Voisitko jättää vähän alle 2 vuotiaan 11 vuotiaan vahdittavaksi tunniksi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En niin että olisin pois kotoa, mutta niin et lapset olis vaikka alakerrassa ja itse vaikka pyykkäisin/ompelisin yläkerrassa, niin voisin. Eli kun itse olisin huutomatkan päässä niin pärjäisivät, mutta ajattelen että vastuu on liian suuri jos en ole huutomatkan päässä, jos pienempi vaikka laittaa jotain suuhun ja meinaa tukehtua tms.

Jos mietin vaikka tuota naapurin 11-vuotiasta, niin kovin on vastuuntuntoinen ja osaava. Ja jos mietin vaikka omaa esikoistani hieman alle 2 v iässä, niin kovin oli helppo lapsi, puhui selkeästi, ei kiukutellut, ei tehnyt pahojaan.

Eli tuollaisen parivaljakon voisin.

Jotain toista parivaljakkoa taas en.

no riippuen siitä alle 2 vuotiaasta,onko helppo napero vai ei..jos ei vaatisi mitään erityistaitoja tai kikkoja,niin jättäisin kyllä omalle 11 v:lle..
itse olin 7 v:nä naapurin taaperoita vahtimassa silloin tällöin ja kaikki selvittiin hengissä ja ruhjeitta aina :)

Omaa 2-vuotiasta en jättäisi kenenkään alle 18-vuotiaan hoivaan, on nimittäin sen verran kova menijä ja hirvee uhmis. Mut jos olis rauhallinen 2-vuotias ja 11-vuotias vastuuntuntoinen jne. niin voisin ehkä, riippuen siitä miten kauas itse olisin menossa...

Monenmamma
Meidän nyt 12v tyttö olis kyllä jo vuosi sitten pärjänny meidän kuopuksen kanssa, jos se olis sen ikäinen kuin nyt on (vauvan kanssa en häntä jättänyt) kuopus on siis nyt reilu puolitoista.

Toisaalta meidän 11v poika on sellainen haaveilija, etten jättäisi kuopusta hänelle kuin ehkä 20min ajaksi jos olis pakko.

huooh
Meillä naapurin 9 vuotias vahtii omia sisarruskiaan, 2 ja 3 vuotiaat. Olin lentää selälleni kun näin että olivat keskenään uimassa... Kerran ilmaantuivat toiselle naapurille kylään, kysymättä ja viipyivät 5 tuntia, siihen asti kunnes naapurin täti ajamalla ajoi lapseet pois.
Omasta mielestäni tuo oli jo jonkinlaista heitteellejättöä kun ei lasten äitikään kaivannut heitä koko sinä aikana. Vastauksena kysymykseen, en jättäisi vielä niin nuorelle!

Yhteistyössä