Voisitko kuvitella tekeväsi töissä pelkästään yövuoroa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ainoastaan siis yötä.

Mitä tämä tarkoittaa:" Kelpoisuutena edellytetään tehtävään soveltuva sosiaali- ja
terveysalan perustutkinto tai muu vastaava tutkinto. Palkkaus määräytyy KVTES:n mukaan."

Kyseessä hoitajan vakituinen paikka kehitysvammaisten hoitokodissa, minua kiinnostaisi kyseinen ala ja yötyö sopisi minulle, paremmin kuin hyvin. Mutta mitä tuo kohta " muu vastaava tutkinto " tarkoittaa. Ja paljon tuossa olisi palkka suunnilleen?

Sitten aivan umpityhmä kysymys, jos on monta lasta ja olet hoitanut heitä monta vuotta kotona , niin katsotaanko sitä hyvällä tälläisissa työpaikoissa, että onko se ns."työ"kokemusta. *naurakaa vaan :D *

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Tein jonkun aikaa 7yötä 6vapaata, ihan kauheeta oli. Ei sovi mulle

Mikä siinä oli mielestäsi kauheeta??

ap

No eka viikko meni hyvin, sain nukuttua päivällä. Mutta jatkossa en saanut nukuttua, yöviikkoina ei ollut mitään sosiaalista elämää kun sitä vaan oli töissä ja nukkui :/ Ja mulla ei ollut ees lasta silloin.
Ja loppuviikosta olin jo niin pökkylä et pelkäsin ajaa autookin...koko vapaa viikko meni rytmin opettelemiseen ja sit taas alkokin yöt :/

Mutta joskus vois vielä kokeilla semmosta et olis kaks yötä kerrallaan ja pai vapaata..ehkä sellanen vois toimia mulla.. :)

Vastaava tutkinto= esimerkiksi ulkomailla koulutuksensa hommannut.

Ennen raskautta tein hyvin pitkälle yövuoropainoitteista työtä, josta pidin kovastikkin. En kokenut yövuorojen tekoa yhtä rankaksi kuin esim. aamu-ilta-aamu-ilta-aamu -rytmiä. Tosin itsellä työtä helpotti sekin, että yötyössä ei tarvinnut olla yksin, vaan seurana valvoi kaksi muutakin. Työ itsessään oli yölläkin aina työntäyteistä, niin aika kului helposti. En sitten tiedä minkälaista työtä tuo ylläoleva olisi.

olen tehnyt pelkkää yötyötä monta vuotta ennen lasten syntymää, raskausajat mukaan lukien. tällä hetkellä olen töissä muistelemassa vanhaa :D ja meinaan heti ruveta taas valvomaan,kun lapset pärjäävät keskenään kotona.

jos tuo työpaikka on koivukodissa,niin olen kuullut siitä paikasta vain huonoa ja siel olis nytkin paikkoja vissiin auki. raskasta työtä, kuvittelisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miu Mau:
olen tehnyt pelkkää yötyötä monta vuotta ennen lasten syntymää, raskausajat mukaan lukien. tällä hetkellä olen töissä muistelemassa vanhaa :D ja meinaan heti ruveta taas valvomaan,kun lapset pärjäävät keskenään kotona.

jos tuo työpaikka on koivukodissa,niin olen kuullut siitä paikasta vain huonoa ja siel olis nytkin paikkoja vissiin auki. raskasta työtä, kuvittelisin.

Ei ole koivukodissa .

ap :)

Ennen muksua kun olin töissä, teinkin pelkkää yötä.
Sopi mulle mainiosti, tällänen yökyöpeli ja aamuntorkku kun olen.

Tosin, mä valitsin ite kuinka monta vuoroa teen viikossa ja montako vuoroa teen putkeen ja montako vapaata pidän, se helpotti jaksamista todella paljon.

voisin kuvitella ja teenkin kohta kaksi vuotta 7 yötä ja 7 vp, enkä lähe kirveelläkään päivätöihin.
Mulle ainakin tosi helppoa, nukun työviikolla n. 6-7h päivällä ja sitten vain "pöllöilen" loppu päivän kotona ja illalla taas töihin.

En enää lähde yötöihin. :| Olin nuorena lukiolaisena grillillä yötöissä( 22-05) useamman vuoden viikonloppuisin ja lomalla ym. ja ennen perhettä ja raitistumistani ravintola-alalla ilta ja yötöissä pelkästään monta vuotta. No thanks, ei sovi mulle enää. Mie mieluumin nukun öisin jos mahdollista.

edit: Voisin kyllä mennä vaikka klo 5 tai 6 aamulla töihin jos pääsis sit 12-14 jo kotiin. :D Eli aikainen aamuvuoro sopis mulle.

Tarkoittanee lähihoitajan tutkintoa ja koska keva-alasta kyse on siellä olemassa vanhoilla tutkintonimikkeillä vajaamielishoitajia, kehitysvammahoitajia ja mielenterveyshoitajia, jotka taidoiltaan rinnastetaan vielä toistaiseksi lähihoitaja nimekkeeseen.

Todennäköisesti kyseinen firma tarjoaa jaksotyössä tehtävää yötyötä, jolloin kolmen viikon työvuorolistalla kuusi vapaapäivää.

Mutta soita sinne ja kysy mitä olis tarjolla :wave:

Oikein hyvin yötyö minulle sopisi. Aikoinaan olen tehnyt vakiyökkönä töitä rytmillä 7 yötä 6 vapaata. Hyvin pääsin yörytmiin ja taas takaisin päivärytmiin. Ja pienten lasten kanssa se oli ihana työrytmi, koska minun nukkuessani lapset olivat hoidossa ja vapaapäivinä hoidin sitten lapsia kotona, joten hoitopäiviä päivähoidossa tuli paljon vähemmän kuin päivätöitä tehdessä.
Tuo koulutusvaatimus mielestäni tarkoittaa että työhön vaaditaan ns kouluasteen tutkinto, joita siis ovat perushoitaja ja lähihoitaja ja muut vastaavat.

Yhteistyössä