voisinko olla raskaana?

en ole koskaan ollut "lapsi-ihminen", suunnitelmiin ei ole koskaan kuulunut lasten teko. miehen kanssa on asiasta keskusteltu sen verran että ei lapsia..

pari viikkoa sitten aloin ihmettelemään että miksi koko ajan ajettelen vauvoja, ja mietin miten se vauva sopisi meidän arkeen, miten pitäisi siustaa että lapsi sopisi kotiin. mietin milaista olisi olla rakaana.. viikon verran kun olin asiaa miettinyt ja ihmetellyt tajusin että menkathan ovat viikon myöhässä! en hätääntynyt vaan ajattelin katsella tilannetta, aikaisemminkin on jouluna vissiin stressannut sen verran että menkat tullu pahasti myöhässä..

menkkojen piti siis alkaa jouluna, toisinaan kierto on hieman pitempi. eli nyt on kaksi viikkoa myöhässä. edelleen "pesänrakennus" vaivaa pahasti ja nyt oon pari päivää lueskellut täällä kaikkia vauvajuttuja ja olen oikeestaan aika innoissaan näistä jutuista :) seksiä tekee hurjasti mieli "vauvan toivossa" vaikka yleensä en ole sellainen.. siivoankin ihan innoissani :O

3.1 tein negatiivisen raskaustestin. tänään (6.1) tein uudelleen apteeksin raskaustestin jossa tuli samantien vasempaan reunaan haalea viiva, joka katosi hetkenkuluttua ja oikealle ilmaantui selkeä viiva. ensin luulin että testi on epäonnistunut (viiva pelkästään vasemmalla) mutta oikealle tullut viiva vahvistaa että testi onnistui. vasemman puoleinen viiva kuitenkin katosi..

eli tekeekö nyt jokin sisäinen kello temppujansa vai olisinkohan raskaana? voiko tuo yhtäkkinen "pesänrakennus" olla oire raskaudesta? kieropäivistä en ole laskeskellut ja en edes tarkkaan muista millon on seksiä harrastettu, sen muistan että jouluaattona. ehkäisynä toimii "superluotettava" keskeytetty yhdyntä (toiminut jo 7 vuotta)..

itse olen nyt niin pesänrakennus vietissä että negatiivinen testi jopa hieman harmitti. käytännössä en tiedä miten mies reakoisi (en ole sille asiasta puhunut) saatikka miten se lapsi ihan oikeesti tähän talouteen sopisi.. aina olen ajatellut itse vähän niin että lasta ei tarkoituksella tehdä mutta jos se silti tulee niin tulkoon vaan :) eiköhän siitä selvittäisi kun kaikesta muustakin selvitään..

tänään on alaselkä kipuillut, odotellaan että tuleeko sieltä menkat vai onko raskausoireita, yksi testi on vielä odottelemassa, varmaankin aamupissasta sen sitten teen..

mielipiteitä ja kokemuksia?
 

Yhteistyössä