Voisitko harkita parisuhdetta alemman tason miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos olit tuo, joka heitti tuon huonon läpän, niin kyllähän siitä vain sai sellaisen käsityksen, että raksamiehille sun muille "alempiarvoisille" kelpaa sun mielestä lähäri, jota täällä yleisesti haukutaan keskusteluissa, tai että lähäri ei voi olla kuin ns. perusduunarin kanssa. Koska "taso".
Typerää.

Se, millaisen puolison haluaa, ei määräydy yksinomaan jonkun ammatin perusteella. Kyllä siinä painottuu aivan muut asiat.
Me kaikki valitsemme puolison, joka on samalla tasolla mitä tulee tunne-elämän kehitykseen, se on ainut asia, joka ratkaisee.
 
vierailija
Provo tai ei, niin turhan paljon on ihmisiä, jotka katsovat oikeudekseen arvottaa, luokittella ja ennen kaikkea väheksyä toisia. Jokainen täällä on tärkeä, arvokas ja merkityksellinen.
Mun käy sääliksi ihmistä, joka yrittää korottaa omaa ihmisarvoaan koulutuksellaan kukkoilemalla. Tuollainen ihminen ei ole ymmärtänyt elämästä yhtään mitään.

Tiedostamaton, sisäinen arvottomuudentunne pakottaa monet narsistit keksimään keinotekoisia syitä korottaa omaa ja alentaa toisten ihmisarvoa. Tyypillistä on, että keskitytään yhteen asiaan ja unohdetaan kokonaisuus. Kun kuvittelee olevansa arvokkaampi, voi hetkeksi paeta omaa arvottomuuden tunnetta. Narsistit ovat korkeintaan 2 vuotiaita emotionaalisesti. Aito tunne omasta ja toisten arvosta saadaan kun ollaan emotionaalisesti aikuisia.
 
vierailija
Tarkoitan jotain raksamiehiä, turukkikuskeja, varastomiehiä, postinjakajia, rekkakuskeja yms.

Itse en, vaan arvostan sitä, että mies on korkeampaa tasoa. Kuten minäkin olen.
Millainen henkilö kirjoittaa tällaisen provon? Onko hän onnellinen, taspainoinen, positiivisesti toisiin suhtautuva, kypsä aikuinen vai jotain muuta? Haluaako hän levittää hyvää mieltä, nostaa tunnelmaa huumorilla, jakaa positiivisen mielialansa täällä? Osoittaako hän kirjoituksellaan omaavansa piirteitä, jotka tekevät hänesta tavoitellun parisuhdemarkkinoilla?

Mikä on tämän provon tarkoitus? Loukata ja tuottaa pahaa mieltä, jotta oma paha mieli lievittyisi? Tekstistä välittyy toisten halveksunta, miten se vaikuttaa henkilön ihmissuhteisiin? Rajoittunut, yhteen asiaan jumittunut tapa arvottaa ihmisiä kielii epäkypsästä, osa-objekti tasolle jääneestä ihmissuhdemallista. Minne unohtui kokonaisuus, ihmisen kaikki ominaisuudet? Onko tämä henkilö yhtä sokea parisuhteessaan kuin tässä aloitteessa? Jos, niin kuka haluaa suhteeseen hänen kanssaan? Millaiseen parisuhteeseen pystyy henkilö näillä ominaisuuksilla, kelpaisiko hän edes rekkakuskille jos hakee aikuisen kypsää seuraa? Mitä väliä, jos on pikkulapsen emotionaalinen kypsyys, kunhan on korkeesti koulutettu???
 
vierailija
Millainen henkilö kirjoittaa tällaisen provon? Onko hän onnellinen, taspainoinen, positiivisesti toisiin suhtautuva, kypsä aikuinen vai jotain muuta? Haluaako hän levittää hyvää mieltä, nostaa tunnelmaa huumorilla, jakaa positiivisen mielialansa täällä? Osoittaako hän kirjoituksellaan omaavansa piirteitä, jotka tekevät hänesta tavoitellun parisuhdemarkkinoilla?

