N
nasu75
Vieras
Tässä suunnittelemme pikkukakkosta, mutta ensimmäinen raskaus "kummittelee" mielessä. Alussa oli kovia kohdunkasvukipuja, joiden takia olin sairaslomallakin, koska öisin en pystynyt nukkumaan. No, nämä kasvukivut vielä kestän, mutta jouduin jäämään sairaslomalle paljon ennen puoltaväliä supistelujen vuoksi. Luultavasti kohtuni on todella supistuherkkä, mutta nämä kivuttomat "harjoitussupparit" aiheuttivat kohdunkaulan pehmenemistä ja lyhenemistä, joten kotona lepäilin. Jouduin myös makaamaan jonkun aikaa sairaalassa jalat ylhäällä. Esikoisemme syntyi sitten viikolla 36 suunnitellulla leikkauksella pienen kokonsa vuoksi, eli "todellista" syntymäaikaa on vaikea sanoa. Eihän sitä tiedä, vaikka olisi yliaikaiseksi ennättänyt loppujen lopuksi mennä, vaikka raskausaika olikin melkoista pelkoa, että pikkuinen pysyy kyydissä...
Nyt siis suunnittelemme pikkukakkosta ja piakkoin ajattelimme aloittaa yrityksen. Esikkomme on reilun vuoden tällä hetkellä. Nyt siis mietin, että voisiko toinen raskaus olla kuitenkin helpompi kuin ensimmäinen? En todellakaan halua tällä kertaa sairaalaan makaamaan, kun yksi lapsi kotona jo odottelee. Haluamme kuitenkin enemmän kuin yhden lapsen, joten vaikka raskaus vaikea olikin, niin se ei saa minua jättämään lapsilukua vain tähän yhteen. Eli, olisiko täällä jollain kokemuksia vaikeasta ensimmäisestä raskaudesta ja kuinka toinen meni?
Olen menossa myös ennen yrityksen aloitusta käymään gynellä ja keskustelemaan hänen kanssa näistä asioista. Haluaisin kuitenkin kuulla myös käytännön kokemuksia.
Nyt siis suunnittelemme pikkukakkosta ja piakkoin ajattelimme aloittaa yrityksen. Esikkomme on reilun vuoden tällä hetkellä. Nyt siis mietin, että voisiko toinen raskaus olla kuitenkin helpompi kuin ensimmäinen? En todellakaan halua tällä kertaa sairaalaan makaamaan, kun yksi lapsi kotona jo odottelee. Haluamme kuitenkin enemmän kuin yhden lapsen, joten vaikka raskaus vaikea olikin, niin se ei saa minua jättämään lapsilukua vain tähän yhteen. Eli, olisiko täällä jollain kokemuksia vaikeasta ensimmäisestä raskaudesta ja kuinka toinen meni?
Olen menossa myös ennen yrityksen aloitusta käymään gynellä ja keskustelemaan hänen kanssa näistä asioista. Haluaisin kuitenkin kuulla myös käytännön kokemuksia.