Voisitko harkita parisuhdetta alemman tason miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tarkoitan jotain raksamiehiä, turukkikuskeja, varastomiehiä, postinjakajia, rekkakuskeja yms.

Itse en, vaan arvostan sitä, että mies on korkeampaa tasoa. Kuten minäkin olen.
 
vierailija
Jutut on kun ennen vanhaan säätyyhteiskunnassa. Jos mies tai nainen on hyvä työihminen, huolehtii perheestään, on tolkun ihminen ja mukava niin tittelillä ei ole väliä.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Taso on niin fani juttu. Käyn Cubassa aika usein. Siellä monet ihmiset sanovat, että heillä on yksi tai useampi yliopistotutkinto suoritettuna, mutta kuitenkin odottavat ”almuja” rappareilta ja hanslangareilta.
Samahan se on Suomessakin. Löytyy liikaa turhatieteiden maistereita ja tohtoreita, joille ei löydy työpaikkaa yksityiseltä puolelta, vaan joutuvat elämäännapurahojen turvin (jos niitä edes saavat) ja sitten itkevät kuinka koulutusta ei arvosteta.
 
vierailija
Todellinen rakkaus toista kohtaan ei katso sivuseikkoja. Omat lähtökohdat ovat hakusessa, jos on tarvetta päästä ns piireihin vain oman imagon vuoksi. Hieman sama kun kuinka pukeutuisin että näyttäisin varakkaammalta.
 
vierailija
Todellinen rakkaus toista kohtaan ei katso sivuseikkoja. Omat lähtökohdat ovat hakusessa, jos on tarvetta päästä ns piireihin vain oman imagon vuoksi. Hieman sama kun kuinka pukeutuisin että näyttäisin varakkaammalta.
Kyllä koulutustaso korreloi älyn kanssa. Ei kukaan akateeminen ota jotaan vitun raksamiestä jolla loistaa työmiehenhymy!
 
  • Haha
Reactions: m.e.k.
vierailija
On se ihan hyvin, kyllä raksamiehille ja duunareille suomessa riittää lähäreitä
Tuotakaan dissaustas en tajua.
Lähäri on mm. se ihminen, joka sinua hoitaa, kun sairastut. Voi jopa olla yksi niistä hoitajista, jotka yrittää pitää sua hengissä, kun sairastut vakavasti. Vaikka koronaan.

Itse arvostan lähihoitajiakin suuresti. Tekevät raskasta mutta arvokasta työtä.
 
vierailija
Tuotakaan dissaustas en tajua.
Lähäri on mm. se ihminen, joka sinua hoitaa, kun sairastut. Voi jopa olla yksi niistä hoitajista, jotka yrittää pitää sua hengissä, kun sairastut vakavasti. Vaikka koronaan.

Itse arvostan lähihoitajiakin suuresti. Tekevät raskasta mutta arvokasta työtä.
Ei dissata, minäkin arvostan lähäreiden työtä. Eihän tässä siitä ole kysymys.

Vaan siitä millaisen puolison haluaa!
 
vierailija
Ei dissata, minäkin arvostan lähäreiden työtä. Eihän tässä siitä ole kysymys.

Vaan siitä millaisen puolison haluaa!
Jos olit tuo, joka heitti tuon huonon läpän, niin kyllähän siitä vain sai sellaisen käsityksen, että raksamiehille sun muille "alempiarvoisille" kelpaa sun mielestä lähäri, jota täällä yleisesti haukutaan keskusteluissa, tai että lähäri ei voi olla kuin ns. perusduunarin kanssa. Koska "taso".
Typerää.

Se, millaisen puolison haluaa, ei määräydy yksinomaan jonkun ammatin perusteella. Kyllä siinä painottuu aivan muut asiat.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Alemman tason mies voi olla hyvinkin fiksu ja sivistynyt vaikka tekeekin apn mielestä paskaduunia. Olen ns alemman tason koulutuksen nainen ja naimisissa ylemmän tason koulutuksen ja aseman omaavan miehen kanssa. En ole koskaan törmännyt missään tilanteessa en edes edustustehtävissä, että olisin joutunut kokemaan olevani jotenkin vähempiarvoinen.
 
HentoValkoinen
Mä olen sairaanhoitaja päivätyössä, olen myös ylioppilas ja lähihoitaja. Mies on käynyt peruskoulun jälkeen 2 vuoden levyseppähitsaaja-koulutuksen ja töissä isossa tehtaassa. Miehen vuosiansio on melkein 10 000€ enemmän kuin mulla.

Mä en valitse puolisoa koulutuksen tai tulojen perusteella. Ei siinä auta korkea koulutus ja isot tulot jos kemiat miehen kanssa ei pelaa yhteen. Kyllä pitää rakastaa sitä toista, että pystyy olemaan parisuhteessa.
 

Yhteistyössä