Voisin luopua tehohoitopaikastani ja/tai maksaa hoidon kulut itse, jos sillä estäisin pakon hommata koronapassi

Ööö. Toi ei eroa oikein mitnkään mun tän hetken tilanteesta.

Paitsi että käytän töissä, ulkona, halvempia maskeja jos taas täytyy, ku ei kukaan kuitenkaan ole lähellä.
Juu, mutta mun skenaariossa ja sun tilanteessa on erittäin iso ero ihmisoikeudellisesti.

Edelleen:nykyrokotteet ei mua niin ärsytä, vaan maailman lapsellisin keksintö, eli koronapassi.
 
Tilastot koostuvat ihmisistä ja tarinoista. Ja viruksen käyttäytyminen on arvaamatonta. Ystäväni tytär sai koronan ja oli kovin kipeä. Oli ollut etäkoulussa, eikä muutenkaan käynyt missään. Silti tuli tartunta.
Öö vakavat rokotusriskit käsittävät pysyvän halvaustilan (tässä naapurikunnassa), kuolemankieliin joutumisen (sukulaiseni).

Se tässä on ongelma, että ihmiset menevät juuri subjektiivisuuden ja tunteiden mukaan, eivätkä ajattele isommassa mittakaavassa.

Mun perhe ja lapsuudenperhe ollaan mestareita imuroimaan terveysjuttujq, joita tulee pienelle väestönosalle.

Silti mä tiedostan että ne on harvinaisia tragedioita. en nyyhki että "lopetetaan eläminen kaikilta muilta!:
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Öö vakavat rokotusriskit käsittävät pysyvän halvaustilan (tässä naapurikunnassa), kuolemankieliin joutumisen (sukulaiseni).

Se tässä on ongelma, että ihmiset menevät juuri subjektiivisuuden ja tunteiden mukaan, eivätkä ajattele isommassa mittakaavassa.

Mun perhe ja lapsuudenperhe ollaan mestareita imuroimaan terveysriskejä, joita tulee pienelle väestönosalle.

Silti mä tiedostan että ne on harvinaisia tragedioita. en nyyhki että "lopetetaan eläminen kaikilta muilta!:
Selväksi tuli.

Mutta miksi tehdä moista draamaa täällä ja kenties muualla?

Mun yhdellä ystävälläni on välillä sellaiset fatalistiset puheet, jotka menevät aika ajoin överiksi. Hänellä onkin todettu juuri masennus. En tarkoita, että sinulla olisi, mutta tulee vain jotenkin mieleen hänen jutut. Tosi tässä asiassa ei sinällään, koska hän todellakin on ottanut rokotteet ja jos saisi, niin ehkä ottaisi pari tujausta heti perään, näin karkeasti sanottuna.
 
vierailija
Selväksi tuli.

Mutta miksi tehdä moista draamaa täällä ja kenties muualla?

Mun yhdellä ystävälläni on välillä sellaiset fatalistiset puheet, jotka menevät aika ajoin överiksi. Hänellä onkin todettu juuri masennus. En tarkoita, että sinulla olisi, mutta tulee vain jotenkin mieleen hänen jutut. Tosi tässä asiassa ei sinällään, koska hän todellakin on ottanut rokotteet ja jos saisi, niin ehkä ottaisi pari tujausta heti perään, näin karkeasti sanottuna.
Tämä tyyppi saa päiviitäisen ”piikkinsä” sekoilemalla tällä palstalla.
Ei kannata tuhlata aikaansa lukemalla tai vastaamalla ko. kirjoituksiin.
Palstalla on kaksi muutakin nimimerkkiä, jotka skippaan.
 
Selväksi tuli.

Mutta miksi tehdä moista draamaa täällä ja kenties muualla?

Mun yhdellä ystävälläni on välillä sellaiset fatalistiset puheet, jotka menevät aika ajoin överiksi. Hänellä onkin todettu juuri masennus. En tarkoita, että sinulla olisi, mutta tulee vain jotenkin mieleen hänen jutut. Tosi tässä asiassa ei sinällään, koska hän todellakin on ottanut rokotteet ja jos saisi, niin ehkä ottaisi pari tujausta heti perään, näin karkeasti sanottuna.
Öö, tätä samaa on rokotefanit puhuneet itse, ja jotkut lääkäritkin miettineet.
Miksi tää sama heidän suustaan ei kuulosta fatalistiselta tai masentuvalta?
 
vierailija
vierailija
On. Hirvittävä. Hoitajat ja lääkärit ovat kertoneet, miten pitävät kädestä viimeisillä hetkillä ja ihminen saattaa olla tajuissaan, kyyneleet valuvat kun tietävät, että lähtö on lähellä. Ilman läheisiä vierellä. Minä sain hyvästellä kädestä pitäen molemmat vanhempani lähdön hetkellä ja vaikka se kuinka surullista oli, pitkään jatkuneiden vakavien sairauksien jälkeen se oli yksi arvokkaimmista hetkistä elämässäni.. Olisi ollut hirveää, jos en olisi voinut hyvästellä.
Omaiset saa valita et ei tarvi soittaa paikalle jos on vaikka yö.
 
vierailija
Öö, tätä samaa on rokotefanit puhuneet itse, ja jotkut lääkäritkin miettineet.
Miksi tää sama heidän suustaan ei kuulosta fatalistiselta tai masentuvalta?
"Rokotefani" on jo sanana niin outo, etten oikein tiedä, mitä vastata. Minä olen kiitollinen saaduista rokotteista ja henkisesti niiden saanti tuntui helpotukselta. Samaa totesivat ystäväni, kun rokotteen saivat.
 
"Rokotefani" on jo sanana niin outo, etten oikein tiedä, mitä vastata. Minä olen kiitollinen saaduista rokotteista ja henkisesti niiden saanti tuntui helpotukselta. Samaa totesivat ystäväni, kun rokotteen saivat.
No tartu nyt vaikka tuohon lillukanvarteen, jos haluat saada viimeisen sanan.

Mä oon tosissani. Ois huikee idea toi aloitusviestissäni oleva.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä