Voisitko elää ilman pölynimuria?

  • Viestiketjun aloittaja Meluherkkä
  • Ensimmäinen viesti
Meluherkkä
Onkohan mahdoton ajatus jos kokeilisi elää ilman pölynimuria muutama kuukauden ajan. Pölyn siivous hoitaisin kostealla mopilla. Lattia on laminaatilla päällystetty joten kerran viikossa jos moppaisi sitä niin alkaisikohan se pikkuhiljaa kupruilla?
 
"vieras"
Minä en voisi. Meillä on koira ja kaksi kissaa, kolme lasta ja ok-talo jossa on tosi onnettomat eteistilat. Kuraa ja ihan pikkukiviäkin kulkeutuisi sisälle jos en imuroisi melko ahkerasti.
Pelkästään moppaamalla täällä ei pärjäisi paria päivää kauempaa.
 
Pärjää hyvinkin, laminaattilattia kannattaa pyyhkäistä nihkeällä mikrokuitumopilla tai jopa ihan kuivallakin (sellaisella pörröisellä) väittäisin jopa että pölyt lähtee paremmin kuin imurilla.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;22389757:
Pärjää hyvinkin, laminaattilattia kannattaa pyyhkäistä nihkeällä mikrokuitumopilla tai jopa ihan kuivallakin (sellaisella pörröisellä) väittäisin jopa että pölyt lähtee paremmin kuin imurilla.

Juuri näin! Pärjännetihan loistavasti, kunhan vain opettelet hyvät metodit. Tuollaiset kuivat perustuvat staattisen sähköön ja niitä saa kertakäyttöisinä liinoinakin. Sellaisilla mopilla kun vain aika-ajoin pyöräyttelee, niin se imee ja kerää kaiken irtonaisen itseensä, ja sitten vain kääräiset sen umpeen ja laitat roskiin. Sitten kun perusteellisempaa haluaa, niin vähän vielä nihkeällä pyyhkäisyä perään.
 
Voisin. Ainoa ongelma ois olohuoneen matto (raskas ulos vietäväksi) ja sit lattialistojen päällyset. Ne on sen verran karkeat, että on helpoin vetasta imurilla pölyt pois ja muutenki helpompi kuin rueta luutun kans kiertämään kaikki (tai no en mä ees imuroi ku vaan satunnaisesti jos näkyy sitä pölyä sielä).
 
040608
En tosiaankaan pärjäisi ilman imuria! Vaikka mä muuten inhoankin siivoamista, niin imuria käytän päivittäin ja yleensä vielä useampaan kertaan. Keittiön ja eteisen saatan imuroida pari-kolme kertaa päivässä. Meillä imuri oikestaan asuu keittiössä. Koko talon imuroin kerran viikossa ja sellaisen suurinpiirtein imuroinnin tässä alakerrassa kaks kertaa. Ja näin lämmityskaudella tuosta takan edestä puunroskat aina kun siellä on puita poltettu.
 
Rollolainen
En tosiaankaan pärjäisi ilman imuria! Vaikka mä muuten inhoankin siivoamista, niin imuria käytän päivittäin ja yleensä vielä useampaan kertaan. Keittiön ja eteisen saatan imuroida pari-kolme kertaa päivässä. Meillä imuri oikestaan asuu keittiössä. Koko talon imuroin kerran viikossa ja sellaisen suurinpiirtein imuroinnin tässä alakerrassa kaks kertaa. Ja näin lämmityskaudella tuosta takan edestä puunroskat aina kun siellä on puita poltettu.
roskat voi kyllä ihan lakaistakin, mä laisena iana pikkuroskat. imuri kuluttaa sähköä aika paljon siihen verrattuna että sitä käytetään hyvin vähän aikaa kerrallaan
 
ev
siis WHAAAAT, jotkut imutoi monta kertaa päivässä???? miten helekutissa te jaksatte? meille tekee tiukkaa edes kerran viikkoon tapahtuva imurointi ja meillä on sentäs 3 karvakorvaa kotona... no voitte kuvitella siis mille meillä näyttää viikon lopulla... :LOL: te pyörtysitte.
 

Yhteistyössä