kunnossa, ei finnejä, aika tasainen. Silmänaluset ovat yleensä aika tummat, joten mitä niihin? Koko kasvoissa iho on todella todella pintakuiva. Suihkun jälkeen ihoa alkaa heti kiristää, joten käytän aina kosteusvoidetta ja silmänalusvoidetta. Millaista meikkiä suosittelette iholleni?

Itse en ole paljon puutereita yms käyttänyt juuri sen takia, että jonkun kun olen ostanut niin se ei ole käynyt iholleni ollenkaan vaan iho on alkanut hilseillä. En edes muista mitä olen kokeillut, viimeksi yli kolme vuotta sitten. Ihosta kertoo paljon se, että häämeikkikin hilseili kasvoilla vaikka sen teki ihan ammattilainen. Kävin koemeikissä ja iho kuivui. Häämeikkiä varten kosteutin ihoa kosmetologin antamilla aineilla ja hän vielä häämeikkiä tehdessään laittoi jotain aineita ja käytti ihotyypille sopivia aineita. Silti noin 4-5 tunnin kulutta iso hilseili kamalasti :(

Niin mitä tähän nyt uskaltaisi käyttää? Mieluiten mahd. huomaamatonta ja kevyttä, mutta vähän ihoa tasoittamaan. Ja nuo tummat silmänaluset pitäisi saada piiloon. Hiukseni ovat kullanvaaleat ja iho tosi vaalea, ikää 30 vuotta.

lavera!!! kuivan ihon rasva ja kosteuttava sävyttävä päivävoide ja puuteri, täydellinen yhdistelmä!!
ja esim allergiakauppa.fi myy =) näistä sain itse vinkin palstalta ja olen ollut niiiiiiin onnellinen!!

lumenen tummien silmänalusten peitevoide on ihan jees (tai sitten yves saint laurentin valokynällä saa myös hyvin peitettyä tummat aluset). lisää myös _kunnon_ kosteusvoiteen päälle jokin mineraalipohja. suosittelen hankkimaan tuotteen, joka on 100% mineraalia. esim. tällä merkillä on hyviä tuotteita: http://www.kicksbeauty.fi/meikit/kicks_suosittelee/bareminerals/. jos on pintakuiva iho, niin en käyttäisi puuteria laisinkaan. sitähän käytetään tasoittamaan kiiltävyyttä, ja hilseilevällä iholla ei ole sitä ongelmaa.

[QUOTE="vieras";21975447]lavera!!! kuivan ihon rasva ja kosteuttava sävyttävä päivävoide ja puuteri, täydellinen yhdistelmä!!
ja esim allergiakauppa.fi myy =) näistä sain itse vinkin palstalta ja olen ollut niiiiiiin onnellinen!![/QUOTE]

Siis netistäkö vain saisi? En varmaan osaa tilata oikeaa sävyä netin kautta. Onko nuo kaikki erikseen vai jokin yhdistelmätuote? Anteeksi, olen ihan avuton näissä :ashamed:

Meikkivoiteista en oikein osaa sanoa, mutta suosittelen hankkimaan kosteuttavan seerumin/tehokosteuttajan (laitetaan ennen voidetta), se auttaa jo paljon! Puuterina paras meikin kiinnitykseen on irtopuuteri, jos sitä ylipäätään tarvitsee. Valokynä on oiva apu tummiin silmien alusiin, toki voidemaisempia (peittävämpimiä) vaihtoehtojakin löytyy.

lumenen tummien silmänalusten peitevoide on ihan jees (tai sitten yves saint laurentin valokynällä saa myös hyvin peitettyä tummat aluset). lisää myös _kunnon_ kosteusvoiteen päälle jokin mineraalipohja. suosittelen hankkimaan tuotteen, joka on 100% mineraalia. esim. tällä merkillä on hyviä tuotteita: bareMinerals. jos on pintakuiva iho, niin en käyttäisi puuteria laisinkaan. sitähän käytetään tasoittamaan kiiltävyyttä, ja hilseilevällä iholla ei ole sitä ongelmaa.

Mitä tarkoittaa tuo "kosteusvoiteen päälle jokin mineraalipohja"? :ashamed: Mitä siis laitan sen kosteusvoiteen päälle.

Voiko tuota silmänalusten peitevoidetta käyttä ihan yksinään vai erottuuko se selvästi iholta jos ei ole mitään muuta kasvoilla?

Siis netistäkö vain saisi? En varmaan osaa tilata oikeaa sävyä netin kautta. Onko nuo kaikki erikseen vai jokin yhdistelmätuote? Anteeksi, olen ihan avuton näissä :ashamed:

en ostaisi kuivan ihon tuotteita pintakuivalle iholle. jos siis tiedät, että sulla on pintakuiva iho. kannattaisi ennemmin ostaa sekaihon rasvoja ja laadukkaita sellaisia (esim. apteekista voi kysyä asiantuntevaa neuvoa). tosin nyt kun talvi on alkamassa, niin saatat tarvita rasvaisemman tuotteen kuin kesällä. ikävä kyllä sopiva tuote itselle ei löydy kuin kokeilemalla.

Mitä tarkoittaa tuo "kosteusvoiteen päälle jokin mineraalipohja"? :ashamed: Mitä siis laitan sen kosteusvoiteen päälle.

Voiko tuota silmänalusten peitevoidetta käyttä ihan yksinään vai erottuuko se selvästi iholta jos ei ole mitään muuta kasvoilla?

olen siis edellinen kommentoija. kosteuta ensin kasvot hyvin kosteusvoiteella, jonka jälkeen sudit isolla sudilla (kabuki-sivellin on paras. kannattaa kysyä tällaista jonkin ison tavaratalon kemppariosastolta) vähän kerrallaan mineraalipohjaa kasvoille (se on siis jauhemaista). jos silmänaluset ovat vielä tämän jälkeen tummat, niin sitten lisäät peitevoidetta silmien alle. ja olen itse käyttänyt sitä myös yksinään, ilman meikkipohjaa. ja unohtaisin ainakin talveksi sen puuterin, kun iho on muutenkin jo kuivempi ja hilseilevämpi.

Ekaksi lause "suihkun jälkeen ihoa kiristää".

Naamasta?
Sä siis peset naaman suihkusaippualla?

Tottakai se kiristää jos no siihen taipuvainen!!!

=)

Vaihda kasvojen pesu kasvojenpesuaineeseen, meikinpoistoaineet sun muut heti ekaks.

Mihin sä tarvitset puuteria, jos sulla on kuiva iho? Yleensä puuterilla estetään kasvojen kiiltely.

Mary Kaylla on tosi hyvä meikkivoide, ohut eikä ainakaan omaa ihoani kuivata. Tummiin silmänalusiin voi pihistäen laittaa Lumenen peitevoidetta (paletti maksaa n. 16e, esim. Sokoksista) tai panostaen Joe Blascon peitevoidetta (40e mutta riittää kepeästi vuodeksi).

[QUOTE="vieras";21975646]Mihin sä tarvitset puuteria, jos sulla on kuiva iho? Yleensä puuterilla estetään kasvojen kiiltely.

Mary Kaylla on tosi hyvä meikkivoide, ohut eikä ainakaan omaa ihoani kuivata. Tummiin silmänalusiin voi pihistäen laittaa Lumenen peitevoidetta (paletti maksaa n. 16e, esim. Sokoksista) tai panostaen Joe Blascon peitevoidetta (40e mutta riittää kepeästi vuodeksi).[/QUOTE]
Tummiin silmänalusiin kannattaneen myös testata ihan sy-voidetta (myös) ;)

Yhteistyössä