Voisinkohan mä varata jo aikaa lääkärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun ajattelin ihan omalääkäriä vaan ja vaivana vuotohäiriö...en tiedä mistä johtuu, eikä tää sinänsä ole vielä kauaa kestänyt, ennen ei oloe vaivaa ollut ja kuukautiset on ollu niukat ja lyhytkestoiset.

Nyt tuli ensin 5 päivää niukkaa kuukautisvuotoa, sitten se vuoto alkoi hiipumaan ja yhtäkkiä samana päivänä myöhemmin alkoi runsaammin vuotamaan, niin että seassa oli hyytymiä ja on siis maanantaista asti vuotanu vaikka kuukautiset piti sillon jo loppua ja laitoin sillon uuden ehkäsyrenkaan.

Mietin vain että katsooko ne terveyskeskuksessa vinoon jos 3 päivää kestänyt ylimääräistä vuotoa ja nyt jo hakeudun lääkäriin?

Voi se vähän katsoo.. kyllä mulla ainakin se vuoto vaihtelee. Joskus tulee enemmä ja joskus vähemmän. Hyytymätki johtuu siitä, että tulee niin paljon.. "kuukautisvuodon pituus voi myös pidentyä tai muuttua epäsäännölliseksi. Tällöin syy voi olla toiminnallinen, stressin aiheuttama tai kohdunsisäisen syyn aiheuttama, esimerkiksi myoman tai kohdun suurenemisen aiheuttama kuukautishäiriö. Myös kierukka voi pidentää vuotoaikaa." http://www.hoitonetti.fi/oireet/runsaat_kuukautiset/

Mutta eikös ne mahdolliset myoomat ole syytä tutkia, jos aiheuttavat vuotohäiriöitä. Mulla joskus raskauden aikana todettiin kohdunsuulla polyyppi, mutta jälkitarkastuksessa sellasta ei löytynyt enää. Papa on otettu viime kuussa, joten luulis että se terkka olis siinä huomannu jos jotain kohdunsuulla olis.

Mutta kun ei tiedä jos kohdun sisällä on jotain myoomia tms. joka vuotaa. Alavatsaakin jomottaa ja mulla ei ole tätä ehkäsyrengasta käytettäessä kertaakaan ollu mitään menkkakipuja tai runsasta vuotoa vaan samaa niukkaa vuotoa ollut jo monta vuotta...niin on tää sillätavalla poikkeuksellista, että jää ihmetyttämään.

Pitäskö sitten esim. odottaa että vuoto loppuu ja katsoa millaiset ovat seuraavat menkat.