Mikä on tämän provon tarkoitus? Loukata ja tuottaa pahaa mieltä, jotta oma paha mieli lievittyisi? Tekstistä välittyy toisten halveksunta, miten se vaikuttaa henkilön ihmissuhteisiin? Rajoittunut, yhteen asiaan jumittunut tapa arvottaa ihmisiä kielii epäkypsästä, osa-objekti tasolle jääneestä ihmissuhdemallista. Minne unohtui kokonaisuus, ihmisen kaikki ominaisuudet? Onko tämä henkilö yhtä sokea parisuhteessaan kuin tässä aloitteessa? Jos, niin kuka haluaa suhteeseen hänen kanssaan? Millaiseen parisuhteeseen pystyy henkilö näillä ominaisuuksilla, kelpaisiko hän edes rekkakuskille jos hakee aikuisen kypsää seuraa? Mitä väliä, jos on pikkulapsen emotionaalinen kypsyys, kunhan on korkeesti koulutettu???
Muuten hyvä kirjoitus, mutta ”edes rekkakuskille” on lapsus.
Sisareni ajaa rekkaa ja on ylpeä ammatistaan. Miten paltalainen suun panisi, jos alalle ei olisi tulijoita?
Voisi olla vaikeampaa notkua netissä provoilemassa.
Katsoin vähän aikaa sitten Yle Areenalta tämän elokuvan. Kätilö löytää elokuvassa hyvän kumppanin rekkamiehestä.
 
vierailija
Muuten hyvä kirjoitus, mutta ”edes rekkakuskille” on lapsus.
Sisareni ajaa rekkaa ja on ylpeä ammatistaan. Miten paltalainen suun panisi, jos alalle ei olisi tulijoita?
Voisi olla vaikeampaa notkua netissä provoilemassa.
Katsoin vähän aikaa sitten Yle Areenalta tämän elokuvan. Kätilö löytää elokuvassa hyvän kumppanin rekkamiehestä.
En tarkoittanut alentaa rekkakuskia, mutta ymmärrän että voihan sen noinkin tulkata. Mainitsin rekkakuskin koska kirjoittaja oli ottanut sen esimerkiksi siitä, kenen kanssa hän ei halua parisuhdetta. Tarkoitin että voihan se niinkin päin mennä ettei rekkakuski halua tuota "korkeasti koulutettua."
 
vierailija
Höpö, itse valitsen aivan toisin!
Uskon, että teit niinkuin me kaikki muutkin ja valitsit sellaisen, joka on samalla tasolla kanssasi mitä tulee tunne-elämän kypsyyteen. Kaikki eivät tiedä sitä, miten tuo ilmenee tai miten kypsyyttä mitataan. Se, joka on kypsempi tuntuu liian etäisltä, eikä yhteistä säveltä löydy, eikä parisuhteelta haluta samaa ja vähemmän kypsä tuntuu liian lapselliselta.ja tarpeet suhteessa ovat erilaisia jne.
 
vierailija
En tarkoittanut alentaa rekkakuskia, mutta ymmärrän että voihan sen noinkin tulkata. Mainitsin rekkakuskin koska kirjoittaja oli ottanut sen esimerkiksi siitä, kenen kanssa hän ei halua parisuhdetta. Tarkoitin että voihan se niinkin päin mennä ettei rekkakuski halua tuota "korkeasti koulutettua."
Kirjoitin viestini huolimattomasti. Pidin viestistäsi. Elokuvan rekkamies sanoi tuntevansa olevan elossa rekan ratissa. Joskus ihmettelin miksi edesmennyt veljeni tykkäsi olla aina tien päällä. Hän oli yksityisyrittäjä kuljetusalalla.
Karvani nousevat pystyyn, jos ihmisiä vähätellään valitsemastaan ammatista.
Lapseni ovat korkeakoulutettuja. Eilen nuorempi lapseni lähetti viestin, että hän alkaa joka päivä muistuttaa enemmän äitiään. Juttelimme jätteiden oikeasta kierrättämisestä. Tällä viikolla raahaan varastosta tavaraa taloyhtiön kierrätyslavalle.
En valinnut puolisoani jollakin mittatikulla. Me vain nuorina tavattiin sattumalta ja alettiin pitää yhtä.
Olen nykyään täysin kyllästynyt itsensäkehittämisjuttuihin. Kelpaan itselleni.
Olen lukenut alan kirjallisuutta melko paljon.
Sain tällä palstalla kylmää kyytiä, kun mainitsin viestissäni Esa Saarisen eläkkeelle lähdön.
Kiitos palautteesta ja pahoitteluni epätarkkuudestani.
 
vierailija
06.05.21 Camilla Klockars, Vasa

Julkaistu: klo 00.00
Poistuu: poistuu pe 6.5.2022

Radio Vegan aamunavauksessa puhutaan pojasta, jota opettaja tuki opinnoissa.
Kaikissa ihmisissä on potentiaalia.
 
vierailija
Hassua mutta koulutustaso ei korreloi sivistystason kanssa. Ihminen voi olla todella korkeasti koulutettu mutta sosiaalisilta suhteiltaan täydellinen moukka ja sivistymätön juntti.
Koulutustaso on vain yksi pieni osa kaikesta siitä, mitä ihminen on. Ottamalla esille vain koulutustaso kun arvottaa ihmisiä, on sama ilmiö kun rasisti arvottaa ihmisiä kansalaisuuden perusteella. Tällaisen arvotuksen tarkoitus on nostaa itseä ja alentaa toisia.

