Voisitko harkita parisuhdetta alemman tason miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tarkoitan jotain raksamiehiä, turukkikuskeja, varastomiehiä, postinjakajia, rekkakuskeja yms.

Itse en, vaan arvostan sitä, että mies on korkeampaa tasoa. Kuten minäkin olen.
Joskus ennenvanhaan ihmisarvo oli riippuvainen ammatista myös Suomessa. Naisten arvo laskettiin miehen ammatin perusteella. Joku taitaa mielessään elää vielä viime vuosisadalla?
 
vierailija
Voi hyvin ja hyvää päivänjatkoa Alepa-täti!
Kiitos sitä samaa!
Srk-lehdessä oli paljon luettavaa. Takakannen vinkistä katsoin Keskusteluja kryptassa aiheena Toivo.
Tuskin viihdyn pidempään tällä palstalla.
Nautin eläkepäivistä ja iloitsen lapsenlapsestani.
Tarkistin tietosanakirjasta Krisha-munkin oikeinkirjoituksen. Heillä on temppeli tässä lähellä. Sama rakennus jossa aikoinaan kokoontui vertaisryhmäni.
Olisi mukava taas käydä lukupiireissä.
Hyvää äitienpäivää kaikille maailman äideille!
 
vierailija
Kiitos sitä samaa!
Srk-lehdessä oli paljon luettavaa. Takakannen vinkistä katsoin Keskusteluja kryptassa aiheena Toivo.
Tuskin viihdyn pidempään tällä palstalla.
Nautin eläkepäivistä ja iloitsen lapsenlapsestani.
Tarkistin tietosanakirjasta Krishna-munkin oikeinkirjoituksen. Heillä on temppeli tässä lähellä. Sama rakennus jossa aikoinaan kokoontui vertaisryhmäni.
Olisi mukava taas käydä lukupiireissä.
Hyvää äitienpäivää kaikille maailman äideille!
Täytyypä köydä vielä anna.fi sivulla.
 
vierailija
Kunhan käy töissä tai opiskelee tavoitteellisesti ja nauttii siitä sekä on ylpeä siitä. En ole ikinä ymmärtänyt kumppanin valintaa ammatin perusteella. Mun mielestä tasoon ja sopivuuteen vaikuttaa ihan eri asiat. Mulla on amk-tutkinto. Miellän ammattini duunaritason työksi.
 
Tarkoitan jotain raksamiehiä, turukkikuskeja, varastomiehiä, postinjakajia, rekkakuskeja yms.

Itse en, vaan arvostan sitä, että mies on korkeampaa tasoa. Kuten minäkin olen.


En ole koskaan viehättynyt kenestäkään hänen tilipussinsa tai koulutuksensa vuoksi. Niistä on usein enemmän haittaa kuin hyötyä. Toiset helposti kuvittelee paikkaavansa viehätysvoimansa puutteen asemalla.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
En ole koskaan viehättynyt kenestäkään hänen tilipussinsa tai koulutuksensa vuoksi. Niistä on usein enemmän haittaa kuin hyötyä. Toiset helposti kuvittelee paikkaavansa viehätysvoimansa puutteen asemalla.
En minäkään. Olen tavannut pari varakasta miestä mutta ei napannut. Kumpikaan ei miellyttänyt mua. Olen ollut suhteessa vain duunarien kanssa.
 
Mitä enemmän miehellä on rahaa ja yhteiskunnallista asemaa, sitä kiinnostuneempia naiset ovat. Joka muuta väittää valehtelee.
Jotkut naiset.
Yhtälailla voisin väittää, että miehet haluavat teinivaimoja.
Useimmiten ihmiset taitaa kuitenkin viihtyä parhaiten omassa ikäluokassaan ja omassa varallisuusluokassaan. Nämä stereotypiat ovat varsin marginaalisia.

