Voisinko hakea sairaslomaa raskauden aikaisen väsymyksen takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pph"

Vieras
Niin, kohta rv10 ja pahaolo sekä VÄSYMYS aivan käsittämätöntä! Pahaolo vaivaa koko ajan, mutta oksentamaan en onneksi ole joutunut montaa kertaa... mutta eritoten tuo väsymys. Olen perhepäivähoitaja ja muksuja yht.5kpl (1oma) ja pitkät päivät. Päiväunien aikaan nukahdan istualleni sohvalle ja aamuisin ei jaksa millään alkaa tehdä ruokia vaan syödään mahd.helppoa. Koti on aivan järkyttävän sotkuinen, illalla en jaksa rueta siivoilemaan leluja vaan yritän kasata ne aina aamusta ennenkuin vanhemmat tulevat omiin koreihin. Päivällä en oikein jaksa lastenkaan kanssa leikkiä enkä oikein puhuakkaan.
Pomo tietää jo raskaudesta, mutta onko törkeää jos hakisin sairaslomaa tuon väsymyksen takia? Miten te muut? Ei ekan kohdalla ollut tällästä väsymystä :(

no ensiksi tulee mieleen,että eikö sulla ole miestä? Jos on niin eikös hän voisi osallistua iltaisin enemmän kotitöihin, siivota ja laittaa jopa ruokaa valmiiksi seuraavaa päivää varten. Meillä ainakin mies tekee kaikkea, jos minä en siihen pysty ja onkin tehnyt ahkerasti viimeiset pari kuukautta kun minä kärsin hyperemesiksestä, enkä ole jatkuvan oksentelun ja huonon olon vuoksi kyennyt tekemään muuta kun vahtimaan ja hoitamaan meidän 1v sohvalta käsin maaten. Ja kun olin sairaalassa tiputuksessa niin tietysti mies sitten oli kotona lasta hoitamassa.

Toki jos olotila on sellanen ettei töihin pysty, niin parempihan se silloin on hakea saikkua. Sitä annetaan varmaan korkeintaan se viikko kerrallaan, mutta sekin voi tietysti auttaa jos sen aikana sitten saa levätä kunnolla. Minä kyllä kehtaisin hakea hakea..itseään on hyvä kuunnella ja toimia sen mukaan.

Hae vaan,minäkin oli pari viikkoa saikulla väsymyksen takia ja juurikin noilla viikoilla...Huonoa oloa ei juurikaan ollut,mut se väsymys oli jotakin aivan kauheeta!

Yhteistyössä