Ihmisen arvon mitaksi voi ottaa mitä tahansa jos sillä on tarkoitus nostaa itseä. Kaunis voi pitää ulkonäköä ihmisen ainoana meriittinä, nuori nuoruutta, korkeasit koulutettu koulutustaan, asuinpaikkaakin voi pitää ihmisarvon mittana….

On erittäin narsistista ottaa huomioon vain yksi ominaisuus, kun kyky nähdä kokonaisuus puuttuu. Toisten alentaminen ja itsen ylentäminen keinotekoisesti kuuluu myös narsismiin. Narsisti voi huonosti kun narsistinen puolustuskeino heikkenee, silloin hän yrittää siirtää huonon vointinsa toisiin esim. kieltämällä heiltä ihmisarvo heppoisin perustein.
 
vierailija
Kirjoitin viestini huolimattomasti. Pidin viestistäsi. Elokuvan rekkamies sanoi tuntevansa olevan elossa rekan ratissa. Joskus ihmettelin miksi edesmennyt veljeni tykkäsi olla aina tien päällä. Hän oli yksityisyrittäjä kuljetusalalla.
Karvani nousevat pystyyn, jos ihmisiä vähätellään valitsemastaan ammatista.
Lapseni ovat korkeakoulutettuja. Eilen nuorempi lapseni lähetti viestin, että hän alkaa joka päivä muistuttaa enemmän äitiään. Juttelimme jätteiden oikeasta kierrättämisestä. Tällä viikolla raahaan varastosta tavaraa taloyhtiön kierrätyslavalle.
En valinnut puolisoani jollakin mittatikulla. Me vain nuorina tavattiin sattumalta ja alettiin pitää yhtä.
Olen nykyään täysin kyllästynyt itsensäkehittämisjuttuihin. Kelpaan itselleni.
Olen lukenut alan kirjallisuutta melko paljon.
Sain tällä palstalla kylmää kyytiä, kun mainitsin viestissäni Esa Saarisen eläkkeelle lähdön.
Kiitos palautteesta ja pahoitteluni epätarkkuudestani.
Tärkeintä onkin, että kelpaa itselleen. Moni ei pääse tuohon vaiheeseen edes koko elämänsä aikana, vaan jahtaa tervettä itsetuntoa vääraästä paikasta. Ehkä veljesi tunsi vapauden riemua ratissa istuessaa, ehkä oli introvertti ja viihtyi omassa seurassaan. Tärkeintä oli että itse viihtyi työssään.

On hyvä että me ollaan erilaisa ja että me viihdytään eri ammateissa. Muutenhan kaikki tappelisivat samoista töistä. Itse arvostan ammattitaitoa oli ammatti mikä tahansa. Taito vahvistuu kun tykkää työstään ja tekee parhaansa ja kun on hyvä siinä mitä tekee. Ei elämässä ole tärkeää se, mitä on tai mitä kohtaa elämänsä aikana, vaan se miten kaikkeen suhtautuu. Se, mikä saattaa kaataa yhden, voi vahvistaa toista.
 
vierailija
Hassua mutta koulutustaso ei korreloi sivistystason kanssa. Ihminen voi olla todella korkeasti koulutettu mutta sosiaalisilta suhteiltaan täydellinen moukka ja sivistymätön juntti.
Korkea koulutus sanoo ihmisestä vain sen, että henkilöllä on sen verran tietynlaista älykkyyttä jota koulutuksesta selviäminen vaatii. Se ei vielä osoita sitä, että pystyy esim. tekemään koulutusta vastaavaa työtä. Työstä selviytyminen, uralla eteneminen jne. vaatii jo muita ominaisuuksia. Tunnen psykologian tohtorin, joka on niin sekopää ettei pysty minkäänlaiseen työhön vaan elää soskun rahoilla, koulutuksesta sentään selvisi hyvin.
 
vierailija
Tärkeintä onkin, että kelpaa itselleen. Moni ei pääse tuohon vaiheeseen edes koko elämänsä aikana, vaan jahtaa tervettä itsetuntoa vääraästä paikasta. Ehkä veljesi tunsi vapauden riemua ratissa istuessaa, ehkä oli introvertti ja viihtyi omassa seurassaan. Tärkeintä oli että itse viihtyi työssään.