On myös arvelluttavaa väittää, etteikö kukaan nainen voisi aidosti rakastua mieheen, jolla on rahaa ja valtaa. Miksei? Ovatko he persoonaltaan niin viallisia, että ainut viettävyystekijä heissä on heidän rahansa tai valtansa. Aivan yhtä näköalatonta on väittää, että kaunis nainen saa miehiä vain ulkoisella habituksellaan. Eikö heissä tosiaan voi olla mitään syvempää ulottuvuutta?

Minusta tarinat naisten pärjäämisellä vain ulkonäöllän tai miesten pärjääminen lompakollaan on aikalailla näitä ihmisiä väheksyvää ja samalla oman erityisyytensä yliarvioimista. Olen törmännyt elämäni aikana aivan yhtämoneen köyhään törppöön kuin rikkaseen törppöön. Yhtälailla olen törmännyt useaan rumaan typerykseen kuin kauniiseenkin. Onglema vain on se, että kukaan ei kiinntä huomiota näihin tyhmiin ja köyhiin näkymättömiin ihmisiiin.

Jotenkin toisaikasista luokittelua ja itsensä korostamista.

Varmasti jokainen vastuuntuntoinen aikuinen viehättyy toisesta vastuuntuntoisesta aikuisesta, mutta koulutuksella ei ole mitään tekemistä vastuuntunnon kanssa.
On eittämättä selvää, että ammattikoulunsa kesken jättänyt pitkäaikaistyötön päihdeongelmainen ihminen ei varmasti ole millään parisuhdemarkkinoilla kovassa huudossa. Se on pelkästään järkevää. Ihminen joka ei saa edes omaa elämäänsä kasaan, ei varmasti ole se, joka kannattelee tiukan paikan tullen parisuhdetta.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Täytyypä käydä vielä anna.fi sivulla.
Kirjoitusvirheet rassaavat. Köydä ja käydä.
Lohdutukseksi totean, että vaikka löytäisitte kuinka tasokkaan ja sopivan puolison, elämässä voi käydä kalpaten. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Tärkeintä on viihtyä nahoissaan ja osata elää yksin.
Kävin anna.fi sivulla. Anna Perho kirjoitti kolumnissaan samoista asioista kuin olen kirjoittanut vuosikymmenien aikana.
En ole koskaan elättänyt itseäni kirjoittamalla. Hesari on vielä lukematta enkä ole käynyt netin uutissivuilla.
Bill Gates laittoi vaimonsa kanssa lusikat jakoon. Heillä jos keillä oli varaa laittaa rahaa parisuhdeterapioihin. Ehkä olisin ollut paras neuvoja. Vitsailin kerran edesmenneelle sisareni miehelle, että olen Suomen paras terapeutti. Hän vastasi puolileikillään, että niin oletkin.
Meistä kukaan ei ole täydellinen, ja se on maailman paras asia.
Olen kiitollinen lasteni isälle, että hän laittoi minut maailman parhaaseen elämänkouluun.
Uutta miestä en ole kaivannut. Nuoruudessa tuli humuttua kiintiö täyteen.
Olen pyörinyt tällä palstalla viime joulukuusta lähtien. Nyt pamautan kirjan kannet kiinni.
Kaunis kiitos virkistävästä seurasta. Jos jäi joku kirjoitusvirhe, en käy sitä enää korjaamassa.
 
vierailija
Mitä enemmän miehellä on rahaa ja yhteiskunnallista asemaa, sitä kiinnostuneempia naiset ovat. Joka muuta väittää valehtelee.
Tottahan tämä on, mutta ei koko totuus. Korkea koulutus, arvostettava ammatti, rahan määrä, hyvä ulkonäkö, sosiaaliset taidot, iso penis, osaaminen säbgyssä, oikeanlaiset arvot ja muut tällaiset jutut vaikuttavat todella paljon. Tietenkin on myös niitä ns. pinnallisen tason ulkopuolisia asioita, jotka vaikuttavat paritumiseen, mutta on täyttä tuubaa sanoa, että työtön bussikuski mahaläskeillä on samalla lähtöviivalla komean talousjohtajan kanssa oli tuo bussikuski miten mukava, hellä ja rakastava ihminen tahansa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä