Voisitko seurustella pyörätuolia käyttävän kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Voisin, entä sinä
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Kyllä mä voisin, tosin en kauheasti pystyisi fyysisesti varmaan auttamaan jos olisi kuitenkin normaalikokoinen mies kyseessä.
Mutta meidän perhetuttu on halvaantunut vyötäröstä alaspäin ja hän pärjää uskomattoman hyvin ihan itsekseen, koti on laitettu sopivaksi ja käsivoimillaan saa itsensä nostettua jne.
Eli jos olisi tälläinen "riippumattomampi" tapaus, niin ei se pyörätuoli mikään ylitsepääsemätön este olisi,

"yyhoo"
Riippuu vähän, millainen tapaus on kyseessä. Fyysisen auttamisen kanssahan itsekin olisin pitkälti "pois pelistä" tuon selän takia (eli miksikään varsinaiseksi omaishoitajaksi en voisi varmaan ruveta), mutta onhan maailma täynnä apuvälineitä. Mutta jos tyyppi muuten fiksu ja mukava ja omaa vammastaan huolimatta hyvän elämänasenteen, niin ei se pyörätuoli ole mikään este. Korkeintaa hidaste joissain asioissa.

nojuu
Jos oma mies joutuisi pyörätuoliin niiin eipä se olisi suhteen loppu tietenkään. ja varmaan miksi ei olisi voinut aloittaakin seurustelua tuolissa olevan kanssa, riippuisi todella paljon siitä, miten hän itse asiaan suhtautuu ettei surkuttele ja kaiketi vähän sekin toimisko "alakerta"..

"vieras"
Jos hän muuten olisi "elämäni mies" kaikin puolin, niin tuskin pyörätuoli olisi este. Kenenkään omaishoitajaksi en ryhtyisi, eli todella itsenäisesti pärjäävä henkilön täytyisi olla. Arvostan suuresti myös urheilullisuutta ja terveitä elämäntapoja, joten pyörätuolista huolimatta liikunnallinen mies kelpaisi kyllä.

Mutta jos nyt aivan puhkirehellinen olen, niin en ehkä päästäisi tunnetasolla ketään pyörätuolimiestä niin lähelle itseäni, että jonkinlaista ystävyyssuhdetta syvempää voisi kehkeytyä. Eli ehkä tuolla takaraivossa kuitenkin on pieni ajatus, että ei kiitos...

Yhteistyössä