On hyvä että me ollaan erilaisa ja että me viihdytään eri ammateissa. Muutenhan kaikki tappelisivat samoista töistä. Itse arvostan ammattitaitoa oli ammatti mikä tahansa. Taito vahvistuu kun tykkää työstään ja tekee parhaansa ja kun on hyvä siinä mitä tekee. Ei elämässä ole tärkeää se, mitä on tai mitä kohtaa elämänsä aikana, vaan se miten kaikkeen suhtautuu. Se, mikä saattaa kaataa yhden, voi vahvistaa toista.
Veljeni oli sosiaalinen tyyppi. Hänellä oli paljon kavereita. Hän ajoi myös rallia.
Valitteli viimeiseen asti ettei ole mitään tekemistä. Kai äitini peruja ettei saa olla hetkeäkään jouten.
Kerran Helsingin kadulla tuli vastaan Khristna-munkki ja jäin juttelemaan toviksi. Mies sanoi, että olen valaistunut ihminen.
Samaa toivon monelle muulle. Melko vähällä saa elämästään mukavan.
90-luvulla pohdin paljon uskon asioita ja haaveilin teologian opinnoista. Sitten perhekokoonpano muuttui ja sain muuta ajateltavaa.
Nykyään pyrin olemaan jalat tiukasti maassa. Yliluonnollisia asioita tapahtuu, mutta luotan eniten terveeseen järkeen.
Olen suurperheestä ja isossa lapsilaumassa opin arvostamaan sisarusten elämänvalintoja.
Olen työelämässä työskennellyt tohtoreiden kanssa ja vävyni väitteli muutama vuosi sitten ulkomailla.
Kuuntelen radio Vegaa, koska siellä on mukavaa ohjelmaa.
Minua on monesti sanottu maanläheiseksi tyypiksi. Elämäni suurin rikkaus on pienissä arjen asioissa. Kävin ruokakaupassa ja sitten istuin puistonpenkillä. Mustarastas nokki lähellä nurmikolla ja käänteli syksyn maatuneita lehtiä.
Ehkä minun olisi pitänyt lähteä media-alalle.
Sisareni tekee työnsä ohella lehti- ja valokuvaustöitä.
Elämä on jatkuvaa oppimista.
Seuraavaksi luen uusimman Kirkko ja kaupunki-lehden.
Voikaa hyvin. Kyllä elämä kantaa ja aurinko paistaa myös risukasaan.
 
vierailija
Veljeni oli sosiaalinen tyyppi. Hänellä oli paljon kavereita. Hän ajoi myös rallia.
Valitteli viimeiseen asti ettei ole mitään tekemistä. Kai äitini peruja ettei saa olla hetkeäkään jouten.
Kerran Helsingin kadulla tuli vastaan Khristna-munkki ja jäin juttelemaan toviksi. Mies sanoi, että olen valaistunut ihminen.
Samaa toivon monelle muulle. Melko vähällä saa elämästään mukavan.
90-luvulla pohdin paljon uskon asioita ja haaveilin teologian opinnoista. Sitten perhekokoonpano muuttui ja sain muuta ajateltavaa.
Nykyään pyrin olemaan jalat tiukasti maassa. Yliluonnollisia asioita tapahtuu, mutta luotan eniten terveeseen järkeen.
Olen suurperheestä ja isossa lapsilaumassa opin arvostamaan sisarusten elämänvalintoja.
Olen työelämässä työskennellyt tohtoreiden kanssa ja vävyni väitteli muutama vuosi sitten ulkomailla.
Kuuntelen radio Vegaa, koska siellä on mukavaa ohjelmaa.
Minua on monesti sanottu maanläheiseksi tyypiksi. Elämäni suurin rikkaus on pienissä arjen asioissa. Kävin ruokakaupassa ja sitten istuin puistonpenkillä. Mustarastas nokki lähellä nurmikolla ja käänteli syksyn maatuneita lehtiä.
Ehkä minun olisi pitänyt lähteä media-alalle.
Sisareni tekee työnsä ohella lehti- ja valokuvaustöitä.
Elämä on jatkuvaa oppimista.
Seuraavaksi luen uusimman Kirkko ja kaupunki-lehden.
Voikaa hyvin. Kyllä elämä kantaa ja aurinko paistaa myös risukasaan.
Voi hyvin ja hyvää päivänjatkoa Alepa-täti!
 

Yhteistyössä