Voisitko luottaa niin sokeasti toiseen, että talo laitettaisiin vain toisen nimiin ja

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
ittekin kuitenkin osallistuisit maksamiseen?

Mä en suostuisi tuollaiseen koskaan vaan talo pitäisi olla kumpienkin nimissä jos sitä kerran kumpikin maksaa. Ja jos homma hoidettaisiin niin, että mies esim. maksaa lainan ja nainen ruoat yms, niin kyllä se silti kuuluu kummallekin se talo. Yhtälailla se nainen siinä perheestä pitää huolta.

vaikka onkin ikävä sanoa, niin mitä vaan voi tapahtua.
eli kun yhdessä maksetaan ja yhteiseksi ostetaan, niin tietty kummankin nimiin.
eikä se ole mun mielestä mikään epäluottamuslause (vältti) toista kohtaan. minusta enemmänkin outoa, jos toinen vaatii, että laitetaan vain hänen nimiinsä.

no tuota...meillä on sellainen tilanne, että asunto on miehen nimissä. Hän myös lyhentää lainaa. Muutin tänne asumaan, kun miehellä oli jo tämä asunto. Mä maksoin yhtiövastikkeen ja ruoat. Nyt toki olen hoitovapaalla ja miehen kontolla lähes kaikki.
Seuraava ostamamme talo tulee puoliksi. Molemmille tulee myös lainaa.

mutta jos tietää että meinaa tulevaisuudessa ostaa vielä toisen asunnon niin silloinhan se kannaattaa laittaa vaan toisen nimiin, kun ensiasunnon ostajan myydessä ei tarvitse maksaa veroja

Me ollaan ostamassa taloa miehen nimiin.
Vähän samantaipaisilla mietteillä kuin makkarasiili liikenteessä.
Vuokra ja lähes kaikki asumiskustannukset menee puoliksi jo nyt, niin miksi en maksaisi osan lainastakin.Mieluummin makselen taloa kuin tätä kt-kämppää turhasta.

Enkä mä muutenkaan tahdo molempien nimiin lainoja kun jos sattuu että ero tulee niin siinä sitten maksellaan toisia ulos talosta jne :whistle:

Juuri oli tapaus tuttavapiirissä kun mies joutui ostamaan vaimonsa ulos talosta kun eivät saaneet myytyä taloa milllään.

Alkuperäinen kirjoittaja Makkarasiili:
Meillä on vaan miehen nimissä, väliaikanen ratkasu joten mulle jää vielä se ensiasunnon ostajan etu.
Lopullinen koti tulee sitten ihan yhteiseks.

Me tehtiin sama temppu. Ensiasunto oli vain minun nimissäni. Tosin oltiin naimisissa, että eron sattuessa toinen olisi saanut osansa.

Meilläpä on sillain, että talo on molempien nimissä mutta asuntovelka on vaan mun nimissä :)
Tähän on selkeä syy miksi näin tehtiin, mutten tässä sitä halua kertoa. Mutta luotto pelaa 100 %:sti, ei kyllä olla eroamassakaan, vaikka eihän elämästä ikinä tiedä.. Mutta kyllä meillä on muilla papereilla ja testamenteilla varmistettu, että kummallekkin jää rahaa sen verran kuin on tasapuolista !

Halusin kaiken kummankin nimiin jo silloin, kun seurusteltiin. Kyse ei ollut luottamuspulasta, vaan pelkäsin, että jos mies sattuu kuolemaan, niin appivanhemmat perii kaiken, enkä todellakaan halunnut alkaa heidän kanssaan riitelemään omaisuudesta. Nyt, kun ollaan naimisissa ei ole enää mitään väliä, koska perimme lasten kanssa omaisuuden joka tapauksessa.

Yhteistyössä